weekend weg ivm sterfgeval wat nu met de jongies???

Gestart door emca, 22 juni 2006, 12:00:39

« vorige - volgende »

emca

hoi allemaal,

wij hebben even een vraag, mijn vriend en ik moeten dit weekend naar Tilburg terug i.v.m sterf geval van onze opa  :'(, alleen nu dat onze kuif en emca de jongies hebben kunnen we ze niet mee nemen voor dit weekend, we zijn wel vaker in het weekend weg maar dan hebben ze meer dan genoeg eivoer en hoofdvoer voor de jongies, nu is onze vraag wat we beste kunnen doen. Wij dachten zelf om extra meer hoofd voer en eivoer in de kooi te hangen maar de eivoer moeten we 2 a 3 maal daags ververst en aan vullen, er is ook niemand van onze andere familie omdat ze op vakantie zijn om op te kunnen passen en al onze vriende wonen te ver weg, en vreemde laten op passen zijn we ook niet happy mee. heeft iemand tips voor ons!!!!???? We zijn 2,5 dagen van huis.

alvast voor jullie tips.

groetjes emca, kuifje, roosje r.i.p, luna en de jongies
emca, kuifje, roosje r.i.p, luna jongies en verzorgers

1e eitje is gelegt op 22-05-06 bevrucht niet geboren
2e eitje is gelegt op 24-05-06 bevrucht geboren op 12 juni.
3e eitje is gelegt op 26-05-06 bevrucht geboren op 13 juni
4e eitje is gelegt op 28-05-06 bevrucht geboren op 16 juni
5e eitje is gelegt op 30-05-06 bevrucht geboren op 17 juni

M.

Gecondoleerd, een dierbare verliezen is en blijft moelijk he :'(

Waar woon je?
Misschien is er een forummer die voor je kan kijken en voer kan verversen?
Als je bij mij in de buurt woont wil ik t best voor je doen hoor.

Kirsten

Hoi Emca,

Wat een verdrietig bericht, allereerst jullie veel sterkte dit weekend.

Ik zou zelf het volgende doen(persoonlijk dus)
Ik zou droog eivoer verstrekken, of bijvoorbeeld vitakraft geven, daar zit al eivoer in. Verder zou ik water geven, wat in afgeschermde bakjes zit, zodat er niet direct viezigheid zoals ontlasting in kan komen. Ook zou ik er extra veel van neerzetten, zodat ik zeker weet dat ze voldoende tot hun beschikking kunnen nemen,. waar woon je?,. is er misschien iemand van het forum die in de buurt woont, die je vertrouwd?

Nogmaals sterkte met het verlies van jullie opa
Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

emca

hoi,

bedankt voor jullie reactie's en condelance,

mijn vriend en ik woonen in zevenaar omgeving arnhem maar wij kennen niemand van het forum die wij kunnen vertrouwen en we vinden het ook niet echt een veilig idee als er een wild vreemde in ons huis is die we niet of nauwlijks kennen.

Het eivoer dat wij hebben staat op de doos dat hij geruld moet worden, meschien dat ik vandaag toch nog even naar de winkel ga om even wat anders te hallen waar eivoer in zit ook of ander eivoer kan vinden wat wel droog kan worden gegeven.

Ik heb nu ook net een nieuwe baan in de thuiszorg gelukkig hoefde in deze week en volgende week alleen in gewerkt te worden met een andere collega van mijn en moest alleen morgen vroeg nog werken, maar gelukkig heb ik toch aan gegeven weer een dinsdag te willen begingen omdat maandag de crematie is en voor we het weekend weg moeten alles even voor onze vogels kunnen regelen dus even morgen de tijd en rust neem. mochten er nog meer tips zijn ze zijn altijd welkom.

groetjes emca, kuifje, roosje, r.i.p, luna en jongies

emca, kuifje, roosje r.i.p, luna jongies en verzorgers

1e eitje is gelegt op 22-05-06 bevrucht niet geboren
2e eitje is gelegt op 24-05-06 bevrucht geboren op 12 juni.
3e eitje is gelegt op 26-05-06 bevrucht geboren op 13 juni
4e eitje is gelegt op 28-05-06 bevrucht geboren op 16 juni
5e eitje is gelegt op 30-05-06 bevrucht geboren op 17 juni

Bianca

je kunt ook vochtig eivoer geven van bijv wittmolen
daar hoeft geen water doorheen en kun je makkelijk laten hangen zonder dat het vervangen hoeft te worden

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Rianne

Hoi,

Gecondoleerd met je opa. Veel sterkte dit weekend.

Je valkjes: geef ze in ieder geval voldoende water, mocht het eivoer dan nog te droog voor ze zijn, kunnen ze wat meer water drinken om het vochtig te maken. Hier dronken ze soms best veel.