25 april 2024, 08:17:47

Vraagje

Gestart door zwolse_girl, 21 juni 2006, 10:46:02

« vorige - volgende »

zwolse_girl

soms als ik mijn valk geen aandacht geef dan begint die zo hard te schreeuwen als die maar kan ( is ook logisch ) maar dat de hele dag door??? ik kan hem toch geen 24 uur aandacht geven?

Net ook toen gaf ik hem wel aandacht dan vliegt en racet door de kooi heen en begint te schreeuwen.. ook dan kan ik hem gewoon aaien maar hij blijft door de kooi racen en schreeuwen .

Is dit normaal? ???

Raymond

Zit die alleen of heeft die nog een maatje?
Heeft die genoeg speeltjes om zich mee te vermaken?
Kunnen redenen zijn om aandacht te trekken.

Er zullen vast nog wel meer mensen reageren.


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Mariska

Hoi Jolanda,

Ik denk dat het aandacht vragen is.

Persoonlijk ben ik er ook niet voor om ze alleen te houden.
Als hij alleen zit kan dat er weleens mee te maken hebben.
Als ze samen zitten zoeken ze vaak gezelschap bij hun soortgenootje en minder bij jou ;)

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

zwolse_girl

hij zit samen met een grasje en heeft spiegeltjes etc om mee te spelen... ;)

b

Hoi hoi,

Ook ik denk dat hij meer aandacht nodig heeft.
Ook weet ik dat niet iedere valk geschikt is om als huiskamervogel te dienen.

Hoe oud is je valkje en hoe lang heb je hem al?

Groetjes Bianca

Raymond

Heeft die naast het spiegeltje ook nog andere speeltjes? Zoalg touwen/bruggen/balletjes? Spiegeltjes kunnen 2 kanten op werken, positief en negatief.

Leg anders eens een wc-rol in de kooi. Kijken of die die gaat slopen of niet, zoja ms dat het krijsen ophoud. Je weet maar nooit


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Mariska

Hoi Jolanda,

In dit geval zou ik het spiegeltje weghalen en dingen aanbieden die hij kan slopen.
Zoals wilgentakjes en een wc-rol aan een schoenveter ;)
Dat doet het hier erg goed onder mijn 13 valkjes.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

zwolse_girl

dit jaar oktober heb ik hem 2 jaar.. hij heeft ook nog een schommel ding in zijn kooi. en ik weet niet hoe oud hij is ik heb hem uit een dierenzaak en hij was niet geringt ik kocht hem zoals die op mijn onderschrift en plaatje staat

b

Hoi
Heeft hij dit gedrag dan altijd al vertoond?
Of is dit iets van de laatste tijd.

Bianca

zwolse_girl

dit doet die echt sins de laaste tijd.. schreeuwen deed die altijd al wel iets maar nu wel heel erg extreem vooral als ik brood aan het eten ben dan schreewt die net zo hard door tot dat die eindelijk een stukkie brood heeft,als die schreeuwt dan zal je denken dat die aandacht wil maar als je hem dan wil aaien dan komt die niet , nou ja heel af en toe komt die met ze koppie omlaag dat je hem mag kroelen, als je te lang door gaat gaat die bijten en blazen.

hij schreeuwt zelfs nog als je de kooi bedekt met een doek zo dat het donker wordt in de kooi "had gehoord als je er een doek op doet dat ze dan stiller zijn"

Groetjes Jolanda

b

Hoi

Het enige dat ik weet is dat je een schreeuwende vogel moet negeren, als je hem uiteindelijk toch dat stukje brood geeft heeft hij dus gewonnen en leer je hem fout gedrag aan.

Op dit forum wordt ook vaak het advies gegeven om hem een partner te geven, misschien dat het hierdoor minder wordt.
Verder kan ik je helaas geen adviezen geven, dus hoop ik voor je dat er mensen met soortgelijke ervaringen nog gaan reageren.

Ik wens je heel veel succes met het krijsertje.

Tip: Oordoppen  ;) (hihi)