12 mei 2025, 23:18:19

Cinnamon, of split daarvoor?????

Gestart door Lucky Charlie, 21 juni 2006, 13:08:52

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Hallo,

Toen ik Luka, een valkparkiet van mij, opgehaald had, dacht ik meteen: "hey, zit hier soms cinnamon bij?" Dit denk ik namelijk omdat hij om zijn parels zo'n kaneelbruine kleur heeft. Ik weet niet of dit op de foto's goed te zien is, maar in het echt zie je het heel duidelijk. Als dit niet cinnamon is, is hij dan misschien split voor cinnamon? Graag jullie mening en reacties.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lin

Hallo,

Ik denk dat de verdwenen parels een beetje verkleuren door de zon. ik zie geen cinnamon in de witmasker.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Ik zie de vlekken ook, maar vind hem voor de rest erg donker om cinnamon te zijn. Vaak hebben nieuwe veren een andere kleur, maar dat zou in dit geval betekenen dat z'n hele rug kaal is geweest en dat lijkt me ook niet. ;)
Het is bij mij niet bekend dat dit split cinnamon in kan houden. Ik weet niet of je met deze valk kweekt, dan zou je het aan de jongen kunnen zien. :)

Lucky Charlie

Heey Lin,

Ze zitten in een binnen hok, en kunnen maar een klein stukje buiten, wat ze nooit doen trouwens. Aan de zon kan het denk ik niet liggen.

Heey Rianne,

In het echt ziet het er wel veel bruiner uit dan op de foto. Ik kweek er inderdaad mee, en het eerste eitje van hem kan vanaf morgen uitkomen.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties. Oja, zijn popje is Cinnamon witmasker gepareld. Van 2 van mijn vogels weet ik 1 split, dus het is van allemaal nog een soort verassing wat er uit komt.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

Als hij inderdaad (split) cinnamon is, moet je cinnamon jongen in het nest krijgen. :) Het zal mij benieuwen! :D

Lucky Charlie

Hey,

Mij ook, ik hoop het wel.
Nogmaals bedankt voor je snelle reacties, ;)

Groetjes Lutske :D

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora