17 april 2024, 00:20:08

Papier

Gestart door ronaldvd, 14 juni 2006, 10:05:24

« vorige - volgende »

ronaldvd

Hi,

Ik heb een vraag over gewoontes en voeding van ons valkje van 3 jaar oud. Heeft ook al 2x een een legsel van 2 eitjes gehad zij het de laatste keer met veel pijn en moeite. Hiervoor naar de dierenarts geweest en die heeft andere voeding aangeraden (pellets)

Eten en drinken doet onze valk prima, veel variatie in groentes (sla, wortel, paprika, appel sinaasappel etc etc.)

Standaard zaden voor valkparkieten en pellets (begint ze net te leren eten) behoren ook tot de dagelijkse voeding dus ik denk dat het zo goed moet zijn. Wellicht dat iemand hierover nog extra tips of opmerkingen heeft ?

Maar mijn vraag gaat over papier. Onze valk (Plukkie) vind het versnipperen van papier iets geweldigs echter we vinden meestal geen snippers. Het lijkt erop dat ze het opeet ??

Het papier is geen drukinkt (kranten, reclame of zo) maar gewoon wit onbedrukt en onbeschreven papier.

Weet iemand of dit schadelijk is voor de valk ?

Alvast bedankt,

Mvrgr,

Ronald en Evelyn van Dommelen

moonwitch (diana)

Hoi Ronald

Als ik jou was zou ik eerst eens goed observeren wat hij met het papier doet, als hij het inderdaad op eet kun je het beter niet meer aan hem geven.
Ik denk niet dat het veel goed doet voor een valkje.
Misschien kun je hem beter wilgetakjes geven.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Agnes

Hoi Ronald,

Mijn valkjes vinden het ook helemaal geweldig om papier te versnipperen, maar dat is dan ook alles wat ze er mee doen.
Bij mij liggen dan ook overal snippertjes. :o ::)

Het lijkt me niet goed voor een valkje om papier te eten, dus voor de zekerheid: niet meer geven? :-\

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

ronaldvd

Hi,

Bedankt voor de antwoorden. We zullen erop letten wat ons valkje ermee doet.

Met vriendelijke groet,   ;)

Evelyn en Ronald

fielien en kuifje

hoi

kuifje eet ook graag papier
eigenlijk knabelt hij eraan en ik vind meestal snippertjes.
maar soms ook niet .