19 april 2024, 10:17:35

ruiven??

Gestart door kevinh, 23 juni 2006, 22:17:32

« vorige - volgende »

kevinh

23 juni 2006, 22:17:32 Last Edit: 23 juni 2006, 22:27:20 by kevinh
hey iedereen,
sinds 2 dagen is mijn valkje echt veel pluimen aan het verliezen vele kleintjes maar ook redelijk grote  ik denk dat hij nu ongeveer al 6 (grote) pluimen kwijt is en van zijn staart en ook van zijn rug is dit normaal?
Groetjes kevin

Mariska

Hoi Kevin,

Dan is je valkje denk ik in de rui ;)
Dat is heel normaal en er komen ook vrij snel nieuwe voor in de plaats.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

kevinh

ok dan ben ik gerust :)
zou het ook kunnen dat hij zijn pluimen gaat uittrekken omdat hij ongelukkig is?
we laten hem wel veel uit zijn kotje enzo dus zou dat dan toch nog kunne?

s(n)elle

geen stress mijn halsband en mijn valk je zijn momenteel ook hard aan het ruiven!

groeten jeroen!

en zodra je echt merkt dat hij zich aan het kaal plukken is zo als je zelf al vroeg dan zou ik wel ingrijpen.

kevinh

k bedankt voor de antwoorden  :)
dan zal het wel gewoon de rui zijn want ik zie dat hij zijn pluimen niet zelf uittrekt  :)
groetjes

Valerie

Hoi Kevin!

Als je valkje veertjes zelf uittrekt (plukt) dan gaan zijn veren er minder mooi uitzien. Dan ziet je valkje er een beetje verward uit (net als wij met ongekamde haren).
Ik heb een rosella gehad die zichzelf plukte.
Is dit niet het geval, dan is hij gewoon in de rui (wat 2 x per jaar gebeurt) en hoef je je geen zorgen te maken. ;)