mijn valkparkiet zit vaak alleen ,is dat erg ?

Gestart door fielien en kuifje, 26 juni 2006, 18:45:54

« vorige - volgende »

fielien en kuifje

hoi  :D
mijn valkparkiet kuifje  zit vaak alleen als het school is.

mijn valkparkiet kuifje zit op maandag en dinsdag van s'morgens 7.45 tot 15.45 alleen daarna gaat hij eruit  van 15.50 tot 16.15 (want dan begin ik met mijn huiswerk ) als mijn papa thuis is om16.40 dan mag hij er weer uit tot17.30 (dan eten we ) om 19 of19.30 mag er weer uit tot21.45 (of als hij moe is vroeger ,maar meestal fladerd hij nog vrolijk rond  )

woensdag is mijn mama thuis ,maar dan kuist ze het hele huis zeer grondig .
dus dan mag hij eruit van 12.20tot13uur .en van  circa 17 tot 20 uur

donderdag en vrijdag is eigenlijk juist hetzelfde dan maandag en dinsdag maar alleen ben ik in de middagpauze ook thuis (van 12 tot 12.35 mag hij er dan uit ) .

in het weeekend mag hij eruit als ik thuis ben en geen huiswerk aan het maken ben  .

nu vraag ik me af of dat eigenlijk genoeg (ik bedoel genoeg uren dat hij gezelschap heeft of eruit mag) is want de uren dat   ik op school zit is hij helemaal alleen .
hij heeft wel  veel speeltjes in zijn kooi hangen .

van sofie ;)

Riny

Hoy Sofie
Valkjes zijn sociale dieren , dus als het van je ouders zou mogen, maak jij Kuifje denkelijk heel erg blij met een soortgenootje.
Dan is hij nooit meer alleen .
Groetjes Riny :D

fielien en kuifje

hoi
ik zou het wel leuk vinden als er nog een lief valkje bijkomt
maar helaas zijn mijn ouders er tegen  en vooral mijn broer want die word nu al gek van kuifje zijn gekrijs .
ik vind dat persoonlijk niet erg en mijn papa en mama ook niet .
maar toch willen ze er geen nieuw valkje erbij.

Kan ik er anders noch iets aan doen ;speeltjes heeft hij genoeg .

Ik ben wel superblij want vandaag heeft hij voor het eerst de klanken van zeg eens kuifje gezegd .

nog een klein vraagje kan  een valkparkiet echt spreken (ik bedoel niet de klanken maar gewoon in woorden zoals wij spreken.)

van sofie

Joyce28

26 juni 2006, 20:57:40 #3 Last Edit: 26 juni 2006, 20:59:38 by -Joyce-
Of hij krijst (lees roept) om een soortgenoot ;)
Lees deze topic anders even door

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,18212.0.html

fielien en kuifje

hoi

nee hij krijst niet ,  hij krijst alleen als er  iemand binnenkomt maar dan wil hij er gewoon uit.