8 mei 2025, 08:08:43

z.s.m. vangen.

Gestart door spikey, 19 juni 2006, 14:39:12

« vorige - volgende »

spikey

Hoi,

Ik heb momenteel een aantal grasparkieten in de voliere zitten, en 2 valkparkieten.
Nu moeten alle vogels overgeplaatst worden, morgen wordt het hok waar ze nu in zitten opgehaald. (voor verhuizing).
Alle grasparkieten zijn inmiddels ondergebracht in kleinere hokken. De ene valkparkiet is ook geen probleem (die is harstikke tam).
Maar de andere.... ik zie niet voor me hoe ik die ooit gevangen ga krijgen.
Ze is nooit tam te krijgen geweest. Ik heb 'r een aantal maanden geleden gekocht als gezelschap voor Spikey. Ik heb zowat iedere dag met voer en lokkertjes in de voliere gestaan om haar enigszins tam te maken, maar het heeft niet geholpen. Trosgierst eet ze alleen als ik het takje helemaal op het einde vasthoud en dan nog alleen met übergestrekte nek.  Houd ik het anders vast (wat dichterbij) dan komt ze écht niet.

Ik heb net 5 uur (!!) in de voliere pogingen gedaan om wat dichterbij te komen, maar 't heeft echt niet geholpen. Toen had ik Spike in de andere kooi gezet, maar daar kwam ze ook al niet op af.
Tralies van een kooitje in de voliere zodat ze daar opstapt, daarop heb ik de hoop ook al opgegeven.

Misschien had ik vorige week al moeten beginnen met het overplaatsen van haar... maarja dat is toch achteraf..

Wat moet ik nu doen?!!

Er is dus een beetje spoed bij omdat ze vanavond al in het andere hok moet zitten.

Riny

Hoy Spikey
Heb je geen vangnetje?
Groetjes Riny :D

Mariska

Ik raad je aan om een vangnet de gebruiken.
Echt leuk is het niet, maar wel de enige manier met een niet tamme valk.
En ook zeker de snelste.
Van dat langdurig jagen word de valk erg gestressed.

Succes!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

spikey

Oké bedankt voor de snelle reacties!
Inderdaad, een vangnetje ben ik zelf ook niet zo voor. Maar het is denk ik momenteel wel de minst stressvolle manier.
Over anderhalf uur komt mijn vriend thuis, die is daar wat beter in (groter en iets sneller).
Bedankt!

Mariska

Geloof me, dit is echt de snelste en beste manier ;)

Het heeft bij mij ook een tijdje geduurd voor ik dat door had, maar het is echt waar.
Dat jagen is veel erger voor ze.

Sterkte straks!

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rianne

Je valkje is niet tam, dus wat dat betreft zal ze niet minder vertrouwen in je krijgen. Pas wel op als je je valkje uit het netje haalt, om in een vervoersdoosje te doen, want ze kunnen heel hard bijten!

spikey

Ik zal tegen m'n vriend zeggen dat hij een tuinhandschoen of iets dergelijks aantrekt aan één hand.
Wie weet doe ik haar als we oververhuisd zijn in een grote kamervoliere, of papegaaienkooi binnen. Dan kan ik er ten eerste meer mee bezig zijn, waardoor ze hopelijk meer vertrouwen in me krijgt. Mocht ik dan haar nog ooit over moeten plaatsen zal het in ieder geval een stuk makkelijker gaan ;)

Bedankt allemaal!