7 mei 2025, 23:53:48

De volière!

Gestart door Tara, 23 juni 2003, 00:51:55

« vorige - volgende »

Tara

Oo dus ze moeten ook split zijn voor fallow om rode oogjes te hebben? Thx Inger :). Maar vind het toch super dat Lucky split voor Lutino en Cinnamon Gepareld is. Kan daar toch ook wel wat leuks uit krijgen :). Ff denken met wat ik die het best zou kunnen koppelen :).

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Tara,
Ze hoeven geen split te zijn voor fallow, want de fallow is een mutatie die sowieso rode ogen heeft, vgl mij kunt deze in diverse kleurslagen voor. Ik ken deze mutatie verder niet zo goed.

maar je kunt via de programma's wel goed berekenen wat je aan hem kunt koppelen om er leuke mutaties uit te krijgen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hmm verwarrend, zelf vind ik de gewone fallow niet zo mooi (die die op een lutino lijkt) maar de witmasker fallow wel.

Ik heb eens gekeken, als ik Malaia met een lutino zet, kan ik het mannelijke jonkie met een witkop pop zetten, en kan ik ook een albino pop verkrijgen, maar er was bij 1 iets, dat ik een albino pop en man kon verkrijgen, maar ik weet niet meer van weer ik ze heb gehaald ::) tja, dat onthoud je niet echt hoor, als je steeds weer nieuwigheden uitprobeert ;).

Groetjes, Tara

Barbara

hoi Tara,

als je een wildkleur popje bij Lucky zet, kunnen er vrouwelijke jonkies lutino cinnamon gepareld worden, dat is wel mooi denk ik! Dan krijg je dus een lutino met cinnamon gloed )(zoals mijn Dimi) en gele parels! De meeste popjes zullen echter lutino of cinnamon gepareld worden omdat die bij Lucky verdeeld over de genen zitten. Maar bij 1/3 van de gevallen (dus 1/3 van de jonkies) springt een mutatie als het ware over naar het andere gen en kunnen dus alle 3 die splitten tegelijk naar een jonkie gaan. Vrouwelijke jonkies die ze alle 3 krijgen, worden dan lutino cinnamon gepareld! Maar dat is dan dus wel geluk hebben.....

Groetjes,

Barbara

Tara

Hallo Barbara,

thx voor de reactie :). Lijken me ook erg leuke vogels, Stijn wil die ook, dacht ik?

Die zou ik dus volgend jaar kunnen verkrijgen, maar ik heb geen wildkleur popje ... Dat is dan ook weer wat negatievers. En volgens mij, kunnen er niet echt veel valkjes meer bij, Inger? ( ::))

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

ja, ik heb daar ook kans op, zal wel eens even een schematje opzoeken hoe het bij mij zou gaan.

SDC:D

Stijn dc

hello

hier heb ik het dan

Mother:Lutino
Father:Pearl Split To {X1:  Cinnamon}

male offspring:
50% Grey Split To {X1:  Cinnamon Pearl} {X2: Lutino}
50% Grey Split To {X1:  Pearl} {X2: Lutino}

female offspring:
50% Cinnamon Pearl
50% Pearl

dit zijn de ouders waar ik dit jaar mee gekweekt heb, paar ik dan zon grijs mannetje met een lutino dan bekom ik:

Mother:Lutino
Father:Grey Split To {X1:  Cinnamon Lutino Pearl}

male offspring:
50% Lutino Split To {X1:  Cinnamon Pearl}
50% Grey Split To {X2: Lutino}

female offspring:
50% Cinnamon Lutino Pearl
50% Grey

zo dat was het :D

Tara

Hoi Stijn, wat leuk zeg! Ikzelf heb ook een koppel geparelde man en lutino dus kan het best proberen!

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

mijn man is wel neit gepareld, maar grijs.

SDc:D

Tara

Hoi Stijn,

maar de grootvader is toch Pearl (gepareld) ???? Zo zie ik het staan hoor ...

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

nee, dat is de vader. die is inderdaad gepareld. en split voor cinnamon anders kon ik geen cinnamon geparelde jonkies bekomen.

Tara

Verwarrend ::). Maar goed, in ieder geval, ik heb ook koppel gepareld x lutino ;D

Stijn dc

hello

ja, ik hoop dat je ook cinnamon geparelde lutino's verkrijgt.

Tara

Hoi Stijn,

Naira is normaal gezien ook split voor cinnamon, dus komt goed uit. Thx dat je het me gunt, ik gun het jou in ieder geval ook :).

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

ja natuurlijk, die mutatie moet gewoon blijven ebstaan, net als albino's enz o.