Onze valkparkietjes 1e ronde nunspeet

Gestart door nunspeet, 4 juni 2006, 20:36:51

« vorige - volgende »

nunspeet

4 juni 2006, 20:36:51 Last Edit: 4 juni 2006, 20:51:21 by nunspeet
Dit jaar voor het eerst echt met valkparkieten begonnen en tot nu toe 20 kleintjes  :D
Ons tweetal heeft het niet makkelijk gehad maar daar gaat het naar omstandigheden goed mee.

Anderhalf jaar geleden zijn we begonnen met 1 valkparkiet een cinnamon geparelde man (paulie), een paar maand erna kwam daar een cinnamon vrouw bij (dora) en vorig jaar april hebben we er weer een aantal bijgekocht.
Hierbij zal ik wat foto´s plaatsen van een aantal jongen die we op dit moment hebben.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Ria

nunspeet

4 juni 2006, 20:47:53 #1 Last Edit: 4 juni 2006, 20:56:58 by nunspeet
hier een aantal foto´s van de kleintjes die we op dit moment hebben  :D

de ouders van dit kleintje zijn pop wildkleur en de man is een lutino.

de ouders van dit kleintje zijn pop cinnamon en de man is een lutino.

de ouders van deze kleintjes zijn pop cinnamon en de man is een lutino.

de ouders van deze kleintjes zijn pop witmaskercinnamon en de man is een cinnamon.

de ouders van deze kleintjes (6 stuks) zijn pop is lutino gepareld en de man is een cinnamon gepareld.

de ouders van dit tweetal is pop witmaskercinnamon en de man is een lutino.

Wat de voorouders zijn weet ik niet dus het is altijd afwachten wat voor mutaties we krijgen.

Maar het is echt ontzettend leuk :D
En door veel te lezen en te doen leer je elke keer weer wat bij.  ;)

Groetjes Ria

*Esther*

Hoi Ria

Fijn om eens te weten dat er in de buurt ook valken liefhebbers zijn!
Ik kom uit Biddinghuizen. ;) Dus aan de andere kant van het water. :D
Mooie jongen heb je.
Ik wacht nog. Het eerste nestjes werd niks en nu zijn ze met een tweede ronde bezig. De rest heeft nog geen blok ivm de ruimte. :(

Sukses met de jongen!

gr Esther

nunspeet

Hoi esther,

Bedankt voor je reactie  :D

Het gaat nog steeds ontzettend goed met die kleintjes als ze straks wat groter zijn zal ik weer wat nieuwe foto´s plaatsen.
Ze groeien hard zeg maar wel ontzettend leuk  ;D

Groetjes Ria

Christine

Wat een leuke jonkie's
En vooral omdat het er zoveel zijn maakt het des te spannender!
Maar heb een vraagje over het jonkie achteraan ???

Heeft ie iets aan het pootje?

Groetjes
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

nunspeet

Hoi Christine,

Deze 2 jonkies hebben allebei een gebroken pootje veroorzaakt door de dierenarts. De ringen waren bij deze 2 jonkies te hoog en wij kregen ze zelf niet meer terug en zijn toen dus naar de dierenarts gegaan en deze heeft de ringen verwijderd maar ook bij allebei de pootjes gebroken ze zijn nu dus allebei gespalkt. Zie ons verhaal bij spoed van "jongen worden niet meer gevoerd"
Deze blijven dus ook hier.

Groetjes Ria

Quinten

oei ocharme de kleintjes hebben ze er last van??? ze zij wel allemaal mooi! en ik hbe gezien dat je veel lutino jonkies hebt ik denk dat er veel split vogels tussen jou volwassenen zitten

nog veel succes! grtjs Quinten

nunspeet

Vandaag zijn bij onze 2 zielepootjes de spalkjes eraf gegaan en ze gebruiken het pootje goed en de tenen en het ziet er verder goed uit die pootjes  ;D
Het worden al echte vogeltjes die veel meegemaakt hebben in hun jonge leventje.

De anderen groeien ook als kool het gaat echt heel erg hard zoals die kleintjes groeien.
Elke dag haal ik ze er allemaal uit(niet allemaal tegelijk) en even vasthouden, kroelen en praten en dat probeer ik om zowel ´s morgens als s´avonds te doen zodat ze toch wat tammer worden.
Het is echt heel leuk om ze te zien veranderen van kleine donsjes in echte vogeltjes :D
Gelukkig voeren de ouders ook goed en zorgen er dus goed voor, trouwe ouders.
Dat is natuurlijk ook altijd maar afwachten omdat het voor 5 koppels de 1e keer was.
Ze zijn ondertussen wel allemaal bijna 2 jaar misschien dat dat ook helpt.
Binnnenkort zal ik weer nieuwe foto´s plaatsen van ons twintigtal  ;D

Groetjes Ria

Quinten

alles verloopt goed en de kleintjes zijn gezond.... dat is het belangrijkste!!! ;Dik heb ook juist 2 kleintje sdie roeien ook hel snel !

nunspeet

Hier nog weer een aantal foto´s van onze kleintjes  ;D
De oudste zijn nu bijna 4 weken

We hebben nu 19 jongen 1 is er helaas doodgegaan, zat in een nest van 6 en was echt een ukkepukkie.
Van 2 nestjes moet ik nog foto´s maken die zal ik binnenkort hierop zetten.
Het zijn allemaal scheetjes en zal best moeilijk worden als er straks een aantal ons gaan verlaten. Maar helaas kunnen we ze ook niet allemaal houden en gunnen we ze allemaal een goed tehuis.

Groetjes Ria

Mandy

Zo Ria, dat ziet er allemaal goed en gezond uit. :)
Een hele valkenboel, je zal het maar druk hebben met al dat gekroel. ;)
Ik ken dat wel, hier zijn nu 17 jongen en zowieso nog 9 bevruchte eitjes te gaan, pfff... 8)
Gelukkig dat het met die ziele"pootjes" ook weer beter gaat. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Agnes

Hoi Ria,

Ik heb je dagboek gevonden.
Fijn dat het weer goed gaat met de pootjes van de hummeltjes.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

nunspeet

Weer een update  :D

Vandaag weer een paar leuke foto´s gemaakt.
Het gaat nu echt hard de oudste worden vrijdag 5 weken en je ziet verschillende keren de koppies al bij de uitgang en dat ze er een beetje uitklimmen, leuk om te zien ;D

Ook bij 1 koppel ligt sinds vandaag weer een ei :D
Maar ik ben bang dat de jongen of de ouders het ei kapot trappen aangezien ze met zijn allen nog in het broedblok zitten.
Maar we wachten wel af hoe dit verder verloopt.

Hier de foto´s

De onderste foto is met zijn allen en de bovenste 2 foto´s zijn 2 jongen ook uit dit nest van 5.

en met zijn allen 4 totaal.

en de oudste van het stel van hierboven.

Van de andere koppels zal ik deze week weer foto´s maken.
In totaal hebben we nu 6 koppels met jongen en het zijn alle 6 superkoppels.
Over een aantal weken moeten er toch helaas een aantal weg maar we kunnen ze niet allemaal houden.

Groetjes Ria

*Esther*

:o ;)
t zijn echt schatjes om te zien!
gr Esther

*Esther*

25 juni 2006, 16:43:13 #14 Last Edit: 3 oktober 2007, 17:12:08 by Marianne
Hoi
Ik zie dat je valkjes al aardig groot zijn!
Heb je ook een lutino man met leuke splitten?
gr Esther

Dagboek / verhaal is gesloten.
Er is 1 jaar niet meer in geschreven.
Weer open? Neem dan contact op.

Groetjes Marianne, moderator dagboek/verhalen