28 maart 2024, 21:27:18

van binnenshuis naar buitenvoliere

Gestart door nette, 6 maart 2003, 16:09:28

« vorige - volgende »

nette

heb me aangesloten bij het forum en gelijk een vraag!!

kunnen valkparkieten het hele jaar door buiten vertoeven
in een geschikte voliere, of alleen zomers, en als je ze naar buiten wil doen welke tijdstip ongeveer? april mei?
zou graag wat reakties horen van mensen,

bedankt,nette

cor

hallo nette indien je er een nachthok achter heb staan waar ze s'nachts in kunnen kunnen ze in princiepe het hele jaar door naar buiten indien je ze al jaren binnen hebt staan zou ik ze alleen zomers naar buiten doen groetjes cor

nette

bedankt voor je antwoord cor!

mijn valkjes zijn 2 zomers jong ,  en een groot buitenverblijf lijkt me zo heerlijk voor ze!!


Kipje

Begin ze in hun huidige kooi overdag naar buiten te doen (desnoods in de voliere met kooi en al kunnen er geen katten bij) zodra je zelf zonder jas of trui naar buiten kunt. Als jij kippenvel krijgt haal je ze weer binnen, maar NIET in een verwarmde kamer.

Zet ze beslist niet in de volle zon, doe iets over het dak zodat ze in de schaduw kunnen of niet net wat ze willen. Zorg voor tenminste 1 beschutte hoek, niet alleen vanwege de wind maar ook tegen de stress van het ineens zoveel zien.

Bouw de buiten tijd steeds wat verder uit, tot ze de hele dag overdag buiten zijn. Als ze hier goed aan gewend zijn pik je een zachte avond uit voor de eerste nacht buiten, vanaf dan kun je ze buiten laten. Zorg wel voor een tocht en vorstvrije nacht/binnenruimte waar ze naar believen inkunnen.