16 juni 2024, 21:22:45

een paar vraagjes

Gestart door Rebelscum, 10 juli 2003, 15:11:05

« vorige - volgende »

Rebelscum

Kan iemand mij vertellen waarom ze een kalkblokje nodig hebben?

Vanaf wanneer mag je voor de eerste keer met je hand in de kooi?

Vanaf wanneer mag je ze loslaten voor de eerste keer?

Is het normaal dat hij heel de tijd zit te roepen en probeert uit zijn kooi te komen?(knagen aan de tralies enz...)

Hoe weet je als hij aan jou en de kooi gewend is?

Timmety

Hoi
Geplaatst door: Rebelscum Geplaatst op: Vandaag om 11:11
Kan iemand mij vertellen waarom ze een kalkblokje nodig hebben? Dat is goed voor hun botten en is heel gezond en ok voor hun snavel.
 
Vanaf wanneer mag je voor de eerste keer met je hand in de kooi? na een paar dagen, 5 ofzo denk k
 
Vanaf wanneer mag je ze loslaten voor de eerste keer?
 Ik zou daar een week of 2 mee w88
Is het normaal dat hij heel de tijd zit te roepen en probeert uit zijn kooi te komen?(knagen aan de tralies enz...)
 Jah dan wil hij aandacht en er uit, dus zou je het kooi deurtje open doen
Hoe weet je als hij aan jou en de kooi gewend is?  
Als hij rustig is en zijn veren poetst goed eet en drinkt.
en dat hij zit te roepen enzo!

Tim
 
 



Rebelscum

ok,maar hij zit wel al te roepen vanaf de eerste dag ;D

Paul

Hoi Rebelscum,
Een valkje alleen heeft heel veel aandacht nodig en daar vragen ze dan ook steeds om door middel van roepen.
In de natuur zitten ze ook altijd met meerdere bij elkaar maar nu is ie alleen en ziet jou straks als een partner of soortgenoot.
Gewoon zeker in het begin veel aandacht geven dan krijg je ze bijna altijd hel goed tam.

Groetjes, Paul

Mirjam-Moniek

Hoi Rebelscum

Ik heb die van mij gelijk de eerste dag uit de kooi gehaald en hem veel aandacht gegeven. Je krijgt ze dan erg snel tam. Ik deed er precies 2 dagen over om hem zover te krijgen dat hij op mijn hand stapte zodat ik hem in en uit de kooi kon doen. Met 2 weken kwam ie uit zichzelf veel bij me zitten.
Waar je alleen wel aan moet denken, is dat wat je deze dagen doet, je valkparkiet voor altijd zal verwachten. Mag hij nu bijv. de hele dag uit de kooi, dan zal ie dat altijd verwachten. Dus probeer een beetje te bedenken hoe vaak ie alleen zal zijn en hoe vaak je je valkje uit de kooi wil hebben. Ik heb van Jimba en mijn nieuwe aanwinst Keo binnen 2 dagen "ik wil altijd uit de kooi als jij thuis bent-vogels" gemaakt. Niks mis mee als je dat wilt, maar als dat niet de bedoeling is, krijg je nog wat met ze te stellen.  ;)  

Rebelscum