8 mei 2025, 22:48:29

Jockkooi

Gestart door Mirjam, 30 oktober 2005, 19:42:30

« vorige - volgende »

es

Citaat van: Rossi 46 op 22 november 2005, 13:23:41
Hoi,

Even off-topic  ;): Paul, als ik zo vrij mag zijn, hoe heb je die lange tak bevestigd aan het tralies? Met touw of iets dergelijks?

Groeten Jack :)

Hoi Jack,
Je kan er een kleine inkeping in maken en tussen de tralies vast zetten, tenminste zo doe ik het en het zit stevig vast dan.

Hoi Mirjam,
Hij is super hoor je aanstaande kooi, zou wel goed de speeltjes schoonmaken als je ze gaat gebruiken, maar dat wist je waarschijnlijk al  ;D ;D
Heb zelf een ferplast (nieuw) maar die kon ik toen voor een leuk prijsje kopen 75,= euro,en het was lekker dicht bij huis.

Paul

CitaatEven off-topic  Wink: Paul, als ik zo vrij mag zijn, hoe heb je die lange tak bevestigd aan het tralies? Met touw of iets dergelijks?

Hoi Jack,

De tak paste precies aan de binnenkant tussen de tralies en ik heb er gaatjes in geboord aan de uiteinden en daar aan de buitenkant met een schroef een plaatje hout op geschroefd.
Dus het zit lekker vast aan de tralies geklemd op die manier :)

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Jack
Je kunt er ook een schroef indraaien en daar dan een ijzerdraadje om doen en de tak zo vastmaken aan de spijlen.
groetjes Riny :D

Rossi 46

oké bedankt allemaal.

Ik ga het vanavond gelijk ff proberen.

groeten Jack  :)

es

Citaat van: Rossi 46 op 23 november 2005, 11:37:31
oké bedankt allemaal.

Ik ga het vanavond gelijk ff proberen.

:D Zal zeker lukken tips genoeg.
Laat je het nog even weten of het is gelukt ;D

Rossi 46

;D Het is gelukt. De kooi ziet er gelijk een stuk natuurlijker uit  :D

Wat een paar minuten 'eigen huis en tuin' allemaal niet kan doen. :P

groetjes Jack  :)

Riny

Hoy Jack
We willen wel graag het eindsesultaat zien.
Groetjes Riny ;D

Rossi 46

:D Ik zal zodra ik tijd heb wel even een foto maken. Ik zit nu op m´n werk  :-X

ossy

Hoi,

Ik heb vandaag ook een jock-kooi gekocht en heb hier wat vragen over aan andere die eenzelfde kooi hebben. 

Bij mij was de bodemplaat wat roestig, op internet zag ik dat veel van deze kooien daar last van hebben, omdat de onderplaat van staal is. Hebben jullie hier ook last van en zoja hoe proberen jullie dit te voorkomen?
Daarnaast zou het me leuk lijken als jullie laten zien hoe jullie je jockkooi hebben ingericht, zodat ik wat ideeën kan opdoen.

Agnes

Hoi,

Ik heb ook via Marktplaars een jockkooi gekocht.
Hier was ook de bodemplaat gedeeltelijk verroest.
De plaat heb ik met een staalborstel (op de boormachine ;)) helemaal roestvrij gemaakt , en daarna gespoten.

Nu heb ik op de bodem een roestvrijstalen plaat vastgekit.
Werkt als een speer! ;D

Groetjes van Agnes.

ps: ik mis alleen twee voerbakjes die je er aan de buitenkant in kan schuiven. Weet iemand of die ergens los te krijgen zijn?

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Riny

Hoy Agnes
Die kan ik hier zo kopen.
Welke kleur wil je graag hebben?
Ik stuur ze wel voor je op, als jij ze niet kunt krijgen.
Groetjes Riny :D

Gerda

Hoi Agnes,

Volgens mij zijn dat van die witte bakjes.

Die kun je in ieder geval bij de Jumper kopen. En misschien ook wel bij dierensuperland.

Bij mij zaten ze ook in de kooi, maar ik gebruik er maar twee van de vier omdat ik de roestvrijstale (rvs) bakjes veel prettiger vind.

Groetjes, Gerda

Agnes

Hoi Gerda,

Ik heb zelf ook twee en daar heb ik genoeg aan, omdat ik ook bakjes in de kooi heb hangen.
Maar over drie weken gaan we op vakantie, en komt m'n schoonmoeder de valkjes verzorgen.
Ik wil de kans niet lopen dat ze ze laat ontsnappen, dus wil ik nog twee bakjes erbij zodat ze de kooi niet open hoeft te maken.

Die winkels die jij noemt hebben waarschijnlijk geen vestigingen hier in de buurt, want ik ken ze niet :-X

Ik heb Riny al een IM gestuurd.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Gerda

Hoi Agnes,

Ja, veiligheid voor alles. Vooral als mensen niet gewend zijn aan valkjes.

Nou dat komt dan wel goed, als Riny het gaat regelen!!
Dan heb je het ruim voor je vakantie wel in huis!!

En ik heb trouwens geen jockkooi, maar een kooi van 100x70x50 en daar zaten ze ook in!!

Groetjes, Gerda