28 maart 2024, 20:27:23

Stellingkast wordt volière....

Gestart door Barbara, 16 juni 2003, 05:15:32

« vorige - volgende »

Barbara

16 juni 2003, 05:15:32 Last Edit: 16 juni 2003, 05:17:09 by Barbara
Hoi,

wij zijn Dimi en Croky en willen via dit berichtje laten weten dat we blij zijn met onze nieuwe volière! Ons baasje Barbara heeft die samen met een handige zwager gemaakt van de stellingkast waarin wij stonden:



We vonden het altijd al leuk bij Barbara en haar vriend Alex, omdat we meestal bijna de hele dag uit de kooi mogen. Maar ja, als Barbara (hopelijk) binnenkort weer een baan heeft, kunnen we er alleen nog 's avonds en in het weekend uit :o Daarom wilde ze ons graag een groter verblijf geven.

Zo ziet ie er uit:



Het was wel even wennen....


....maar al gauw gingen we weer rustig onze gang. Ik vind de touwstok wel erg leuk :) Croky zit natuurlijk weer te tutten.... ::)


Zucht, vrouwen toch ook, ik moet er van aan mijn oor krabben... nee, ik ben niet ijdel :P Dit is trouwens een blik van bovenaf in het linkergedeelte, waar de trap naar boven zit.


Jaja, zo kan ie wel weer hoor Croky! Ga maar op de schommel voor je, die vind je altijd zo leuk. Dit de rechterbovenhoek van ons onderkomen.


Tot slot nog even een blik naar beneden aan de rechterkant, daar is niet zo veel te beleven, maar dan kunnen we wel lekker rondscharrelen tussen de bodembedekking!


Mandy

Hé dat is hartstikke leuk gedaan joh! ;D

Zo te zien gaan ze het daar heel leuk en gezellig in hebben met z'n tweeën! :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Barbara

Dank je wel! Ze lijken het wel leuk te vinden geloof ik. Ze zitten er nu iets meer dan 24 uur in en gedragen zich alsof ze e ral jaren in zitten :) Het gaas maakt wel veel meer herrie dan de tralies van hun ouwe kooi, maar goed, het ziet er wel veel gezelliger uit!

Paul

Hoi Barbara,
Heel erg mooi gedaan zoals jullie dat gemaakt hebben en ze hebben nu natuurlijk veel meer ruimte ook in de diepte want een kooi is meestal maar 30 cm diep en dit een stuk groter :-)
De kooi was ook al redelijk van ruimte maar dit is echt een paradijsje voor de valkjes :-)

Groetjes, Paul

Barbara

klopt, hun verblijf meet nu ongeveer 85x85x45 cm, qua inhoud denk ik wel t dubbele van hun kooi!

Als iemand de kooi wil kopen, ik doe hem voor 20 euro weg incl. 2 stokjes en indien gewenst ook 2 voeder-/waterautomaten (hij staat ook bij te koop)

Speedy

Hoi Barbara,

Heel leuk gedaan zo, maar zou je de kooi niet beter bewaren voor als je hem een keer nodig zal hebben? Je kan nooit weten hoor, je doet gauw iets weg en dan later denk je vaak...had ik maar.....
Ik heb zelf nu 2 kooien over, waarvan 1 nu door Angel wordt bewoond.
En dan nog een andere op zolder, altijd makkelijk.
En nog een heel kleintje, maar dat is meer voor de evt. reis.

Groetjes,
Trudie

Barbara

Hoi Trudie,

goeie tip hoor, maar we hebben echt geen plek voor de kooi om op te bergen, we hebben een klein huis en veel spullen  ::) Maar mijn moeder heeft 2 extra kooien waar makkelijk 2 valkjes een tijdje in kunnen, die kan ik altijd lenen en ze woont 20 min bij mij vandaan! Dus das mooi geregeld  :)

Valerkiet

wij hebben 3 kooien :D een kleine,een grote en een kamervoliere op wieltjes.
en ik kan nog steeds de oude kooi van de hamster gebruiken en de oude kooi van de konijn enz... :D

Barbara

16 juni 2003, 21:19:26 #8 Last Edit: 16 juni 2003, 21:19:50 by Barbara
Zo ziet de volière er uit als de voorkant er uit is. Zo wordt de volière echt deel van de huiskamer, heel gezellig! Ziet het er niet heel gezellig uit zo met z'n 2en op stok?




Groetjes,

Barbara

Stijn dc

hello

mooie voliere heb je daar van die kast gemaakt zeg!!!
lekker ruim en handig!!!
wat gaan je valkjes zich amuseren hoor :D :D

SDC

Marianne

Hallo Barbara,

Een gave kooi gemaakt joh!
Je hoeft in iedergeval niet mee te doen aan de "klus cursus met Paul" want jouw valkjes hebben al een gigantisch mooi speelplek.
Mijn complimenten hoor.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Barbara

Bedankt voor de complimenten!  :)

Geeft Paul cursus dan? Hier op het forum zeker ergens?

Marianne

Hoi Barbara,

Ja, hier op het forum bij dagboek / verhalen / vogelspeeltuin

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

demi

hoi babara

die kooi is echt supermooi geworden zeg!!
en een unieke kooi ook hoor!!
en jou vogels vindt ik ook super mooi!!

groetjes diana w

Barbara

Dank je wel voor de complimentjes! Heb het idee zelf bedacht en mijn zwager die vroeger timmerman was heeft hem gemaakt in overleg met mij. Mijn vriend lost vaak computerproblemen voor hem op, en nu kon hij wat terug doen, maar dan voor mij, slim hè?  ;D