13 mei 2024, 03:27:59

Teuntje, Tony & Bibi

Gestart door Ineke, 17 juni 2006, 20:16:18

« vorige - volgende »

Ineke

He Gerda,
Ja, hij heeft nog geen geluidje gemaakt sinds die hier is. Ik heb net besloten dat ik morgen en vrijdag middag verlof neem :D Kan ik gezellig met de vogels tutten :P
Teuntje heb ik verkeerd ingeschat, die is door t dolle heen!
Hij wil of naar Tony of geknuffeld worden. Tony werd er langzaam n beetje kriebelig van, want Teuntje bijt altijd spelerig in zijn staart die net buiten de kooi hangt. Om Tony wat rust te gunnen moet ik Teuntje dus veel knuffelen :D Tony slaapt nu en heeft gegeten.

Teuntje fluit graag, maar vanavond lijkt t alsof ie extra zijn best doet. Veel toonhoogtes en veel vibratie, t is n concertje ;D Hij eet ook veel meer dan gewoonlijk en dat is goed, want er mag wat bij.

Naar bed, naar bed zei Duimelot:

•=Bonnie=•

Leuk he als die beestjes zo laten merken dat ze blij zijn met elkaar :)

Ineke

26 juni 2006, 14:51:23 #47 Last Edit: 26 juni 2006, 14:54:26 by Ineke
Citaat van: Bonnie op 26 juni 2006, 09:39:50
Leuk he als die beestjes zo laten merken dat ze blij zijn met elkaar :)

Ja, daar gaat t om Bonnie, dat is leuk om te zien  ;)

Vanmiddag had ik vrij genomen en toen ik thuis kwam zat Tony nog op t zelfde stokje als toen ik ging. Maar nadat ik even binnen was begon ie zijn kooi te verkennen en hij heeft al goed erin gevlogen en is op veel plekjes gaan neuzen.
Ik zag dat ie bieslook, basilicum, zaadjes en gierst gegeten heeft en o ja, ook nog hapjes uit pellets! Drinken heb ik ook gezien.
Hij kruipt tegen de tralies aan, daar waar Teun zit. Teun heeft n grote mond, maar niets daar :) Hij gaat vaak naar de deuropening van Tony, maar als ik t dan open zet tippelt ie snel weg. Ik laat de deur niet open staan als ik er niet bij sta, stel Tony vliegt eruit. Hij moet eerst nog op mijn vinger zitten voordat ie eruit mag. Maar misschien kruipt Teun er straks alsnog bij.
's Avonds is Teun net zo lief als altijd, maar overdag is ie onstuimiger geworden. Hij heeft me de eerste x gebeten. Dat mag natuurlijk niet, hij krijgt dan n tikje op de snavel, ik pak m op en zet m ergens anders ter afleiding. Dan is ie weer lief.
Ik zet m niet in de kooi als ie bijt, want ik wil niet dat ie zijn kooi als straf ziet. Hij zit er genoeg uren in.
Van gekkigheid weet ie niet meer hoe die t heeft, ik snap dat wel, maar hij moet zijn plaats kennen.
Hij wil niet dat je bij Tony komt, kijk maar:

http://s83.photobucket.com/albums/j312/Teuny/?action=view&current=000_0018avi.flv

Dadelijk krijgt ie n appeltje en dan kan ik met Tony gaan oefenen :), want met Teuntje samen wil nu nog niet lukken. Die leidt Tony teveel af met zijn hanengedrag :D

Het gaat beter dan ik had gehoopt, die twee worden dikke maatjes, dat kan niet anders!



hippysuus

Haha lief dat beschermende gebeuren van Teuntje hoor. Ik ben heel benieuwd. Ze worden vast heel goede vriendjes en gaan allemaal kattekwaad uithalen.....je krijgt er vast nog grijze haren van ;D

Ik vind Tony zo aandoenlijk uitzien met dat kleine kuifje, ik ben fan van zulke rustige valkjes...doen me aan mij denken 8)

Bogucci

Hoi Ineke,

Malle Teuntje is een beetje van slag.

Groetjes,

Ineke

Als ik met mijn hand in de buurt van Tony kom en Teun zit in zijn kooi kijkt Tony gelijk waar Teun is. Teun fluit en roept naar Tony en die vliegt tegen de tralies naar m toe, maar als ik t poortje open doe durft Teun er niet bij. Ze vinden elkaar heeeeel leuk




Tony propt links helemaal tegen de tralies om bij Teun te zijn:

Ik heb Teun net even erin gezet. Die is zo opgewonden, hij had niets gegeten vandaag. En wat zie ik? Zijn hormonen maken overuren, hij gebruikt t etensbakje maar ;D

http://s83.photobucket.com/albums/j312/Teuny/?action=view&current=000_0022avi.flv

Het lijkt mij sterk dat ie dit ook doet als Tony n echte Tony is ??? alhoewel ie natuurlijk ook homosexueel kan zijn  :o
Is t niet verstandiger Tony om te dopen in Tiny?
Moet ik nu nepeitjes kopen ;D

En ik vraag mij af: zal Tony Tiny niet bespringen - daar is ze nog veel te klein voor ??? Het is echt n bronstige dekhengst zo te zien en te horen.
Tiny krijgt tijdens t eten n serenade van Teun:

http://s83.photobucket.com/albums/j312/Teuny/?action=view&current=000_0019avi.flv






Riny

Hoy Ineke
Ik zit me rot te lachen voor mijn laptop.
En jij maar bang zijn, dat jou Teuntje jaloers zou worden.
Jij hoeft pas nepeitjes te kopen als je een eitje vindt in de kooi.
Als het zover is kom ik persoonlijk neppers brengen.
We hadden gisteren eigenlijk moeten pendelen. ;D
Tony is gewend bij andere valkjes te zitten, het is bij jou de eerste keer in zijn leven dat hij alleen in een kooi zit.
Ga vooral door met filmpjes maken.
Groetjes Riny :D

marilyn

26 juni 2006, 19:19:16 #52 Last Edit: 26 juni 2006, 19:55:47 by marilyn
hoikes ineke

hihihihihi riny heeft gelijk ga vooral door met filmpjes maken want die zijn echt mooi en vooral het tweede filmpje over het privé fluit concert vind ik grappig  ;D die is echt verliefd zo te zien hihihihihihi

groetjes marilyn

Gerda


Hoi Ineke,

Eigenlijk is het 'Tineke' van Marilyn leuker (Teuntje, Tony en Tineke  ;D ;D), maar goed!!

Valkjes zien volgens mij in het eerste half jaar geen verschil tussen ventjes en popjes!! Dus voor hetzelfde geld ontstaat er een goede vriendschap of een homoliefde!!

Maar het zou wel grappig zijn als Tony een vrouwjte is!!

En inderdaad, blijf lekker filmpjes maken!!!!

Groetjes, Gerda

Ineke

Ik moet er ook om lachen, Riny. Dat pendelen zou inderdaad wel leuk zijn geweest, om na n half jaar te kijken of t klopt :) Gerda, ik wist niet dat ze t eerste half jaar geen verschil zien. Nou dacht ik toch echt dat t Tineke moet zijn. Vind t ook wel spannend dat ik niet 100% weet wat t is. 
Een homoliefde zou wel ideaal zijn, dan hoef je nooit naar de da voor n eitje dat niet wil ;D
Maar stel t is toch n popje:
Kan t kwaad als Teun op Tiny springt? Ze is toch nog n peutertje?

marilyn

hoikes ineke

:-[  :-[  :-[ oeps je naam verkeerd getypt sorry  :-\ had het nog niet eens gemerkt maar zal het snel veranderen  ;)

groetjes marilyn

Ineke

Joh, wat maakt t uit. Ik moest ook even kijken waar nou de i en y bij jouw naam kwamen ;D

Bogucci

Hoi Ineke,

Echt geweldig. En Teuntje is een ware charmeur.

Groetjes,

hippysuus

om te smelten, wat lief dat ie zo'n indruk aan het maken is op Tony. Heerlijk zo'n verliefd valkje ;D

Ineke

Tony was blij met zijn ontbijtje

want toen ik thuis kwam had ie van alles iets gegeten. Het is duidelijk te zien dat ie n goed kosthuis heeft gehad, hij eet non stop :o
Vanmiddag kregen ze brood en gele paprika. Teun was weer te opgewonden om te eten, maar Tony dook erop :)
Na de lunch zette ik t etenspoortje van Tony open en jawel, Teun kroop erbij!


Ze aten samen


Tony vond zijn gritbakje! Teun moest er natuurlijk gelijk bij.


Tony wilde gelijk naar Teun en even zag t lief uit. Maar na n minuutje of tien begon Teun naar Tony te snauwen. Tony dacht: "ik druip af" en zocht n ander plekje. Teun wilde laten zien dat ie de baas is, joeg Tony weg en ging zich uitgebreid op t nieuwe plekje wassen. Dat duurde niet lang, hij sprong gewoon bij Tony op t hoofdje om m weer te verjagen. Zo ging dat nog n paar x door. Tony ging maar eten. Nou, Teun had ook opeens honger (zijn eigen eten had ie de hele dag nog niet aangeraakt) en duwde Tony weg!
Omdat ik nog de deur uit moest en ze nog niet alleen in n kooi wil laten heb ik Teun eruit genomen en bij zijn etensbakje gezet. Hij gebruikt t echter niet meer om te eten, hij doet er hele andere dingen mee :o. Als ie alleen in zijn kooi zit doet ie niets anders meer. Over n weekje heb ik n nieuwe mutatie, n blote billen parkiet :D
Hij is weer lief tegen mij, bijt niet meer bij t opstappen en laat merken als ie geknuffeld wil worden. Ook vindt ie t leuk als Lars en ik samen met hem bij Tony's kooi staan. Hij maakt dan vrolijke geluiden. Als je vraagt of ie n kusje wil komt ie nog even gek aangestruind als voorheen, hij is dus niet minder tam geworden zoals mensen soms denken.

Vanaf vandaag laat ik overdag geen gierst meer in de kooi hangen, maar geeft t Tony met de hand. Hij is nog wel n beetje bang als je met je hand dichtbij komt, maar veeeeeeel minder dan Teun destijds. Als ik mijn stappenplan met Teun aanhoudt komt t dus helemaal goed met Tony 8)

Dadelijk zet ik weer t etenspoortje open, kunnen ze nog wat samen ravotten. Dan geef ik Teun gierst op mijn vinger, misschien komt Tony dan nieuwsgierig kijken...