24 april 2024, 00:22:26

krop en hoeveel eten

Gestart door cynthia018, 23 juni 2006, 13:58:46

« vorige - volgende »

cynthia018

hoi Riny

Ja ik voer  hem nog bij ik heb hem vanochtend 4 ml kaytee gegeven hij/zij weegt 58 gr
Maar zag dat ie net aan de trosgierst zat te knabbelen

Groetjes Cynthia

Riny

Hoy Cinthia
Je mag hem per voeding 10% van zijn lichaamsgewicht bij voeren.
Daarom is het ook zo belangrijk dat je iedere morgen met lege krop je valkje weegt.
Vaak spelen ze eerst met het eten , niet verwisselen met echt eten.
Groetjes Riny :D

cynthia018

Hoi

Dus als ie 58 gr weegt hoeveel eten mag ie dan?(Ben blond haha)

Gr Cynthia

Gerda


cynthia018

hoi
Heel erg bedankt dat jullie  iedere keer weer antwoord geven jullie helpen mij enorm 

Groetjes Cynthia

Riny

Hoy Cinthia
De eerste dagen zou ik het valkje 3 voedingen per dag geven.
Dit mede omdat de eerste voedingen meestal wat moeilijk verlopen.
Je valkje moet nog leren dat jij hem voert.
Daarna ga je over op 2 voedingen per dag .
Wel iedere dag goed wegen ,en heel goed rekening houden met die 10% voeding.
Als je valkje 's morgens zijn kropje niet leeg heeft, wachten met voeren.
Let je er ook op dat de pap niet te warm of te koud is.
Groetjes Riny :D

Lin

Hey,

Ik heb je net een IM gestuurd met allemaal informatie. Dit staat nog niet op deze website aangezien er nog wat gewist moest worden(heb ik nu gedaan voor je) en ook taalgebruik is nog niet goed.

Ik hoop dat je nu de basis begrijpt.

en 10 is 1 stapje naar links.

dus 70 is 7 ml/cc
88 gram is 8,8 ML/cc enz..

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

cynthia018

29 juni 2006, 16:28:27 #22 Last Edit: 29 juni 2006, 16:34:02 by cynthia018
Hoi

Nou het gaat heeeeel erg goed met mijn valkje heb hem tweety genoemd. Elke dag 1 gram zwaarder is dit een beetje normaal voor zo een kleintje .Als je voorbij loopt begint ie al te roepen leuk hoor,zoek nog een maatje voor hem heb je er een of weet je er 1 mail me ff

Groetjes Cynthia en Tweety

cynthia018

Hoi

En nog een vraagje ik geef tweety 6 ml pap maar schreeuwt om meer kan ik meer geven?

Groetjes cynthia


carco

Dat schreeuwen gaat nog wel even door hoor. Als Tweety jou voorbij ziet komen dan denkt ie maar aan één ding en dat is dat er eten aan komt. En het maakt dan eigenlijk weing uit hoeveel je geeft, dus dat roepen blijt hij zowiezo wel doen.
Maar begrijp ik goed dat Tweety dan maar 60 gram weegt? Dat is niet veel voor een valkje van 5,5 week.
En als je een kweker zoekt bij je in de buurt: ik zag in je profiel dat uit Hoogerheide komt? Daar komt Mandy vandaan dus vlakbij jou.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,17755.0.html
Hier kan je haar dagboek vinden ;)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




cynthia018

Hey

Wat is dan een normaal gewicht heeft niemand daar een schema voor? Tweety ziet er wel goed uit en is fit.

Groetjes cynthia

*Yvon

hoi hoi

misschien heb je de site al gevonden,maar hier is de link :

http://www.valkparkiet.com/nl/files/kweek1tot42.htm 

suc6 !  :)

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Riny

30 juni 2006, 13:00:41 #27 Last Edit: 30 juni 2006, 13:11:06 by Riny
Citaat van: cynthia018 op 30 juni 2006, 09:55:45

Wat is dan een normaal gewicht heeft niemand daar een schema voor? Tweety ziet er wel goed uit en is fit.


Hoy Cynthia
Kijk vooral niet teveel naar de gewichten van andere valkjes.
Je wordt er alleen maar nerveus van.
Je kunt beter  voelen aan het borstbeentje , als dat scherp aan voelt is je valkje te mager.
Het is bij valkjes als bij mensen , ze zijn niet allemaal het zelfde.
Als jou valkje 3x daags een papvoeding krijgt 10% van zijn lichaamsgewicht moet hij ook een beetje zelf gaan eten.
Als je hem vol blijft stoppen met pap gaat die nooit zelf eten.
Voer je met een spuit of een lepeltje?.
Als je over gaat op voeren met een lepel is de overgang naar zelfstandig eten ook niet zo groot.
Je kunt dan ook wat korreltjes trosgierst op het lepeltje doen en eikrachtvoer, zodat je valkje daar ook de smaak van leert kennen.
En als je met hem speelt, of hij blijft bedelen, toch motiveren om zelf te gaan eten.
Groetjes Riny :D


cynthia018

hoi hoi mensen het gaat erg goed met tweety alleen ze vertikt het o zelf te gaan eten pfff als je voorbij de kooi loopt is ie je aan het roepen zit wel aan de trosgiers maar speelt alleen maar nou maar afwachten ga ik hie meerdere dierenwinkels af hebben ze geen kaytee wat nu?

Groetjes Cynthia

Lin

Hey,

hoeveel daags geef jij nu pap? ik zou dan snel op internet een bus bestellen of anders nutribird a21 daar kan je probleemloos naar overstappen. Bestel wel meteen want het duurt even voordat het er is. Ik heb daarom altijd een reservepot.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)