11 mei 2025, 11:31:26

vechten ze?

Gestart door ManjaV, 26 juni 2006, 12:40:24

« vorige - volgende »

ManjaV

Sinds kort is er iets vreemds waar te nemen bij mijn twee mannetjes Mikki en Sunny.
Sunny loopt al fluitend op hem af, wat Mikki op zich best vindt, maar dan zet Sunny een pootje op Mikki's borst en maakt zich heel lang.
Mikki begint dan heel wild te blazen en te pikken naar Sunny.
Is dit typisch mannelijk gedrag wie nu uitmaakt wie de baas is, of?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Agnes

Hou oud zijn je valkjes?

Kan het zijn dat Sunny wil paren?
Mijn mannetje loopt zich dan ook zo uit te sloven (voor het vrouwtje dan ;))
Alleen zet hij dan geen poot op de borst van de ander.

Je krijgt vast nog wel antwoord van iemand die er meer verstand van heeft dan ik.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

ManjaV

Hoi Agnes,

Ja, soms denk ik ook dat Sunny wil paren (Sunny is nu 6 maanden, Mikki is 9 maanden). Hij probeert namelijk ook wel eens op Mikki's rug te stappen  ::) maar ja dat laat Mikki natuurlijk niet toe.
Sunny loopt dan vaak met zijn vleugeltjes wijd op Mikki af maar Mikki moet er dan uiteindelijk niets van hebben, zeker niet als Sunny met zijn pootje op Mikki's borst wil gaan staan  ::)
Omgekeerd fluit Mikki ook vaak naar Sunny op zo een manier, alleen probeert hij nooit op Sunny te gaan staan...
Maar sinds kort vindt Mikki het dus niet meer leuk en blaast hij heel hard!  ::)

Groetjes,
Manja

Agnes

Hoi Manja,

Dit is echt paargedrag ;D
Jammer dat je twee mannetjes hebt ;)

Ik zou niet zo goed weten wat je er aan kan doen, het is natuurlijk gedrag dat niet beantwoord word.

Zolang ze niet echt gaan vechten zou ik het niet zo als een probleem zien.
Mikki moet nog even doorgaan om het Sunny aan z'n verstand te peuteren dat hij niet wil :D

Bij mij heeft het popje tegenwoordig ook niet echt zin meer, en dan kunnen ze inderdaad even hevig tekeer gaan.
Ik negeer het maar, want het is natuurlijk gedrag.

Maar misschien heeft iemand er een andere mening over.

Groetjes van Agnes.

ManjaV

Hoi Agnes,

Ja, ik dacht zelf ook dat het het beste is om maar niet in te grijpen. Uiteindelijk laten dieren toch zelf aan elkaar weten hoe of wat. En Mikki moet nu gewoon laten zien dat hij (nog steeds) als hoogste in de rangorde staat ;D Zolang dat zo blijft, is het goed denk ik.

Inderdaad jammer dat het twee mannetjes zijn. Er zit tegenwoordig een popje bij maar tot nu toe heeft dat nog niets uitgemaakt ;D

In ieder geval lees ik bij jou dat je dit ook hebt, dan wel met je popje, maar hetzelfde gedrag als ze geen zin heeft ;) Ik denk dat MIkki dus ook nog maar eventjes moet doorblazen ;D

Groetjes,
Manja

Agnes

;D ;D ;D ;D dan moet je het popje even aansporen!

Groetjes van Agnes.

carco

ach die is nog veel te jong ::)
Bij mij heeft het ook niet geholpen hoor die mannen erbij. Die 2 gekke poppen kijken alleen maar naar elkaar en zien de mannen niet staan ::).
Ik hoop dat het bij jou straks wel het geval is vooral als er nòg een pop bij komt.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!