28 maart 2024, 19:44:46

>>>Loekie de liefste<<<

Gestart door Doreen, 29 juni 2006, 22:49:42

« vorige - volgende »

Doreen

Hallo allemaal,

ik moet even mijn trots uitspreken over mijn nieuwe aanwinst. :) Ze is nu een week bij me en ik probeer haar handtam te krijgen en dat gaat echt super goed !
Vanavond heb ik haar voor 't eerst over haar hoofdje mogen aaien, wel 4 keer achter elkaar, ik mocht niet stoppen !!!! ::) Echt geweldig. Ik had niet gedacht dat 't zo snel zou gaan.
Nou zit ik ook vaak bij haar met m'n hand in de kooi, samen zonnebloem-pitten te eten. Ze heeft me ook nog niet 1 keer hard gebeten, echt een lieverdje!!
Nou vraag ik me alleen wel af wanneer ik haar voor 't eerst eruit kan laten.
Als 't te vroeg is kan ik weer overnieuw beginnen.( i.v.m. vangen, stress, geen vertrouwen,enz.) Want ze is nog maar 11 weken en ook niet met de hand groot gebracht. En ik wil 't ook weer niet te overhaast doen, toch gaat ze in de kooi al wel (nog aarzelend, maar toch) op m'n hand zitten. :D :D
En dan vraag ik mij ook af hoe je je valkje moet leren om niet tegen de ramen aan te vliegen. Misschien kan iemand mij wat info geven ???

Groetjes Loekie en Doreen


Marianne

Hoi Doreen,

Wat gezellig dat je een verhaal geschreven hebt over Loekie.
Jullie genieten al lekker van elkaar.
Als je loekie voor het eerst los laat vliegen is het verstandig om de gordijnen / lamellen dicht te doen.
Je valkje leert zo hoe groot zijn vliegruimte is.
Als hij hieraan gewent is kan je de gordijnen wat open laten. Zorg in ieder geval wel dat er altijd iets voor de raam hangt (bij mij hangen  er bv. hangplanten) want anders is de kans dat ze tegen de ramen vliegen altijd aanwezig en dat kan soms nare gevolgen hebben.
Succes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

*Esther*

Hoi,
Leuk om te lezen dat het al zo goed gaat.

Mijn (stief)dochter heet ook Doreen!! Bijzonder ik ben deze naam in NL nog nooit tegen gekomen.

gr Esther

Doreen

ja dat klopt, die naam hoor je nooit ! Of het wordt met " ie " geschreven.

Trouwens met Loekie gaat 't prima ;D Ze is nu al een week echt helemaal tam !!! En ze is ook helemaal gefixeerd op mij, soms kan ik er al een beetje gek van worden.
Als ik dan 's ochtends beneden kom met m'n dochtertje (7 m.) dan wil ze er gelijk uit ! En dat moet niet te lang duren anders loopt ze helemaal te stressen in de kooi :-\ !!!
Loekie is er nu al helemaal aan gewend dat ze er 'n paar keer per dag uit mag. Als ze er genoeg van heeft om in de kooi te zitten dan is 't ook gebeurd met de rust ;)
Ze wou ook al bij m'n dochtertje op "t hoofd gaan zitten, alleen die schrok zich kapot maar omdat ik zo moest lachen om deze actie kon zei er ook wel om lachen  ;D
"t lukt me helaas niet om een paar foto's mee te sturen :-\  ???

Nou groetjes Doreen & Loekie


Anja

Hallo,


Welkom bij verhalen. Ga proberen je te volgen.
Hoe is het nu met Loekie?
Heb je een foto van Loekie want ik ben toch wel nieuwsgierig.

Groetjes Anja