28 maart 2024, 16:32:55

Zelfgemaakte (mini)voliere

Gestart door plankie, 5 juni 2003, 22:19:38

« vorige - volgende »

plankie

5 juni 2003, 22:19:38 Last Edit: 5 juni 2003, 22:22:18 by plankie
Hallo!

Ik heb de afgelopen dagen zelf een soort mini-voliere gemaakt die precies in een open kast past, hier een paar foto's!


de voliere met alle 4 :)


Hier is Charly


En Jakko


Hier het koppeltje, die sinds maandag al bezig zijn met paren enzo... ;)

Alleen het koppeltje op de onderste foto zit er nu nog in in verband met (hopelijk) komende eitjes :)
Jakko voelde zich niet echt thuis en raakte licht in paniek, en toen Jakko d'r uit was wilde Charly ook.... tja... :)

Paul

Hoi Plankie,
Erg mooi gemaakt die volliere zo zeg en een heel goed idee :-)
Zo hebben ze best wel veel ruimte en de volliere staat totaal niet in de weg zo.
Is Jakko nog steeds bang of is ie al meer gewend nu?
In elk geval veel succes met de eitjes :-)

Groetjes,  Paul

Ellen

Wat een plaatje van een voliere zeg.
Kunstig gedaan en inderdaad ............geen sta in de weg.

Sucses ermee.
Gr. Ellen.

Kolkkie

Hoi Plankie,

Mooi gedaan hoor, en ze hebben lekker de ruimte ;). Dat hoef ik met mijn linker handen niet te proberen.
Zijn ze al een beetje gewent?

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

plankie

Jakko en charly zitten nu weer in hun eigen kooi... charly is zo aan jakko gewend dat ie niet meer zonder hem ergens heen wil geloof ik

Het koppeltje zit nu alleen in de voliere en het vrouwtje is druk bezig het nestkastje te leren kennen

Het wordt spannend :)

plankie

Gisteravond het broedhok aan de bovenkant dichtgedaan, vanmorgen zijn ze erin gekropen met z'n tweetjes... 'k wacht met spanning af wat er gaat gebeuren en of der eitjes komen

Marcel

Ik overweeg de aanschaf van twee valkparkieten, heb ooit een kaketoe gehad. De beste plaats in de kamer is een hoek, maar vanwege de ruimte zou een driehoekige kooi/voliere eigenlijk het mooiste zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?

Om zelf iets te maken zijn die tralies in dit voorbeeld misschien wel heel handig. Waar komen die vandaan? Iemand anders tips? Hoe doe je dat dan met voerbakken (deurtje geheel open?)

PS Heb wel anderhalve rechterhand  ;)

plankie

De tralies die ik hier gebruikt heb komt bij de Welkoop weg,
gegalvaniseerd gaas, maaswijdte is 2 cm. Ik heb het op 't moment alleen aan de voorkant zitten ivm tijdgebrek, maar wil het tzt nog door de hele kooi verder heen maken
Dan kunnen ze er helemaal doorheenklimmen in plaats van alleen de voorkant :)

Stijn dc

hello

die draad kan je bij een ijzerwinkel kopen of mss wel in een tuincentrum, ja kan vierkante kopen, maar de 6-hoekige is ook even goed!!
je moet er wel een deur inmaken zodat je zelf in de voliere kan om hem schoon te maken!!

hopelijk heb je er wat aan??

SDC

Marcel

Omdat vragen over het zelf bouwen van een kleine voliere niet echt thuis horen in dit subforum heb ik maar even een bericht in een ander subforum gezet. Bij de Welkoop waar ik was zag ik gaas met een mazen van 13mm en geen 20mm maar wellicht kan ik die wel bestellen.

Maar vragen over wat nu wel of niet goed gaas is horen denk ik in het subforum Verzorging (ik zie geen subforum kooien volieres...) Dus ga ik daar even verder...

Thanx

Barbara

Ik vind het eenmooi ding hoor, maar je had een nog grotere ruimte gehad als je het gaas gewoon over de kast had gespannen, zo'n btje wat ik heb gedaan met een stellingkast. Of waren huisgenoten het daar niet mee eens? Of jijzelf natuurlijk...

Mijn volière staat bij verhalen/stellingkast wordt volière, nog niet zo oud bericht.

Marcel

Ik ben op zoek naar vierkant gaas tussen 15 en 20 mm maar bij Welkoop en bouwmarkten zie ik alleen 13 en 25. Het ene lijkt me net te klein en het andere te groot. Ik heb liever vierkant dan zeskantig, het lijkt me prettiger om in te klimmen.

Ik heb dus eigenlijk niet zoveel nodig, maar iets van 3 m2 ofzo. Heeft iemand een tip of eventueel nog gaas liggen? Ik woon in Almere en kom vaak in Aalsmeer.

Marcel

Barbara

hoi Marcel,

ik heb bij een Intratuin vierkant gaas van 2 cm gekocht, dat hadden ze daar in rollen van 2,5 bij 1 meter, of 5 bij 1 meter en nog 2 verschillende lengtes van 0,5 meter hoog. Dus als je een Intratuin in de buurt hebt, zou ik daar eens gaan kijken!

Hieronder zie je de volière die ik zelf heb bedacht en laten maken door een handig familielid  ;D

Groetjes,

Barbara


Natanella

Jeetje Barbara, wat een leuke kooi! Passen daar 2 valkjes in? Hoe groot zijn de afmetingen dan? Wat een leuke ideeën allemaal! Om gewoon een kast oid om te bouwen tot voliere!
Zo kun je hem precies aanpassen aan je interieur.  :D :D

Ik ga zo direkt eens even verder kijken bij de diverse zelfbouw kooien.
Groetjes, Natanella

Barbara

Nog even voor de duidelijkheid: de kooi is dus ca. 90 bij 45 bij 90 cm!