29 april 2024, 13:18:11

Eenvoudige klimboom aan de muur

Gestart door Marcel, 9 juli 2003, 14:32:13

« vorige - volgende »

Stijn dc

hello

ik kan het geloven dat hij gewaardeerd wordt! zon lekkere stengel trosgierst die erin hangt!!:D
toch fijn dat ze zoiets gebruiken dat je zelf gemaakt hebt!!

SDC:D

Ellen

Hoi Marcel,

Wat een koddige koppies hebben ze.
Zijn het twee popjes?
Volgens mij hebben zij het wel naar hun zin bij
jullie thuis.
Zeer geslaagd hoor allemaal.

Gr. Ellen.

Marcel

Ik ben er vrijwel zeker van dat een van de twee een man is:
- iets meer geel (erg vroeg om te zeggen maar toch)
- iets dikkere kop
- iets brutaler dan de ander
- imiteert deuntjes van tv

De andere is zeker een pop, veel rustiger en geeft niets om deuntjes van tv. Ik weet het, ik kan er heel erg naast zitten, maar ik zie toch al iets meer geel bij het mannetje (onder zijn snavel).

Over een paar weken dan hoop ik het zeker te weten. Ik las dat je het bij 8-9 weken al aardig kunt zien?

daan

Hey Marcel,

Wat een giga mooi speel-ding joh. heel erg mooi gemaakt hoor. :P :P
Mijn complimenten hoor. En ik begrijp dat Mika en Kimmi(toch) hihihi het erg leuk vinden in deze speeltuin.
Veel plezier he met je kanjers.

Doegies Daan :)

Vanessa_TC

25 juli 2003, 14:39:10 #19 Last Edit: 25 juli 2003, 14:39:40 by Vanessa_TC
Hallo Marcel,

Die klimboom is echt mooi! Copyright op aanvragen!, ik denk dat er vast mensen zijn die zo een van je willen kopen. HA hA

Lieve valkjes heb je, echt schatjes.

Groetjes Vanessa.



Barbara

hoi Marcel,

volhens mij moet je echt wachten tot na de eerste rui om te zien of een wildkleurvalkje dan een gele kop krijgt of niet. Dat 1 van je valkjes nu wat meer geel krijgt, komt denk ik nog gewoom omdat zijn verenkleed nog steeds voller wordt en daar zal dan dus wel eens een geel veertje tussen zitten. Als iemand hier anders over denkt moet ie het zeggen hoor, maar dit is wat ik er over denk te weten.

Qua gedrag wordt het vaak wel duidelijk als ze een maandje of 4 zijn, dan gaan mannen meestal macho doen; paraderen met de vleugels van t lijfje, roffelen met de snavel op alles wat herrie maakt, (repeterende) deuntjes fluiten (dus dat 1 van de jouwe dat nu al doet is wel een indicatie inderdaad) en krijsen. Maar niet alle mannen zijn even dudidelijk macho, mijn Dimi paradeert en fluit heel af en toe en roffelen doet tie nooit, terwijl mijn Croky van ca. 5 maanden zo'n beetje de hele dag bezig is met 'man zijn', af en toe word ik zelfs wel s moe van zijn deuntjes... Maar poppen doen in elk geval NOOIT macho, dus als je valkje machogedrag vertoont, is het zeker een mannetje!

Veel plezier nog met je schatjes!

Marcel

Beetje vroeg om hem macho te noemen, maar hij is overduidelijk brutaler dan de andere dus gevoelsmatig blijf ik ervan overtuigd. Maar we zullen het zien als de kleur echt doorkomt...

Ze zitten in ieder geval ook vrijwel de hele dag dicht bij elkaar en zitten elkaars veren te doen dus als het een koppel is dan zal ik over twee jaar eens een nestkastje in elkaar gaan timmeren  :D

Mirjam-Moniek

26 juli 2003, 14:41:51 #22 Last Edit: 26 juli 2003, 14:42:32 by Mirjam-Moniek
Hoi Marcel

Dat je bij de één steeds meer geel ziet, zegt nog niks. Ik zag Jimba's kopje ook steeds geler worden en dacht dat het een mannetje was. De fokker dacht toen ik haar kocht al dat het een mannetje was. Ik dacht ook aan het gedrag te zien dat het een mannetje was.
Nou, het beestje is dus gewoon een vrouwtje hoor. Na de eerste rui had ze nog gewoon de gele staartveren en ze heeft niet een geel masker. Verder kon ik het zien aan de "paarhouding" waar ze soms in gaat zitten en waarbij ze dan zachtjes piept.
Ik weet niet of je het liefst een paartje hebt of juist twee mannetje of twee vrouwtjes, maar verspik je er nog niet teveel op. Anders raak je misschien teleurgesteld als het toch anders blijkt te zijn dan je hoopte.
Niet dat ik het erg vind dat Jimba een vrouwtje is hoor, maar voor een vrouwtje hadden we een andere naam bedacht. Ik noemde het beestje ook vaak Jimmetje, maar dat vind ik nu niet meer passen.  :D
Verder moet ik nog ff kwijt dat je twee heel snoezige valkjes hebt. Echt schattig! 

Marcel

26 juli 2003, 17:56:05 #23 Last Edit: 26 juli 2003, 17:57:10 by Marcel
Ik zal niet teleurgesteld zijn hoor, maar alle tekenen wijzen erop dat het een stel is (veel meer tekenen dan hoeveelheid geel) ) dus het zou me verbazen als het anders zou zijn. Wat de paarhouding betreft: de grootste land wel vaker bovenop de kleinste.... :D

Ach, we zien wel. Het maakt me niet veel uit, ik kan er altijd nog een derde bij nemen tzt ::)

Irene

Wat mooi zeg.
En wat een lieve valkjes. Lijkt me heerlijk als valk zijde om daar te mogen ztten.
Groetjes, Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


ziralioness

Heeeeee Marcel wat mooi... Ontzettend leuk hey...

Ga je die dingen ook voor geintresseerden maken? :)

Liefs,
Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Marcel

31 juli 2003, 16:31:25 #26 Last Edit: 31 juli 2003, 16:31:57 by Marcel
Nou, die "eenvouidige" klimboom aan de muur, dat kun je toch ook zelf maken? Die driehoekige voliere, okee. Maar deze klimboom? Het zijn een paar schroefjes en je bent klaar!!! Toch?



Wil er best voor een ander een ander maken hoor... maar vind je het niet leuk om zoiets zelf te maken? Kun je tegen al je visite opscheppen dat je het zelf hebt gemaakt terwijl het eigenlijk oersimpel is!

ziralioness

Hihihihi sja... ik zal eerlijk bekennen ik ben een kluskluns...  ::) :P
Joh ik plaagde je maar, maar werkelijk je bent er enorm goed in. :) Als je ooit nog eens als hobby valkjesspeelgoed gaat verkopen houd ik me zeker aanbevolen!  :P :-*

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Marcel

Nu niet meer dus, want je hebt dus een handige moeder!

Heb je haar er wel voor bedankt trouwens? ::)

ziralioness

Reken maar dat ik haar ervoor bedankt heb! En Nina bedankte haar ook door er meteen gebruik van te nemen. ;) Mam vind het ook leuk om te doen. :) Fijn, zo'n handige moeder...!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...