20 april 2024, 11:36:04

krop en hoeveel eten

Gestart door cynthia018, 23 juni 2006, 13:58:46

« vorige - volgende »

cynthia018

23 juni 2006, 13:58:46 Last Edit: 23 juni 2006, 21:32:19 by cynthia018
:)

Hallo ik heb nu 2 daagjes een valk van 14 daagies oud  maar ik weet niet zo goed wanneer ie genoeg heeft. Hoe dat dat met die krop zit en wat ie allemaal mag hebben ik heb kaytee voor baby vogels ik hoop dat jullie mij kunnen helpen alle hulp is welkom (ik heb deze valk zo jong omdat ze werd afgestoten door ouders zei die vrouw)Maar na vandaag blijft ie om eten vragen de eerste dag niet nu blijft ie krijsen(krijsen als een baby bedoel ik) ik heb 2 andere valkjes en doe het prima waren ouder toen ze uit het nest kwamen

Groetjes cynthia

collin

hallo cynthia

ik zit ook met twee valkjes iets ouder dan de jouwe en ben hier ook raad komen vragen. ik denk als je alles eens goed leest in het topic handopfok dat je wel de nodige informatie vind. lees de vragen en antwoorden van anderen een goed door, mijn dialogen staan onder collin en daar staat ongeveer alles wat je moet weten. maar als je bijkomende vragen hebt stel ze hier dan gerust, hier zitten een heleboel kenners die goed kunnen helpen  ;) succes! ciao
collin

Lin

hey,

Ik heb je een im (bericht in je inbox bovenaan deze pag.) met info gestuurd. Het is nog niet geplaatst op het forum omdat er nog fouten inzitten. maar dat is in de im uitgelegd.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

cynthia018

hallo

Nou gister kwam ik beneden en hij zat daar maar. Normaal als ie je hoort laat ie zich horen nu niks. Ik pakte hem en liet zijn kopje hangen, gelijk de dierenarts gebeld en we konden gelijk komen. Toen we daar aankwamen begon ie met overgeven. Het is een bactiere in zijn krop. Medicijnen gekregen en moch niet eten. 3x per dag moest ie zijn medicijnen.Hij was de hele dag weer fit en als ie zijn medijnen kreeg hield ie zijn bekje dicht alles ging perfect.Vannacht zijn kruik nog warm gemaakt alles ok. Maar vanochtend weer het zelfde potverdikke (de dierenarts zei nog als ie vandaag doorkomt zijn we al op weg)
Nu om 11uur terug dierenarts ik hoop zo dat ie er doorkomt :-\
Ik ben verkeerd voorgelicht zei de dierenarts hij mag pas eten als zijn krop VOLLEDIG leeg is dus dat ik om de 2 uur eten moest geven is niet zo
Ik ga nu naar de dierenarts jullie horen wel hoe het is afgelopen

Groetjes Cynthia

Lin

Hey,

wie had jou veteld om de twee uur te geven dan? want dat is inderdaad veels te vaak voor die leeftijd. door wie ben jij voorgelicht dan?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

cynthia018

hey

Waar ik de voeding heb gekocht.
Nou ben ik naar de dierenarts geweest en weet ie er niks van af erg fijn hoor potver schiet lekker op

gr cynthia

Mariska

Hoi Cynthia,

Je kunt beter contact opnemen met een vogeldierenarts.
Eentje daarvan is Dr Feld in Amersfoort.
033-2864772.
Je kunt hem in geval van spoed (en dat is dit) zo bellen en inspreken.
Dan belt hij binnen een half uur terug.

Links bij Dierenartsen staan nog meer vogelartsen.

Sterkte!

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

cynthia018

goedemorgen

Nou mijn valkje is vannacht overleden ik ben er kapot van.
Ik weet gewoon ff niks te zeggen

Cynthia

Riny

Hoy Cinthia
Ik heb erg met je te doen.
In dierenwinkels zeggen ze maar wat, om te verkopen.
Vorige week heb ik nog 3 valkjes verkocht aan mensen die hetzelfde mee gemaakt hebben als jij, maar dan 3x in enkele maanden tijd.
Die mensen hebben wel hun geld terug gekregen.
Maar daar heb jij je valkje nog niet mee terug.
Sterkte gewenst Riny :'(

cynthia018

hallo

Ik wou jullie ff bedanken voor jullie adviezen echt hartstikke bedankt. Nu heb ik die kweker gebeld om hem ff de waarheid te vertellen. Nou na veeeeel gezeur mocht ik een andere komen halen(ik heb valkje er niet mee terug maar ik heb 2 kids die er niks van snapte de andere 2 zazoe en kazoe wel blijven  waarom die niet ja leg maar uit) Nu heb ik er een van 5 en halve week. ik snap het niet zoveel van die kleintjes halen het niet en hoe dom was ik om eraan te beginnen ja dat is achteraf gelul
Ik hou jullie op de hoogte

Gr Cynthia
 

Riny

Hoy Cinthia
Dan raadt ik je aan om dit valkje iedere morgen te wegen.
De meeste valkjes van 5,5 week eten nog niet zelfstandig.
Dus zorg dat er altijd trosgierst in de kooi aanwezig is.
Als je valkje bedelt moedig hem dan aan om zelf te gaan eten.
Als je vragen hebt horen we dat graag.
Groetjes Riny :D

cynthia018

27 juni 2006, 11:24:49 #11 Last Edit: 27 juni 2006, 11:33:02 by cynthia018
hoi

Ja ik heb er trostgiers in liggen dus het kan geen kwaad als ie daar van eet en gewoon water mag ie dat ook

Gr cynthia

Riny

Hoy Cinthia
Dat is juist erg goed.
Je zou ook wat kleine zaadjes en losgemaakte trosgierst kunnen mengen.
Zorg wel altijd dat er bij jonge valkjes eten op de bodem van de kooi staat.
Jonkie's van die leeftijd gaan nog niet aan de hangende voerbakjes eten.
Eikrachtvoer mag je ook geven.
Vaak kun je spelenderwijs je valkje leren eten.
Groetjes Riny :D

cynthia018

Hoi

Water mag ie ook gewoon he omdat ik  de andere gekookt of zoutoplossing moest geven

Groetjes Cynthia

Riny

Hoy Cinthia
Je mag gewoon water geven.
Voer jij de kleine nog bij?
En dan zou ik graag weten wat je hem bijvoerd, en hoeveel.
Groetjes Riny :D