28 maart 2024, 19:41:40

De volière!

Gestart door Tara, 23 juni 2003, 00:51:55

« vorige - volgende »

Tara

23 juni 2003, 00:51:55 Last Edit: 30 november 2003, 18:09:27 by tara_dewulf
Hoi allemaal,

ik wil hier een aantal dagen verhaaltjes houden over het houden en maken van mijn nieuwe volière!

We zijn een 2tal weken geleden begonnen met aarde weg te scheppen. Dan hebben we nog een week gewacht want we moesten beton en een betonmolen hebben. We hebben dan gedolven en een aantal dagen later werd beton gegoten. Nu staan we al veel verder, de volière moet nog een dak hebben en natuurlijk het binnenhok moet nog worden gezet en natuurlijk de omheining. Maar nu ziet hij er al best leuk uit en ik denk dat hij deze week al klaar zal zijn, mijn moeders vriend heeft er de hele dag aan verder gewerkt samen met mijn opa vandaag, er moet nog veel gebeuren, maar toch niet zo heel veel meer :).

Ik hou jullie op de hoogte,
groetjes, Tara

Lique

Hoi Tara,

Wat leuk zeg, dat je ook een voliere krijgt.

Maar je vergist je hoeveel werk het nog is, als de voliere zelf al staat.
Je moet hem inrichten, en er meoten valken in. Ook is het het mooist, als je veel natuurlijke produkten zou gebruiken, zoals houten zitstokken, en houten speeltjes.
Maar dat moet je natuurlijk ook zelf weten.
Maar echt heel leuk voor je zeg :D

Tara

Hoi Angelique,

hij is al ongeveer ingericht hoor, en ik was van plan heel veel houten speeltjes in te doen, in de speciaalzaak vandaag zei ik nog tegen mijn oma, dat ik zo'n houten zitstok erin zal hangen :). Dus zeker geen slecht idee, ik kwam op hetzelfde :).

Lique

Hoi Tara,

Ja, houten speeltjes zijn erg leuk, maar ook touw.
Je hebt ook zo verschriikkelijk veel speeltjes met touw erbij, of erdoorheen.
Dat vinden ze vast ook geweldig. Hier zijn ze er helemaal verzot op.
Alleen let wel op als je touw hebt, zorg dat aan de onderkant, dat het niet in slierten naar beneden loopt, want de valkjes kunnen daarin verstrikt raken, en daaraan doodgaan. Dat hebben wij toen een keer met Kyra gehad, ik had geen 10 minuten later moeten zijn, of ze was er niet meer.

Groetjes Lique

Tara

Oei, da's wat naar Lique,

ik zal er erg goed op letten. Bedankt :). Ik ben van plan om nog andere vogels bij te kopen, maar ik weet het niet meer, ik zal het wel zien hoe het er uit zal zien hé :) ik ga morgen eens een foto nemen van hoe het er al uitziet :)

Groetjes, Tara

Lique

Hoi Tara,

Ja, dat zou leuk zijn, dat je er een foto van maakt, over hoe ver hij al is.
Misschien kan je ze hierbij plaatsen, zodat ook meerdere mensen nog tips hebben, wat je er nog in kan doen aan materiaal, en vogels enzo.

Groetjes LIque

Tara

Hoi Lique, dat was ik van plan, ik ga hier vanalles plaatsen, dan zien jullie ook hoe mijn volière er zowat uit zal gaan zien :). O en weet iemand wat ik het beste kan doen, ik heb nu 2 nesten maar moet ik ze de jongen laten grootbrengen voor zij de volière inmogen? Want misschien zouden ze ze verlaten?

Tara

Hoi,

ik heb eens een foto genomen, er is al 2 dagen weer niet meer aan gewerkt :'(. Er liggen dus gewoon wat planken zelf in de volière ...

Nu hier de foto van hoe ze er nu uitziet :). Dus nu mag ik nog géén valkjes er in stoppen hé :D



Groetjes, Tara

Marianne

Hoi Tara,

Nee inderdaad, het lijkt me niet verstandig om er nu valkjes in te doen. :D
Maar de voliere wordt wel lekker groot zeg, kunnen veel valkjes in.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Kolkkie

Hoi Tara,

Het wordt echt een mooie en grote voliere. Jammer dat het werk nu stilligt :(. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

Ik ook ;D

Alleen ben ik wat bang dat de buitenvolière niet zo groot zal zijn, er is ook een groot stuk binnenvolière :( Ahja, we zullen wel zien en beter dat, dan niets eh ::)

Valerkiet

24 juni 2003, 23:29:41 #11 Last Edit: 24 juni 2003, 23:30:04 by Valerkiet
klein vraagje:
wat ga je met je kooi doen?
en met je kamer voliere? :-/

Tara

Weet het nog niet precies, het is te zien hoe ze eruit zal zien ... Als het niet te verkopen is naar het stort ofzo.

Tara

Hoi allemaal :).

Ik kreeg net het supergoede nieuws dat we morgen verder werken aan de volière!!! Super, morgen kan ik jullie ook beter op de hoogte houden, ik heb toch geen school ::)

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,
Ik dacht dat je zei dat jullie een volliere gingen bouwen?
Op de foto's lijkt het wel of er een compleet huis gebouwd word  :D wat word dat een mooie volliere zeg.
Ik had verwacht dat er iets veel kleiners zou komen maar dit word echt heel erg gaaf :-)

Groetjes, Paul