7 mei 2025, 23:00:28

Nieuwe vogel

Gestart door eveline65, 6 juli 2006, 00:10:40

« vorige - volgende »

eveline65

Hoi allemaal,

Mijn naam is Eveline en vrijdag krijg ik mijn eerste valkparkiet. Het is een mannetje en we gaan hem Freddy noemen. Hij eet net zelfstandig. In het verleden heb ik een aantal forpussen gehad maar spijtig genoeg hebben we daar heel wat problemen mee gehad. Vandaar dat we overgestapt zijn naar een ander ras. Ik heb deze site al heel grondig doorgenomen en ben onder de indruk van de informatie die ik er op terug gevonden heb. Op een vraag heb ik echter geen antwoord gevonden, namelijk de leeftijd van een valkparkiet. Hoe oud kunnen deze diertjes in gevangenschap worden?

Verder zullen er nog wel vragen komen als we Freddy hier hebben.

Groetjes,

Eveline

Karin

Hoi Evelien,

De meeste zo rond de 15 jaar, maar er zijn er ook die met gemak 25 worden  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ineke

Hoi Eveline, ik heb ook pas (nog geen jaar) valkparkieten en t zijn geweldige dieren! Jij zult morgen n spannende dag hebben. Ik hoop dat jij en Freddy goede maatjes worden :)

valkje-jacco

hoi!

valkparkieten zijn hele lieve beestjes die vaak willen kroelen. Het zijn eigenwijze beestjes en zijn heel onderzoekend. Wat je ook kunt doen, is er een maatje voor Freddy erbij nemen, daar zal hij heel blij mee zijn! :D
in de natuur in Australie leven ze met honderden bij elkaar, een hele grote groep.
Veel plezier met Freddy,

inderdaad, valkjes gaan zowat heej je hele leven mee!

gr.Mitchell ;D
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

mickeledoki

hee evelien,
ik kende een valkje wat 27 is geworden. ik heb zelf net ook een valkje (zie foto) ze was 7 weken toen ik der kreeg en toen al erg tam . het leuke van een valk is inderdaad dat ze erg eigenwijs zijn en enorm kunnen puberen zoals die van mij nu.... ik heb ook besloten om er toch een bij te nemen(zie foto aan zijkant ) ik  ben er wel veel mee bezig maar die tjd dat ik er niet ben kan ze zichzelf toch met der nieuwe maatje bezig houden........

is je valkje al een beetje tam gemaakt door de kweker ?

veel plezier....

grtz mickeledoki

Raymond

Hey, mijn vriendin had vroeger een valkje en heeft deze aan der oom gegeven ivm de tijd. Dat valkje is nu geloof ik een jaar of 17 oud en leeft nog steeds. Dus ze gaan je voorlopig een hele fijn tijd bezorgen.

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje