28 april 2024, 21:53:57

Teuntje, Tony & Bibi

Gestart door Ineke, 17 juni 2006, 20:16:18

« vorige - volgende »

Bogucci

20 juni 2006, 19:43:06 #15 Last Edit: 20 juni 2006, 19:47:25 by Bogucci
Hoi Ineke,

Gelukkig dat het meevalt. Is wel even schrikken.

TT maakt alleen maar geluidjes. Tja, het is een pop en daar kan je geen deuntje van verwachten.

Heerlijke bezigheid een kooi inrichten. Heb je een foto van de nieuwe kooi?
Ik zeg ook steeds en dit is het laatste maar dan zie ik weer iets in de winkel of op het internet ;D

TT vindt schommelen maar eng. Ik heb een ladder aan de buitenkant van de kooi geplaatst en daar zet ik haar soms op, zodat ze er vertrouwd mee raakt. Er is een speeltje waar ze, volgens mij, verliefd op is. Het bestaat uit een aantal verschillende kleuren touw en blokjes hout en daar zit ze nu geregeld met haar snavel tegen aan te tikken. Voorheen sliep ze altijd op dezelfde plek op de hoogste stok, maar sinds een paar dagen slaapt ze op de middelste stok met haar kopje richting touw.

Ik heb nog een kooi nodig, hoe groot is de kooi? Met een beetje geluk ga ik in sept. een paar daagjes naar Engeland, TT gaat dan bij mijn moeder logeren.

Groetjes,

Linn


Ineke

Ha die Miriam! Nou, dit is toch de laatste kooi die ik koop. Het is nu leuk geweest voor 2 deugnieten.
Je vroeg naar de kooi, bedoel je de huidige van Teun? Die is 60x60x1.62. Die verkoop ik als iemand dat wil met inhoud, dus met alle stokken en katoenen zitstangen.
De andere kooi moet ik even meten....
lengte 58, breedte 32 en hoogte 75.
Ik las trouwens dat TT niet veel andere dingen naast zaad eet, ook geen appels? Teun vindt t leuk om op bieslook te sabbelen, dat snij ik in stukjes en meng t door t zaad.
Meestal eet ie iets vreemds de eerste x naast de pc waar ik zit. Hij heeft n blauw bordje en hij weet dat die wat lekkers krijgt als t bordje tevoorschijn komt. Zou ik nou datzelfde lekkers in zijn etensbakje doen kijkt ie er niet naar om ???
Pas als ie t n x van zijn blauwe bordje heeft gegeten eet ie t ook in de kooi. Zo ging dat ook met appel.
Ga even goed in je stoel zitten, op t midden van de pagina staaat de kooi van Ivy, dan krijg je n indruk:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,9095.750.html

Hoikes Linn, Teun is n maandje of 9/10 denk ik. Hoeveel vogels heb jij?


Bogucci

Zo dat is een mooie kooi. Ik vind vooral het dakterras leuk:-)

Ik heb al een grote kamervoliere, ik bedoel dus de kleinere kooi, die wordt alleen maar gebruikt voor logeerpartijtjes en eventueel voor buiten, als het niet al te warm is.

TT heeft een lila bordje :-) Ik heb vandaag een stukje aardbei in haar voerbakje gelegd, TT heeft nu rode vlekjes, maar zover ik kan zien heeft ze niet aan de aardbei gegeten. Ze weten ons wel bezig te houden.

Groetjes,

Riny

Hoy Ineke
Ben jij bekend met gekiemde zaden?
Jou Tony is er helemaal gek van.
Als ik een schaaltje kom brengen, zit dat rustige valkje als eerste te eten.
Dus op naar de dierenwinkel!!
Groetjes Riny :D

valkje-jacco

hee zit Gipsy bij Tony in dezelfde kooi? dus dat is Tony ;D
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

hippysuus

Hoi Ineke,

Ik had nog niet in de gaten dat je een dagboekje was begonnen :-[ sorry hoor!

Je kooi is errug mooi, wat een verwende krengen ;) ;D

Lekker is dat he om je valkjes te mogen verwennen!

Groetjes,
Suus
:-*

Ineke

Miriam, tot zondag!

Linn, ik heb je dagboek inmiddels gevonden!

Hoi Mitchell, leuk dat je ook even komt neuzen :-*

Hoi Suus, gezelli. De kooi op de foto is de kooi van Teun.

Riny, ik heb vorige week dit gevonden om t zonder kiemapparaat te doen. Heb geen kiemapparaat, maar dat haal ik wel als je dat bedoelt met dierenwinkel. Het lijkt mij hartstikke gezond voor vogels en t is net als de kooi n eenmalige aanschaf  ;D

De zaden bedekken met 2 cm water en 24 uur laten inweken.
* Het zaad met lauw water goed afspoelen, laten uitdruppen en in een glazen schaal doen. Lichtjes afdekken en 48 uur laten staan in een lichte ruimte op kamertemperatuur.

* Gekiemde zaden kunnen nadat ze zijn afgespoeld met lauw water (laten uitdruppen) aan de vogels worden verstrekt.
Één keer in de vijf weken een kuur met gekiemd zaad geven.

MORGENVROEG KOMT DE NIEUWE KOOI! Om vijf uur, ik stond net in de supermarkt, belde Dierenvilla. Of de kooi morgen tussen kwart voor negen en kwart over negen geleverd kan worden?!
Ik heb pas dinsdag tegen zes uur 's avonds besteld en via internet betaald. Ze hadden nog niet gekeken of t was bijgeschreven. Wat n SERVICE  :o

Teuntje eet nu n stukje appel. Benieuwd hoe die reageert als dit weekend de nieuwe kooi naast die van hem staat. Misschien wordt ie wel nieuwsgierig en gaat op onderzoek uit, of hij is er bang voor, de schijterd :D


Bogucci

Hoi Ineke,

Dat is inderdaad prima service. Ben ook benieuwd hoe Teuntje reageert op de kooi, ik denk dat zijn nieuwsgierigheid wint.

Is prettig om de tweede kooi voor TT binnenkort al te hebben. Ik ga hem meteen inrichten, als het goed weer is mag ze een paar uurtjes naar buiten. Is ze tenminste een beetje vertrouwd geraakt, voordat ze gaat logeren bij mijn moeder.

Groetjes,

Riny




Hoy Ineke
Kijk eens dit is mijn vriendje Gipsy.
Die zit in de ziektewet, en daarom is hij bij ons op vakantie.
Sammy van Ivana, en ik leren hem ,hoe je moet eten en klimmen.
:-* :-* van Tony
[/color][/b]

Ivy

Hoi Ineke.
Je boft dat de kooi al zo snel komt! Ik moest bijna een maand er op wachten!  :D Veel succes met in elkaar zetten en inrichten! Oh ja, ik weet niet of je een kruiskop schroevendraaier in huis heb, vraag anders je vriend om eentje mee te nemen, want die heb je zeker nodig!
Controleer de kooi wel op scherpe puntjes, want die van mij heeft er een paar... ik krijg een nieuw onderdeeltje als het goed is, daar zaten er drie op... een foutje van fabrikant waarschijnlijk... Gelukkig is alles makkelijk uithaalbaar...

Wat hebben onze valkjes lieve kooigenoot he? Tony heeft echt een schattig koppie! Dat witte kuifje! ooo
Ik hoop dat Tony en Sammy Gipsy niet alleen ondeugd gaan leren maar hem ook laten zien hoe hij eten moet! ;D

Groetjes! Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Caroline

Hoi Ineke,

ik zie je dagboekje nu pas.  :-[

Wel leuk hoor!!  :D

Mooie kooi krijg je morgen hoor.

Veel plezier met aankleden.  :D

Groetjes van Caroline

PS. natuurlijk zijn Teun & Tony ook super!!  :D ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Riny





Hoy Ineke
Wil jij tegen Teuntje zeggen, dat ik al helemaal zelfstandig kan eten?
Goed van mij he!!
Groetjes Tony :-* :-*
[/color][/b]

Ineke

Tony, je bent n Poppekop! Goed dat je al zelf eet! Misschien mag je dan volgend weekend komen als je zo blijft eten. We hebben n heel mooi huisje voor jou gekocht en dat gaan we zondag op zetten. Tot snel lieve jongen!

Hi Ivy, ja, ik vind zijn koppie ook zo lief. Zijn matje in de nek is guitig ;D  Wil je nog even bedanken voor de kooi-opzet-tips en deze: "Controleer de kooi wel op scherpe puntjes, want die van mij heeft er een paar... ik krijg een nieuw onderdeeltje als het goed is..".
Die schroevendraaier hebben we, de man die de kooi bezorgde zei ook al dat de wieltjes eerst moesten.

Dank je Caroline, de kooi inrichten is LEUK, daar trek ik n hele dag voor uit, glaasje wijn erbij, en de fantasie de vrije loop laten :D

Riny

Citaat van: Ineke op 22 juni 2006, 16:51:38

Dank je Caroline, de kooi inrichten is LEUK, daar trek ik n hele dag voor uit, glaasje wijn erbij, en de fantasie de vrije loop laten :D


Hoy Ineke
Let je er dan wel op, dat de wieltjes aan de onderkant zitten.
En ik hoor wel wanneer het je uit komt, om Tony op te halen.
Groetjes Riny :D