jonge valkjes eventjes bij de ouders weghalen

Gestart door caro, 27 juni 2006, 20:22:23

« vorige - volgende »

caro

Mijn zoon wil graag de valkjes laten zien op school. Ze zijn tussen de 3 en vier weken maar zijn nog niet uitgevlogen. Kan ik ze meenemen en op school laten zien of niet. Of heeft dit risico´s dat de ouders er niet meer naar om kijken. Ik wil geen risico lopen.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Lin

Hey Caro,

ik zou voor de zekerheid even wachten totdat ze uit het blok zijn dan gaan ze ook meer hun eigen weg en worden ze ook vaker minder gevoerd dan voorheen. Dan kan het geen kwaad maar doe het natuurlijk niet te lang. ik zou dan meteen het blok weghalen anders beginnen ze vaak weer opnieuw met eitjes leggen, of je moet dat geen probleem vinden.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

caro

Bedankt hoor Lin, dan heeft Wesley pech. Dat risico wil ik niet lopen. Er ligt al een ei in het blok.

Lin

Hey,

tja risico.. de meeste ouders gaan wel weer door met voeren. Maaar als je kan wachten dan liever nog een weekje. En nu al een tweede nest op komst. Ja als ze gaan leggen dan gaat het maar door. Ik zou niet meer dan 2 nesten per jaar nemen. Echt als de conditie super is na het tweede nest misschien een derde. Maar beter van niet. dus als je nog wil spreiden dit jaar dan moet je nu beslissen.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inger m

Citaat van: caro op 27 juni 2006, 20:22:23
Mijn zoon wil graag de valkjes laten zien op school. Ze zijn tussen de 3 en vier weken maar zijn nog niet uitgevlogen. Kan ik ze meenemen en op school laten zien of niet. Of heeft dit risico´s dat de ouders er niet meer naar om kijken. Ik wil geen risico lopen.

Groetjes

Caro

Hoi,
Neem wat leuke foto's mee van de jongen. Zulke jonge vogels verplaatsen kan wel, maar ik zou het niet doen. Mogelijk kun je wachten toptdat ze uitvliegen, maar dan heeft hij mss al vakantie.

Twee rondes per jaar vind ik voldoende. Ik laat ze wel twee rondes achterelkaar doen, dus niet spreiden, anders moeten ze tweemaal in broedconditie komen. Een vogel moet een ruim voldoende rustperiode hebben.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

caro

Hoi Lin en Inger,

Bedankt voor jullie advies. Wesley heeft vrijdag de laatste schooldag, dus misschien lukt het nog. Vanmorgen zat er een valkje in de opening van het blok. Ik hoop het maar.

Groetjes

Caro

Inger m

Hoi,
Zijn het de exemplaren op de foto? Die gok ik al aarder dan 3-4 weken. Nummer 1 en 2 zijn denk ik al rond de 5 weken. Als ze een beetje aan handen gewend zijn, zou je ze naar mijn mening wel eventjes kunnen meenemen. Hou er wel rekening mee dat ze ineens ontzettend veel indrukken op zich afkrijgen. Het beste is dan om ze alleen te laten zien, maar niet te laten vasthouden.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.