28 april 2024, 13:29:31

Tweede valk

Gestart door Chantall, 7 juli 2006, 17:13:34

« vorige - volgende »

Chantall

Halloloo!!
Nou, na een heerlijk dagje kijken naar allemaal valkjes op het internet, lijkt het me zo gezellig voor mijn valkje toekie (man) van bijna 4 jaar, om er een valk bij te doen.
ik weet niet of het mag hoor, moet eerst nog even heftig met mijn ouders overleggen ;)
maar kan je een mannetje bij een mannetje doen? (wil namelijk geen gezins uitbreiding:P) en hoeveel kans is er dat je eerste valkje even lief blijft als hij eerst was (Mijn moeder zegt dat je eerste valk dan veel meer naar zijn soortgenoot trekt)
en Hoe duur is een gemiddeld valkje? en dan de laatste vraag: hoe groot moet een kooi voor 2 valkjes zijn?
Groetjes Chantal[/b]

s(n)elle

hoi,
er is natuurlijk zeer veel kans dat je valkje minder tam naar jou toe wordt. maar hij zal altijd wel tam blijven hoor.
de prijs van een valkje varieert zeer sterk van waar je het koopt. de prijzen van verschillende mutaties kan je ook op deze site vinden. Maar kijk/hoor zeker eerst eens goed rond.
groet en veel succes met de discusie van je ouders.

Chantall

Nog iemand die er wat over wilt melden? :-\
Een maal, ander maal? ;-)
Heb echt even info Nodig!
Gr. Chantal

mickeledoki

hee chantal,

het is inderdaad beter om twee valkjes te hebben . ik heb ook sinds kort een valkje  harstikke tam ,maar vond  toch zielig om de tijd die ik er niet ben alleen door moest brengen ,dus krijg ik er over  4 weken een valkje bij.ze kunnen dan  met elkaar optrekken als ik er niet ben . de kans bestaat inderdaad dat ze meer naar elkaar toetrekken.....maar wat het tam zijn betreft dat blijft met wat inzet bijna hetzelfde... een mannetje kan gewoon bij een mannetje dat is geen probleem..... als je uit brabant komt dan kan ik je aanraden om eens op www.parkietendroom.nl te kijken dat is echt een hele goeie kweker  die kan je ook veel info geven .mijn valkjes komen daar ook vandaan en ik ben zo tevreden dat  ik mijn tweede daar ook heb gekocht. de kooi voor twee valkjes moet ongeveer  60 bij 60 zijn en dan is denk ik 80 cm hoog voldoende  .... ik hoop dat je wat aan de info heb..

groeten mickeledoki ::) ::) ::)

Chantall

Heey,
Bedankt voor jullie informatie,
maar ik ben dus net in discussie gegaan...
mijn ouders zeiden allebei direct nee,,,
Ik vind het wel jammer, maar ik ben bang
dat ik er verder niks aan kan doen.
Groetjes Chantal