29 maart 2024, 00:32:00

wilgenhouten zitstok?

Gestart door bren, 19 juli 2003, 01:24:17

« vorige - volgende »

bren

Hoi!

Ik wil zitstokken van wilgenhout maken maar ik woon in Amsterdam en daar heb je de wilgen niet voor het oprapen..hihi....
Maakt het uit van wat voor wilg de tak is?
Je hebt namelijk knotwilgen, treurwilgen etc..
Of maakt het geen verschil?

Is er iemand met verstand van bomen??? hihi

Groetjes Brenda

Karin

19 juli 2003, 02:21:33 #1 Last Edit: 19 juli 2003, 02:22:00 by kazoo
Nee hoor, maakt niet uit. Ik gebruik zelf knotwilg en vroeger gebruikte ik krulwilg ( van die paastakken ), maar helaas is die boom na een flinke snoeibeurt overleden  :( Ik moet nu dus uit de gemeentetuinen gaan halen  :D Spoel de takken goed af. Je kunt er wel wat blaadjes aan laten zitten, vinden ze erg leuk om aan te knabbelen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bren

Ok Karin!! Bedankt voor je tip!!

Groetjes, Brenda :)

Stijn dc

hello

helemaal mee eens,
treurwilg gebruik ik het meeste en gelukkig groeien die hier in overvloed langs het kanaal!
gebruik er geen van bomen die naast een drukke weg staan i.v.m. uitlaatgassen en zo!

SDC:D

bren

Nou, dat wordt nog lastig....Amsterdam is een en al drukke wegen....Maar we vinden wel wat!!!

GRoetjes, Brenda

Kolkkie

Hoi Brenda,

Zijn er geen mensen in jouw buurt die een fruitboom hebben, of heb je een fruitkweker in de buurt? Dan vraag je aan die mensen of je er een tak af maf knippen. Takken van fruitbomen zijn ook uitermate geschikt als zitstokken.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006