16 mei 2025, 10:24:10

Vleugels uitslaan

Gestart door DMHorses, 7 juli 2006, 22:14:18

« vorige - volgende »

DMHorses

Hallo,
Ik heb sinds donderdag 2 jonge valkparkietjes erbij en heb er een vraagje over. De valkjes voelen zich al aardig thuis hier, ze mogen een paar keer per dag los en zitten dan ook steeds bij ons, ze waren al tam. Nou is er eentje behoorlijk bijdehand, die wil de hele tijd in mijn nagels bijten(ik heb kunstnagels) en in mijn kleren enzo en die vliegt het hele huis op en neer, gaat overal opzitten. Maar die gaat ook regelmatig ze vleugels sprijden als ie bij ons zit. Hij doet gewoon ze vleugels omwijd en blijft denk ik een halve minuut zo zitten. Wat is dat voor gedrag vroeg ik mij af? Ik heb het wel vaker gezien maar zou niet weten wat het betekent.

gr. Dorinda

mickeledoki

hee hooi,

ik heb ook een valkje van 11 weken(zieonder ) en die doet precies hetzelfde  ook springt ze er nog bij als ze op mijn buik zit wat het betekend weet ik niet ... ikzelf denk  dat het pubergedrag is zo van: kijk mij nou.of een soort van dominantie omdat ze zichzelf nl groot maken

grtz mickeledoki ;D ;D ;D

Natasja

Hallo daar

Mijn Rico doet dit ook en ik heb me laten vertellen dat dit puur macho gedrag van een mannetje is. Rico zit dan in zijn kooi spreid zijn vleugels en gaat zelf iets voorover hangen en daarna springt hij tegen de "tralies" aan met zijn vleugels iets van zijn borst. Ook als hij eruit is gaat hij op mijn knie zitten en doet hetzelfde. Nou moet ik zeggen dat Rico een ontzettende macho is en graag indruk op me wil maken, bijvoorbeeld ook door met zijn snavel op zijn stokken te tikken.

Maar wellicht is het bij jullie ook wel een gevalletje machoman.

groetjes Natas en Rico