28 maart 2024, 10:46:00

Kleine driehoekige kamervoliere

Gestart door Marcel, 10 juni 2003, 16:53:59

« vorige - volgende »

Stijn dc

hello marcel
ik had even een vraag over die tekening? heb je die met de hand gemaakt of met de pc?  zoja met welk programma doe je zoiets??

SDC

Marcel

Trudie, ik sprak mijn moeder vandaag nog en zij vertelde me dat Almeer plant vrij veel heeft dus daar rij ik morgen even langs. Als ze het daar ook niet hebben rij ik ook nog wel even langs de Europatuin want dat zit hier echt om de hoek (woon in de Filmwijk)

Dat plaatje heb ik gewoon ff gemaakt in Word. Daar teken ik wel vaker snel ff wat, zo gebeurd als je de functies goed kent. Maar als je zoiets mooi wilt tekenen dan moet je het in 3D doen en hoewel ik daar ook wel software voor heb (3DstudioVIZ, heel duur pakket) vond ik dat nu juist weer wat overdreven. Je kunt natuurlijk ook een tekenpakket gebruiken en in 2D tekenen, bijv. Paintshop Pro. Versie 7 heeft ook vector, iets als dit moet je natuurlijk niet in pixels tekenen maar in vectoren (kun je onderdelen resizen enzo)

Dus nu ff snel in Word gedaan, oefening baart niet alleen kunst maar spaart ook nog veel tijd. De eerste keer ben je er een uu mee bezig, tweede keer een half uur, etc.

Groeten

Marcel

Stijn dc

hello

heb jij dat in word gemaakt :o :o :o :o
ik heb totaal geen idee hoe je dat daar kan maken hoor!!
ik zal het is probere uit te vissen!!

SDC

moonwitch (diana)

24 juni 2003, 23:53:42 #18 Last Edit: 25 juni 2003, 00:02:31 by moonwitch
hoi marcel

Ik weet wel iemand die dat soort gaas heeft, en hij verkoopt het geloof ik voor 5 euro per meter en het is een meter breed
Hij heeft ook mijn voliere gemaakt, maar hij verkoopt volgens mij ook losse onderdelen. Zijn gaas is 19mm. Hij heeft een website  www.birdshop.nl dus als je belangstelling hebt??
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

plankie

Heej Marcel,
Ben je al begonnen met het maken van de voliere?
Ben benieuwd of je het gaas hebt gevonden en natuurlijk ook benieuwd naar de foto's!

Als watervoorziening zou je kunnen denken aan zo'n drinkflesje voor muizen/kleine knaagdieren (daar vallen valkjes toch ook onder? :) )

In mijn voliere heb ik voor voer gewoon bakjes op de bodem van de voliere staan, aan de kant van het gaas, werkt perfect. Alleen niet tegen het gaas aanzetten, want dan zouden ze erin kunnen poepen...
Het vrouwtje hier vind 't trouwens een ideale plek om te paren!

Over de profielen: ik heb ze niet gebruikt, ze knagen er wel wat aan maar met balkjes die 14x14 dik zijn, hebben ze voorlopig nog wel werk

Marcel rammelde op 10.06.03 om 19:13:13 op zijn rammelplank en er kwam uit:
Hebben jullie de zelfbouwvoliere elders in dit forum nog gezien, in het dagboek subforum? (Dagboek, Verhalen, Zelfgemaakte minivoliere) Ook leuk!

dank u :)

Ik heb verder géén verf gebruikt, maar dat is maar net wat je zelf wilt. Als je het wilt verven gebruik dan in ieder geval zoals Kazoo al zei: oplosmiddelvrije verf...

Bodembedekking: geen zand gebruiken, beukensnippers is beter. Ikzelf gebruik op dit moment hooi in de voliere en in de kooien kattebak-korrels (witte van CatSan, verkrijgbaar bij oa. Konmar, of, als je geen lutino's/albino's hebt: Foetsiebah3 van TomPoes, die is roodbruinig van kleur)

Glas zou ik in geen geval gebruiken, veel beter zou het helder-doorzichtige plexiglas zijn, in verband met (af)breekbaarheid door valkjes en per ongeluk laten vallen... Ook zijn de randen van glas vaak scherp(er) en moeilijker te bewerken.
Een centimeter of 5 tot 7 is genoeg om een heel groot deel van de rommel binnen de voliere te houden

Over de vorm van het gaas:
Ik zie de vierkante gaas o.a. bij de voliere van daan terugkomen, Turbo leek het te herkennen en begon als een bezetene langs het gaas te fladderen en te klimmen alsof ie nooit anders gedaan heeft. Het is denk ik voor de valken wel stabieler dan zeskantig gaas. Mijn valkjes willen nog wel es schuin, op hun zijkant of zelfs op de kop hangen en dan lekker met de vleugels fladderen. 19 mm is denk ik de meest geschikte maat, Ik heb je via PM je het nummer van de Welkoop hier in Leeuwarden gegeven, misschien dat je die kunt vragen naar een evt bestelnummer


Marcel

Bedankt voor al je info, heb nog geen gaas gevonden maar ik moet ook eerst met het hout aan de slag dus ik raak nog niet in de stress (ben ik toch al niet van plan in de vakantie)


Marcel

IK heb via de Welkoop in Leeuwarden de Welkopen in Zeewolde en Dronten gebeld en de laatste heeft het wel. Het is dus 50/50 zo lijkt het. Het is even rijden maar ook weer niet zo ver. Dus ik ga zo wat halen en daarna naar de Praxis voor het hout, als ik dan alles in huis heb dan ga ik zondag of maandag aan de slag. Ik heb een camera dus ik zal foto's plaatsen.

Ik heb nog geen reactie gehad op mijn verzoek voor een apart subforum over kooien en volieres (en evt klimbomen), waar hoort dit verhaal nu thuis? Niet echt in verzorging, maar het subforum Verhalen klinkt weer een beetje teveel als een kletshoek. Waar zal ik mijn fotoreportage plaatsen?

Ellen

Hoi Marcel,

Maak er gewoon een dagboek van.
"dagboek van Marcel".......ofzoiets.
Als je dagelijks foto's plaatst van de vorderingen
van je nieuw te maken voliere is het eigenlijk ook
een dagboek.
Lekker makkelijk te vinden ook.

Groetjes Ellen.

Speedy

Hoi Marcel,

Je kan het ook bij verhalen zetten.
Als je andere suggesties hebt, dan zou je ff een maitlej moeten schrijven naar info@valkparkiet.com
Dan krijg je zeker antwoordt.

Succes met het bouwen.

Groetjes,
Trudie

Marcel

Aangezien ik het wel volgende week af wil maken denk ik niet dat het een dagboek wordt, of het moet zo gaan dat ik er meerdere dagen weinig tijd aan ga besteden. Misschien dat ik dit weekend al wat ga doen, maar anders begin ik maandag.

Ik zal een 'verhaal' maken, tenzij de beheerder alsnog een apart subforum maakt voor kooien en volieres. Ik had het ook ergens anders in het forum geplaatst bij website errors enzo, ook daar hoorde het niet thuis maar ik vermoedde dat het wel gelezenzou worden door de beheerders. Ik zal het ook nog even op de mail zetten...

Tot in het verhalen-gedeelte, of een kooien-gedeelte...

(ik heb al het materiaal in huis)

Speedy

Nou Marcel, ik kijk er in ieder geval naar uit hoor, hoe je hoek volière wordt.
En mij maakt het niets uit waar die staat, het zal zeker wel op gaan vallen.

Succes,
Trudie

Stijn dc

hello marcel
 
veel succes met het bouwen, en niet te veel vloeken he als het niet lukt ;) ;) ;)

SDC:D

Marianne

Hallo Marcel,

Heel veel klusplezier en succes met het bouwen van je driehoekige kamervoliere.
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat en wacht met spanning op de foto's die je dan gaat plaatsen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marcel

7 juli 2003, 14:34:17 #28 Last Edit: 7 juli 2003, 14:35:34 by Marcel
Ik heb de basis al gemaakt en alles verliep prima en zonder vloeken of andere tegenslagen. Ik ben na een halve dag klussen eigenlijk al op de helft...

Bedankt voor de aanmoedigingen. Als er geen subforum komt voor kooien en volieres dan ga ik vanavond de eerste foto's plaatsen in de rubriek Verhalen. Omdat ik de afgelopen weken vooral naar tips vroeg voor het zelf maken, vond ik niet dat het bij Verhalen thuishoorde. Dus ben ik hierheen overgestapt om vragen te stellen.

Nu ik bezig ben en het dus gaat om verslag te doen van de bouw, past het wel in Verhalen. Dus ik ga daar vanavond verder. De sectie Dagboeken vind ik meer van toepassing op verhalen over de valkparkieten zelf, niet over het in twee dagen bouwen van een eigen voliere....

Bedankt voor de reacties, ik ga vanavond foto's plaatsen want de basis is al af, ook de lade onderin is al af. Alleen nog de latjes, het gaas en de deurtjes. Nu ga ik eerst nadenken over de deurtjes...

Tot vanavond in Verhalen!

Speedy

Mooie schuifdeuren?? oftewel een schuifpui. :D :D
Nee geintje.....ik wacht je verhaal af hoor..

Groetjes,
Trudie