28 maart 2024, 10:13:56

overlast volière

Gestart door *Esther*, 27 juni 2006, 06:57:48

« vorige - volgende »

*Esther*

27 juni 2006, 06:57:48 Last Edit: 27 juni 2006, 12:18:06 by Karin
Hoi

Ik heb net mijn valkjes buiten in de voliere.
Nu slapen bijna al onze buren aan de voorkant van hun huis. Alleen wij slapen aan de achterkant.
Nu wordt ik zelf :-\ elke ochtend om 5.15 al wakker van de valkjes. Het begint met mooi gefluit van een van de mannetjes en eindigd tegen 7.30 met geschreeuw van de popjes.
Ik begin er nu toch echt letterlijk moe van te worden.
Hoe is dit bij anderen?
Wij hebben boven enkel glas en de ramen doe ik al dicht.
De valkjes kunnen 's nachts nog niet naar binnen omdat het nachthok nog niet klaar is en ze zitten in aparte hokken dus ook niet alle valkjes zouden 's nachts naar binnen kunnen.
Heeft iemand nog tips??????

gr Esther

Rob S

Hoi Esther,

Ik heb dit zelf ook, maar na een weekje ben je het wel gewend. Mijn eerste week met de vogels in de voliere was dan ook een slaperig weekje :P. Maar het went wel vrij snel. Ik heb zelf ook altijd mijn raam open, dus ik hoor het vrij goed.

Groetjes Rob

Inger m

Hoi,
Leer ermee omgaan. Als je er erg veel last van hebt, kun je oordopjes overwegen.

Als de buren gaan klagen (niet eerst naar hen toegaan, ik neem aan dat je ze van te voren hebt ingelicht) zul je ze beter 's nachts binnenzetten.

Ik woon hier in een rijtjeshuis met boven enkel glas. Zowel wij als de buren ondervinden geen overlast van de vogels. Zodra je erop gaat letten of licht slaapt, kan het irritant worden, maar het went waarschijnlijk wel.

Als de dagen weer korter worden, worden ze ook weer later wakker, misschien alvast een geruststellend idee?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

*Esther*

Hoi

Ja alle buren weten er van.
Wat ik zo bijzonder vind, is dat verder niemand met een buiten voliere er last van lijkt te hebben.
Ik heb al gekeken of ze niet te weinig voer hebben, maar dat is niet zo.
Wat ik ook nog dacht; kan het zijn dat ze broeds zijn? Ik heb er namelijk nog geen broedblokken in gedaan.

En oordoppen is een goed idee!

gr Esther

Inger m

Hoi,
Wees blij dat je geen klachten krijgt in iedergeval. Ik vind het lawaai ook ontzettend meevallen. Naast valkparkieten zijn er s morgens ook allerlei andere vogels al vroeg aan het fluiten.

In deze periode zijn de vogels meestal inderdaad broeds. Dat is de periode dat de mannen veel fluiten en roepen. Tijdens het broeden en buiten de broedperiode om, is het vaak wel wat rustiger.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

*Esther*

Hoi
Toch snap ik het niet.
Ze gillen echt. Het is niet leuk gekwetter of geklets. :(
Ik kan wel oordoppen in doen, maar dan moeten er meerdere mensen hier in dit huis ze gaan gebruiken.
Ik hoop dat ze gauw gewend zijn en wat meer rust vinden.
Dubbel glas boven is voorlopig niet aan de orde...
gr Esther

Bianca

Citaat van: Inger m op 27 juni 2006, 19:31:51
Hoi,
Leer ermee omgaan. Als je er erg veel last van hebt, kun je oordopjes overwegen.

gr Inger


Ik heb er ook niet mee leren leven, hihihihi. ;)
De voliere hier staat ongeveer twee meter van mijn slaapkamerraam en wil ook graag gewoon slapen totdat de wekker gaat.....
Ik heb ze aangeleerd dat ze iedere avond rond 10 uur het binnenhok ingaan, en 's morgens om 8 uur mogen ze er weer uit.(ook in het weekend)

Een hele enkele keer vergeet ik het te doen maar dan komen ze nog niet eerder dan 8 uur eruit (hoe bedoel je gewoontedieren?! ;D)

Ik doe dus gewoon het uitvlieggat dicht.
in eerste instantie zagen ze het helemaal niet zitten om naar binnen te gaan om die tijd, maar ik heb het ze aangeleerd door elke dag rond die tijd de voliere in te stappen en ze naar binnen te "jagen" nu is het gewoonte geworden en zitten ze 99 van de 100 keer al binnen als het 10 uur is.
Je kunt er dus wel degelijk wat aan doen
(als je een binnenhok hebt tenminste) :P

Groetjes bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Inger m

Hoi Bianca,
Wat ik met 'leer ermee leven' bedoelde, is dat sommige mensen sneller iets beschouwen als overlast. Zodra je eraan gewent bent valt het wel mee. Zo te lezen was dit echt irritant en dan is dit een goede oplossing.

Zelf zou ik ze wel ruim voor 10 uur naar binnen doen,. omdat de vogels dan allang een zitplaats voor de nnacht hebben gevonden. Maar waarschijnlijk leren ze het nu zichzelf wel aan.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

*Esther*

Hoi
Het binnen hok had eigenlijk nog geen prioriteit. Maar dat gaat wel komen...
Krijgen ze het voer dan ook binnen, of doe je dat weer buiten?

Aan de schreeuwende kikker van de buren de hele nacht door raakte ik ook gewend.
Dus wie weet.

gr Esther

Bianca

Ja ik voer idd binnen, alleen ggroenvoer wil ik wel een buiten in een schaal neerzetten als mijn pet ernaar staat anders krijgen ze dat ook binnen

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Rianne

Ik werd in het begin ook veel te vroeg wakker van de valkjes, en toen zaten er nog maar 2 buiten. ;) Ik ben er aan gewend geraakt, ook omdat de valkjes voorheen in de kamer naast me stonden.
Ze fluiten inderdaad niet, ze roepen. Maar dat hoort volgens mij ook wel bij het ochtend ritueel. Toen ik net buiten ging kijken om half 9 zaten ze er allemaal super relaxed bij ;D

Mariska

Hoi Esther,

Wij hebben ze de eerste nacht allemaal binnen gezet.
Mede omdat ik daar ook voer en nog niemand gegeten had die dag.
Maar sindsdien gaan ze vrijwel elke avond rond 22.00 netjes naar binnen en komen er 's ochtends weer uit.
Ik heb verlichting binnen en zodra het buiten donker word gaan ze dus vanzelf naar binnen.
Ik hoor ze 's ochtends ook weleens, maar toch minimaal moet ik zeggen.
Al was het de eerste dagen vrij rumoerig.
Mogelijk gaat het over als ze goed gewend zijn ;)
Als ik nieuwe vogeltjes bij plaats is het ook weer wat rumoeriger, maar na een tijdje is de rust weer terug gekeerd.

Ik hoop dat het bij jou net zo gaat.
Ik zou wel gauw voor het binnenhok zorgen.
Dat kan een hoop schelen.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

*Esther*

Hoi
Gisteravond (ik had slaapdienst) zat mijn man met valkjes buiten.
Hij werd er gek van.
Toen was het al na 22uur.

Dus dat nachthok komt er zeker!!!!!!!!
Verlichting is er al gelukkig. Wel een goede tip om dioe 's avonds aan te doen.

gr Esther