15 mei 2025, 00:59:59

hij valt trosgiert aan

Gestart door nik, 24 juli 2006, 12:29:13

« vorige - volgende »

nik

hallo,
ik heb nu 2daagjes mijn valkje en na dat ik hem een uurtje in zijn nieuwe kooi had begon die al lekker rond te wagelen en vladeren en heb ik tegen hem gepraat en zat die rustig schuin met zijn kopje ik denk te luisteren  :P ;D

alleen nu wou ik hem vandaag trosgiert geven en toen viel die het aan  ??? en als ik met mijn hand naar binnen ga kan ik hem wel heel rustig aaien ,,
maar het lijkt net ofdat die trosgiert helemaal niet kent ik heb het nu ook op de bodem gelgt maar dan loopt die er gewoon overheen en zien het helemaal niet als eten en in zijn etens bakje heb ik ook een beetje gelgt en dat pak die dan en gooit die neer en gaat veder met de zonnenpitten en  andere zaadjes   :-X :-\ ......

maar dit is mijn eerste valkje en ik had hier gelezen dat je hem goed tam kon maken met trosgiert maar als die het niet eet wat moet ik dan.......

of moet ik het nog maar een weekje aan kijken :P dat ken ook goed maar ja ik wou even zeker weten , want ik had de kweker gebelt en die zei zelf dat hij het nooit gaf .....

grpetjes nikki

es

Hoi Nikki,
Mijn vorige valkje deed dat ook, dat komt vanzelf wel, als ze het eenmaal hebben geproeft worden ze er hellemaal wild op.
Ik heb het in de kooi gehangen, dan rijg je het gewoon tussen de tralies door.
geduld alles is tuurlijk een beetje vreemd voor hem, maar ik weet zeker dat hij binnenkort ervan zal gaan eten.
succes
Gr.Esther

nik

ja ik had een kratje op de bodem gelgd en daarop een paar sliertjes trosgiert en toen s'nacht werd ik wakker en ging ik kijken en toen zat hij te eten :P ;D :P

maar als ik met me hand met trosgiert komt eet die het echt nog niet maar ja dat is geduld hahahahhahaah (heb ik niet zo veel maar ja .,,,, zal wel moeten nu he :P)

Rianne

Hoi Nik,

als je je valkje tam wilt maken met trosgierst, kun je het beste geen trosgierst in de kooi neerleggen. :)
Als de trosgierst gewoon in de kooi aanwezig is, zal hij het niet als traktatie zien als jij het hem aanbiedt uit de hand. :)
Hij weet nu hoe lekker het is, laat hem er nu maar moeite voor doen :D

nik

ja ik heb het er nu ook uit gehaalt :P en nu maar afwachten ...maar hoelang moet ik met mijn hand blijven zitten want hij wordt er volgens mij best zenuwachtig van en als ik dan 5 minutjes zit doe ik me hand weer weg en ga weeer tegen hem praten en doe ik het na 10 minuutjes weer even ,,,maar is dit wel lang genoeg ...of moet ik me hand er gewoon een half ur achter elkaar in hangen .........

met in hangen bedoel ik gewoon trosgiert geven hoo :P

nikki

Rianne

Hoi Nikki,

bij Tam Maken vind je dit stappenplan om je valkje tam te maken: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html

Ook kun je daar voor verdere vragen over het tam maken terecht. :)

Veel tegen je valkje praten is goed hoor, zo raakt hij vertrouwt met je stem. :)