20 april 2024, 00:07:09

Bouw driehoekige kamervoliere

Gestart door Marcel, 7 juli 2003, 23:45:51

« vorige - volgende »

BIRDIE

Hoi Marcel,

Erug handig die info :)! Ga gelijk maar even bellen.

Bedankt!

Groetjes,

Annemarie

Paul

Hoi Annemarie,

Het nadeel bij de Praxis is ook dat je een hele rol moet nemen het gaat daar niet per meter.
Je kan even kijken op http://www.volieregaas.nl/ en dan bij afrasteringsmateriaal.
Er zijn vele vollierebouwers die ook losse onderdelen verkopen en ook gaas wat perfect geschikt is.
Ik weet niet waar je precies woont maar de dichtsbijzijnde voor mij die ik ken zit in de buurt van Leiden.
Daar kan je ook los gaas en andere materialen kopen.
http://www.geonschrijver.nl/nieuws200204.htm
Je ziet een fototje van het gaas erbij staan.

Groetjes, Paul

Barbara

Hoi Paul,

je hebt ook kunststof knijpers Paul! Die kunnen ze niet kapot knagen ;-)

Groetjes,

Barbara

Paul

Hoi Barbara,

Krijgen ze die bij jou niet stuk dan  ;D hier hebben ze daar niet zo'n mooeite mee hoor maar ze gaan inderdaad langer mee dan die van hout.

Groetjes, Paul

Barbara

6 maart 2004, 02:48:39 #64 Last Edit: 6 maart 2004, 02:49:04 by Barbara
Tja, op zulke slopers had ik niet gerekend.... de mijne knagen sowieso nergens aan, handig hè? Ik vind dat niet zo nodig hoor, dat geknaag, dan maar niet kunnen 'opscheppen' .... ;-)

Marcel

Update: de aanvliegsteiger voldoet prima. Ze gaan er nu al een week of twee bijna elke dag zelf weer in en dan doe ik daarna het deurtje dicht. Ik haal ze er ook alleen maar uit als ik niet ergens naartoe moet, als je haast hebt dan voelen ze dat. Ik haal ze meestal 's ochtends eruit als het me niet uitmaakt of ze er een half uur of een uur uit zijn, ik ga dan gewoon lekker op de bank liggen. Ook geef ik ze niet teveel voer, waardoor ze 's ochtends niet veel over hebben en ze na het vliegen toch wel weer trek hebben. Omdat ze buiten niets krijgen, gaan ze dan toch naar binnen. Daarna kan ik dus (thuis) aan het werk.

De aanvliegsteiger heeft in dit verhaal twee voordelen. Ten eerste kunnen ze makkelijk landen op de steiger, dat is makkelijker dan landen in de deuropening. Ten tweede is het deurtje wel groot, maar ze kunnen er niet naast elkaar zitten (twee mannetjes). Als de eerste in de deuropening zit dan kan de tweede nu dus op de aanvliegsteiger landen. Voorheen, zonder steiger, kon die ander nooit in de buurt komen en ging die eerste er niet in omdat die ander te ver weg was. Ze vitten wel veel op elkaar, maar ze gaan nooit naar binnen als de ander ver weg is...

Misschien dat jullie hier wat mee kunnen.

PS Omdat ik ze er toch een aantal keer handhandig in moest zetten, train ik ze nu dus om er zelf  in te gaan en dat gaat prima. Lijkt me ook handiger als ik op vakantie ben en anderen de vogels moeten verzorgen (de 'kamervoliere' is vrij groot maar ze kunnen er toch niet heen en weer vliegen)


Marcel


giovanni

wow, zie nu nog maar pas dit onderwerp
(ben lang weggeweest=>leren, straks examens)
en heb hier een ding op te zeggen:

 :o knap werk, sjiek, mega!!

zou dit zeker niet beter doen ;) tof ding ;D zeer mooi hoor, als ik ook een zou maken, zou ik inspiratie hiermee opdoen hoor :)