4 mei 2025, 00:09:59

opnieuw bezoek in de keuken

Gestart door Paul, 22 juli 2003, 00:05:08

« vorige - volgende »

Paul

Hoi allemaal,
Vandaag waren bijna alle valkjes uit de kooien los in de kamer maar ik hoorde vanuit de keuken gepiep komen.
Daar stond de deur open dus ik schrok wel, ik dacht dat er een valkje ontsnapt was.
Toen ik in de keuken ging kijken zag ik eerst niks maar er werd ineens luid gepiept en ik zag een mereljong zitten.
Bij nadere inspectie hebben we een merelnest op balkon en ik denk dat het jong daaruit uitgevlogen is :-)
Ik heb hem eerst even op de foto gezet en daarna weer op balkon, de ouders reageerde meteen en kwamen al weer met wormen aan om het jong te voeren.
Een later wipte hij van het balkon de tuin en en de ouders zullen hem daar wel verder voeren want ze zaten ook steeds in de tuin :-)
Hij maakt buiten in elke geval meer kans als dat we hem met de hand zouden voeren en opgesloten zou ie denk ik niet fijn gevonden hebben.
Hier even de foto's die ik gemaakt heb, het was wel een schattig gezicht :-)

Groetjes, Paul

daan

Hoi Paul,

Wat een moppie zeg. :)
Ja wij hebben ook een x een merel jong in de tuin gehad, die was zijn papa en mama kwijt, toen heb ik hem boven op de voliere gezet, en toen kwamen ze ook gelijk met wormen aanvliegen, mooi he de natuur. :)

Groetjes Daan

Rebelscum

Wij hadden soms ook merels in de tuin maar we hebben ook katten .Dus..........Als er een nestje is proberen de katten altijd bij de jongen te komen en meestal lukt dat ook.Vroeger hebben we geprobeerd dat te voorkomen door kippengaas voor het nestje te hangen enzo maar de katten vonden steeds een andere weg...........spijtig want nu komer er hier geen merels meer.

Tara

Hoi Paul,

ze komen daar zeker allemaal aanvliegen bij jou :D.

Mijn moeder heeft vroeger op de straat eens een lijsterjonkie gevonden :(. Het zat in het midden van de straat, geen ouders te bespeuren en ze heeft het meegenomen en we hebben 'm met de hand opgevoed. Hij werd heel lief en we hadden 'm proberen vrij te laten toen die volwassen was maar hij vloog in 3 wipjes de kooi weer in :).

Dan enkele dagen later heeft ze hem meegenomen naar buiten om 'm vrij te laten en toen heeft ie weggevlogen, ik vind het wel erg jammer, en ben wel benieuwd of die nog leeft, het is nu zo'n 4 jaar geleden schat ik :-/. Was wel erg leuk hoor :). Maar jij hebt het beste gedaan, hij heeft vast zijn ouders terug :)

Groetjes, Tara

Kolkkie

Hoi Paul,

Je bent wel erg populair onder de merelbevolking zeg :D. Al 2 keer hoogwaardig bezoek in de keuken is niet niks ;).

Wij hadden voor het laatst een koolmeesje in de woonkamer. Mijn vader kreeg hem vrij snel te pakken en heeft het meesje weer buiten gezet.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Stijn dc

hello

jammer genoeg worden de kleine wilde vogeltjes bij ons ook hevig belaagd!!
onze hond krijgt lucht vn het nestje, en je mag zeker zijn dat hij ze allemaal opeet!!
jammer, maar dat jachtinstinct kan je er toch niet uitkrijgen!
hj vangt vooral heggemussen en bosduiven, mereltjes ook wel!!

SDC:D

Karin

Ach, wat zielig Stijn. Kun je hem niet zo lang er gebroed en "uitgekomen" wordt je hond vastleggen of niet zonder toezicht in de tuin laten ? Je kunt wel zeggen dat het jachtinstinct is, maar hij hoeft het natuurlijk helemaal niet te doen  :-/. Hij krijgt thuis gewoon brokken   ::) Overigens zijn heggenmussen volgens mij beschermde vogels, net als alle mussen. Je kunt er een flinke boete voor krijgen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

O, vergeet ik nog te zeggen wat ik eigelijk wilde zeggen  ;D Een paar weken geleden zat er een jong koolmeesje bij ons in de keuken.... Ik had alleen geen tijd om een camera te pakken want ik heb katten  ::) Snel het raam open gezet om hem naar buiten te laten. Komen mijn katten expres niet buiten de tuin om zo vogels te sparen, vliegen ze de keuken in  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

24 juli 2003, 05:01:49 #8 Last Edit: 24 juli 2003, 05:03:44 by Paul
Hallo allemaal,
Vanmiddag liep ik toen ik net wakker was nog suf de keuken in en ik hoorde ineens een harde gil en er schoot iets langs mijn hoofd de kamer in  :)
Ik realiseerde me dat het wel een vogel moest zijn en met het bezoek van twee dagen geleden moest het wel een broertje of zusje zijn van de vorige bezoeker omdat ik ook beweging in het nestje gezien had :-)

In de kamer was het even zoeken maar hij zat echt heel goed verstopt ergens achter dus ik moest hem wel even pakken want uit zichzelf kwam ie daar niet meer weg :-(
Wel gelijk even een serie foto's gemaakt want nu was ie natuurlijk op mijn terrein :-)
Hier komen ze:

Ik heb honger!!!

Waar blijven mijn papa en mama nou met het eten?

Eindelijk weer buiten in de buurt van de ouders :-)

Het zijn wel geen valkparkieten maar het is wel leuk en zeker als ze zo klein zijn :-)

Groetjes, Paul