9 mei 2024, 21:04:23

Teuntje, Tony & Bibi

Gestart door Ineke, 17 juni 2006, 20:16:18

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Ineke
Ik ben blij dat Teuntje en Tony, er bijna uit zijn wie de baas is .
Ze moeten natuurlijk ook, de rollen goed verdelen.
Een goed begin, is het halve werk.
Over werk gesproken , het is veel te warm om schoon te maken.
Doe maar rustig aan.
Zo smerig is het niet bij jou.
Groetjes Riny :D

Ivy

Citaat van: Riny op  3 juli 2006, 11:28:08

Over werk gesproken , het is veel te warm om schoon te maken.
Doe maar rustig aan.
Groetjes Riny :D



Ik sluit me aan haha. Ik ben ook met een paar klusjes bezig maar ik doe het wel errrrug rustig :D

Hopelijk ben ik morgen Ivy met vijf eitjes haha! Wat goed dat Tony al op je vinger zat... van wat ik heb gehoord zal Sammy waarschijnlijk eerst wat bloed van mij afnemen om te controleren of ik geen gevaar vorm voor zijn gezondheid ;D
Moet ook gebeuren  :-X 'diepe zucht'

Groetjes! Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

hippysuus

Ik doe het hier ook rustig aan, werk loopt niet weg ;D

Blij dat ik twee relaxte dames heb hoor Ineke, die gedragen zich hier toch wel wat lieflijker als bij jou thuis :D

Ik zal straks ff foto's plaatsen want daar riep je volgens mij om ;) ;D

Ineke

En de foto's zijn weer goed gelukt Ivy, dank je wel voor t draaien van mijn verzoekplaatje :)

Vanmiddag was sproeier tijd. Tony ging er weer als eerste voor zitten.

Teun kijkt naar de enthousiaste bewegingen van Tony


Ik ook!


Na t natsproeien zag ik dat Tony n wondje heeft. Ik weet niet of t van eergister nacht is of door t wilde vliegen, want dat doet ie n paar x per dag door de kooi. Hij is duidelijk toe aan n grotere vlucht...


De jongens zijn vandaag tot nu toe heel lief voor elkaar 8)

Riny

Hoy Ineke
Hoef je niet te vragen of die hier ook gesproeid wilde worden.
Teuntje zal wel denken "wat hebben  ze toch in huis gehaald''
Over dat wondje zou ik me niet teveel zorgen maken, hou het gewoon even in de gaten of hij er last van heeft.
Groetjes Riny :D

Caroline

Hoi hoi,

fijn dat het steeds beter gaat met de jongens samen. En wat een genot, hoe Tony geniet van het douchen. Hier zitten ze allemaal als een stelletje zoutzakken als ik ze hun dagelijkse douchebeurt geef.  :-\

Heb je je spulletjes al binnen gekregen??

Ik heb ook de houten driehoek schommel, tussen de open keuken en de huiskamer in hangen, ze zijn er erg gek op, alleen hij maakt erg veel troep(lang lieve de stopzuiger) ze knabbelen namelijk de hele schors van de stokken af.  :D

Hopelijk gaat het elke dageen beetje beter samen.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Ineke

4 juli 2006, 19:57:02 #96 Last Edit: 4 juli 2006, 20:03:21 by Ineke
Citaat van: Riny op  3 juli 2006, 18:10:49
Hoy Ineke
Over dat wondje zou ik me niet teveel zorgen maken, hou het gewoon even in de gaten of hij er last van heeft.
Groetjes Riny :D


Hij heeft er geen last van. Vliegt nog als n dolleman door de kooi :)

Citaat van: Caroline op  4 juli 2006, 08:09:15
Hoi hoi,
fijn dat het steeds beter gaat met de jongens samen. En wat een genot, hoe Tony geniet van het douchen. Hier zitten ze allemaal als een stelletje zoutzakken als ik ze hun dagelijkse douchebeurt geef.  :-\

Heb je je spulletjes al binnen gekregen??

Ik heb ook de houten driehoek schommel, tussen de open keuken en de huiskamer in hangen, ze zijn er erg gek op, alleen hij maakt erg veel troep(lang lieve de stopzuiger) ze knabbelen namelijk de hele schors van de stokken af.  :D

Hopelijk gaat het elke dageen beetje beter samen.

Groetjes van Caroline

Toen Teun pas hier was vond ie t even leuk, dat sproeien. Naderhand niet meer. Tot eergisteren :D
De spulletjes heb ik afgelopen weekend besteld, ik denk dat ze eind deze week of begin volgende week hier zijn. Ik hoef jou niet te vertellen hoe leuk t inrichten van de kooi is ;D
Als de schommel is afgeknaagd bestel ik n nieuwe, zou leuk zijn als ze ermee spelen. Ook goed voor de snavel en nagels.

Gisteren overdag schravelden en schommelden ze samen, wasten ze zich en aten ze samen...
Gister avond viel Teun Tony weer aan en die werd helemaal in n hoek geduwd. Het werd steeds feller en Teun heeft Tony twee gaatjes in t gezicht gepikt. Hij had al eentje in de neus geplant. Ook nog dat wondje op de vleugel, die arme Tony is echt n beetje n kneusje :-* Ter verdediging van akelige Teun moet ik zeggen dat ie denk ik niet dat wondje in de vleugel heeft veroorzaakt.
Nadat we t wat donkerder maakten stopte Teun.
Vandaag waren ze weer graag in elkaars gezelschap. We zeiden gisteren tegen elkaar: "het lijkt erop alsof Teun zijn plekje kent''. Ik hoop, dat ie t niet leuk gaat vinden om Tony pijn te doen en er geen avond ritueel van maakt. Maar misschien ben ik te bezorgd en gaat t over n paar dagen ook 's avonds zo goed als overdag.
Heb wel gemerkt dat ze erg monter van gierst worden, t lijkt wel zo'n effect als bij suiker. Ze krijgen elke avond wat gierst, maar dat geef ik dan niet meer na 19.00 uur, misschien helpt t om Teun wat in te dimmen.

Teun vindt de nieuwe kooi zo mooi, die wil er niet meer uit! Hij klimt hooguit ns over t touw en weer terug, maar gaat niet weg van de kooi. Gisteravond zat de kasteelheer even buiten:


Strekken en wassen


Momenteel wordt de Birdie song enkele keren per dag gefloten. Het is best n moeilijk deuntje!

O, ik zag gisteren dat Teun weer met zijn hoofd in de veren sliep! Dat heeft ie alleen de eerste week gedaan toen ie hier kwam. Hij gaat steeds meer Tony nadoen. Die vind t heel leuk als ik met n grote soeplepel poepjes uit de kooi schep.

Dit is leuk!!!! Ik hoor de hele tijd piepgeluiden en dacht al dat Tony misschien astma heeft. Maar volgens mij probeert ie te FLUITEN ::) ::)
En Teun floot t beginstukje van de BIRDIE SONG!!!! Ik kan t niet geloven...Tony wordt ook n fluitertje??!! Het zijn kanaries ;D


Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Gerda


Hoi Ineke,

Heerlijke verhalen weer over T&T. (Trouwens als je er in de toekomst eventueel meer krijgt kun je ze Trinidad en Tobago noemen!!!)

Grappig dat Tony ook al probeert te fluiten. Yani die uit het ei van Grisha is gekropen onder de vleugels van Ayla bij Lin en nu bij Roxanne woont fluit ook de sterren van de hemel!! (Ja ik ben bevooroordeeld!!)

Heerlijk om hier te kunnen buurten bij je!!

Liefs, Gerda

Ineke

Hoi Gerda, gezellig dat je komt buurten! Ik wacht geduldig af op foto's in jouw dagboekje. Heb begrepen dat je t nu erg druk hebt en binnenkort van je vakantie kunt genieten?!
Trinidad en Tobago is n mogelijkheid, maar dan ga je weer afkorten en krijg je Trini en Toba :-\ Het zal dan wel Stinky en Stanky worden, ook makkelijk :)

Gisteravond zijn de jongens voor t eerst samen uit de kooi geweest!






Tony ging twee x op de arm van Lars zitten en op n wilgenstokje! Ze hebben flink wat dollemans rondjes gemaakt. Tony landde op de lijst van n schilderij, in de paneelgordijnen en op de trap. Het is n goede vlieger!!!! Riny, hij heeft bij jou al zijn vliegdiploma gehaald, zeker? Je zei, dat ie ook bij jou heeft gevlogen. Ging ie toen van zelf weer in de kooi?

Het was alleen lastig om ze weer erin te krijgen, want ze kennen de openingen nog niet goed. Dat zal dus de eerste week wat grommen en geduldig zijn als we naar bed willen :) want gisteren stonden we er twee uur als malloten bij. Daar sta je dan bij die kooi, de openingen aan te wijzen en met lekkers te zwaaien :D Groot feest als eentje dan naar binnen gaat en de ander erachter sjokt.
Hetzelfde als eergisteravond: Teun werd weer gemeen naar Tony. Die viel in de kooi van boven naar beneden, Teun duwde m gewoon van de stok >:(
Als t donker is stopt dat, dus we hebben t donker gemaakt. Na al dat gehannes om ze weer in de kooi te krijgen lagen we er pas om 1 uur in en om zes uur gaat de
weer


Sinds n weekje of twee heeft Lars n ander deuntje op de telefoon en Teun deed t gisteren de eerste x na.
http://s83.photobucket.com/albums/j312/Teuny/?action=view&current=Film_0001.flv

Ze zitten nu, na samen te hebben ontbeten, te dutten. Ik denk dat ze vandaag wat spierpijn hebben. Teun heeft ook al n weekje niet meer gevlogen.

hippysuus

ooh wat heerlijk weer, ik vind het zo leuk om dat te horen. Het doet me steeds weer aan mijn eerste valkje denken gezien die dat ook zo mooi kon. Heerlijk om te horen! De dames hier kunnen goed schreeuwen samen hoor ::)

Riny

5 juli 2006, 20:43:10 #101 Last Edit: 5 juli 2006, 20:47:46 by Riny
Hoy Ineke
Het is iedere dag weer een genot voor mij om te lezen , hoe het met de kwajongens van jou gaat.
Lars tel ik niet mee :P :P
Neem de volgende keer, voor je die twee uit de kooi haalt ,eens een half uurtje van te voren het eten weg.
Geef ze buiten de kooi geen eten , maar hang tegen de tijd dat jullie moe worden, de etensbakjes weer terug.
Probeer ze dan te lokken met wat trosgierst.
Ik hoop dat dit werkt, en jullie zo wat eerder, je bedje in kunt duiken.
Groetjes Riny :D


Ineke

Dat doet me deugd Riny, want jij bent toch de oer pleegmoeder van Tony :D Kwajongens, haha, dat zijn er hier drie...niets vergeleken met die tachtig van jou :)
Kan ik inderdaad proberen, met die etensbakjes als ze niet de kooi in willen. Gisteren ging dat wel gemakkelijk. Ik probeer ze tussendoor ook n x erin te zetten, dus niet alleen op t einde. Dat deed ik met Teun ook en die kon ik naderhand heel makkelijk erin doen als ie niet van zelf ging.
Wat gisteren werkte was Teun eerst erin, beetje gierst geven, dan vliegt Tony gelijk naar de kooi - waar o waar is Teun, laat me niet alleen!!! - en zoekt zijn weg naar smullende Teun.

Het basilicum plantje had direct Tony's interesse


Pas nadat Tony op onderzoek is uitgegaan durft Teun ook


Samen




Na t nat sproeien (Teun had weinig zin, Tony des te meer!) ging Teun even in t bakje staan. Ik vind t leuk om elke dag n ander bakje neer te zetten en te zien waar ze t liefst in zitten.




Als lunch kregen ze o.a. rode en groene paprika.


Dat ging er bij Tony in als chocola ;D




's Avonds hebben ze weer n paar duikvluchten gemaakt ;D nadat ze eerst samen op de eettafel hebben gespeeld. Ik hoorde Tony weer van die luchtgeluidjes maken, hij wil echt leren fluiten!!
Teun's staartveren zien eindelijk redelijk uit!


Tony heeft n nieuw speeltje ontdekt


Hij kan veel beter vliegen en landen dan Teun in t begin.


Ze zitten graag samen op de trap. Voordat Tony kwam zat Teun altijd tussen ons in op zijn laddertje. Tony keek vanaf de trap ook al vaker naar dat laddertje...we hopen dat die twee kornuiten straks allebei gezellig tussen ons in kruipen 8)


Teun besprong Tony gisteren twee x, toen ze uit de kooi waren :o die vunzerd kijkt niet op n jaartje meer of minder ;D

Gerda


Hoi Ineke,

Nou die twee komen duidelijk niets tekort  :D :D
Teuntjes hormoontjes maken overuren met zo'n spetter er bij in de kooi!! Maar het is fijn dat het zo goed gaat!

Leuk verslag weer!!

Liefs, Gerda

Caroline

Hoi Ineke,

Wat een leuke foto's heb je weer gemaakt.

Ik herkende op de foto bij de paprika ook hoe heet dat spul, Cocktail mix of zoiets, daar zijn ze hier ook zo gek op, helaas is dit voortaan snoep voor hun geworden en staat op het lijst van af en toe een keer. Met die dikzakjes van mij.

Leuk dat ze steeds meer dingetjes samen gaan doen.  :D

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.