1 augustus 2025, 22:00:26

Teuntje, Tony & Bibi

Gestart door Ineke, 17 juni 2006, 20:16:18

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Ineke
Bij jou leven echte geluksvogeltjes.
Ik kijk met veel plezier naar je foto's.
Tony is goed terecht gekomen.
Groetjes Riny :D

Mandy

Jeetje, het lijkt wel of jij bij je valkjes inwoont ipv andersom! :D
Het huis is zowat helemaal voor hun en naar hun behoefte ingericht, geweldig! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Ineke

Dank je wel voor t compliment Riny :) maar ik heb dan ook n goeie start gehad. Hij kan zoooo lief kijken. Teun kijkt veel bozer.

Haha Mandy, dat valt reuze mee. Als ik eraan denk hoeveel dieren jij in en om je huis hebt raak ik de tel kwijt :) Ik vind t knap dat je dat zo goed met je werk kunt combineren, want naast de dagelijkse verzorging kweek je en ben je bezig met tentoonstellingen.

Ondanks t warme weer maakt Tony de nodige rondjes. Hij strekt graag de vleugels. Vanavond kreeg ie de kolder in de kop en bleeft wel tien minuten vliegen! Teun scheet in zijn broekje toen Tony telkens rakelings langs hem vloog en ging snel de kooi in. Teun heeft Tony ook niet meer gebeten sinds gisteren. Het lijkt wel alsof Tony terrein aan t winnen is ;D
Ze hadden geen zin om nat gemaakt te worden  ??? wat n watjes.

Lieve Tony

Krijgt n kusje

Teuntje ook

Ze gaan nu vanzelf naar binnen als er iets te eten ligt. Gelukkig geen ellenlang geleuter meer. Luhunch!
Filmpje

http://s83.photobucket.com/albums/j312/Teuny/?action=view&current=000_0011.flv

Doei!

Caroline

Leuke foto's en grappig filmpje!!  :D

Fijn dat het elke dag een beetje beter gaat, zeker dat Tony nu ook niet meer wordt gebeten, dit is toch een naar gezicht steeds.

Knap hoor, 10 minuten vliegen en dat met deze hite, ik heb ze vandaag voor het eerst sinds 4 dagen weer losgelaten(normaal mogen ze elke dag een paar uur, dus waren ze goed gek), ik vind het zo griezelig als zo hijgend aan het bij komen zijn na flink gevlogen te hebben. Ze mogen nu van mij los als het in huis beneden de 28 º C en vanmorgen was het eventjes 27 º C dus zijn ze lekker los geweest.  :D Gelukkig maar want vanavond was het alweer 30 º C in huis.  :-\

En het gaat weer warmer worden hoorde ik op de tv, woensdag weer richting de 35 º C, pffffffh!!!! Van mij hoeft het niet.  :P

Heel veel plezier met je gabbertjes, groetjes,

Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

hippysuus

Hoi Ineke, de foto's zijn leuk en het filmpje ook. Grappig hoe er zo van de kabel afgegleden wordt naar binnen toe ;D

Ik vind het ook leuk dat je 2 jongetjes hebt en ik 2 meisjes. Hier zit Mupke ook altijd in de bakjes trouwens. Is blijkbaar makkelijker als je nog een puberend valkje bent.

Dat verschil kan ik bij de mijn wel duidelijk zien, Tommy is echt een volwassen meisje en Mupke doet allemaal van die puberdingen  ;D ;D

Ivy

Hoi Ineke.
Grappig dat je dat deurtje aan de zijkant gebruikt. Hebben we aan het begin ook gedaan, maar nu hangt daar een spiegeltje in... Hier zitten ze vooral aan het bordesje of op het speelplek. Ik ben nog steeds hartstikke blij met die kooi.

Hier wordt ook nog steeds gevlogen warm of niet... en douche vinden ze ook niet altijd lekker. Tot mijn verbazing genoot Makker ook een keertje van zijn douche, ik kon mijn ogen niet geloven ;D normaal vloog die altijd weg. Gekke valkjes he...

Groetjes!
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ineke

35 graden vind ik ook te, Caroline. Wij hebben n plat dak, t is hier ook benauwd, maar toch vliegen ze als raketten! Normaal zet ik de tuindeur en de deuren boven open, maar als ze vliegen gaat alles dicht.

Suus, dat klinkt bekend. Teun kijkt meewarrig naar Tony als die kleuterfratsen uithaalt :)

Vandaag veel foto's.

Op de lamp

Tony ''broedt'' altijd buiten de kooi, Teun in de kooi

Teun is zoveel liever geworden, hij heeft Tony niet meer gepest en gaat zelfs opzij voor m!

Tony dagdroomt graag

En spreid tig x per dag zijn vleugels

De nieuwe schommel hebben we eerst in de kooi gehangen, maar die is te groot. Dan kunnen ze niet meer goed vliegen.
Dus hangt ie nu aan de trap en ze zijn er blij mee!

Nu gaan we nog even koffie leuten bij t visloze vijvertje :)

Gerda

Hoi Ineke,

Leuke foto's weer!! Mooi dat het zo goed gaat met die twee!!!
Geniet van je kopje koffie!!

Liefs, Gerda

Ineke

Dat doe ik! Toevallig schreven we gelijktijdig in elkaars dagboek :)

Riny

Hoy Ineke
Teun kijkt net of die wil zeggen''Wat hebben ze toch in huis gehaald?''
Maar ik ben blij dat het zo goed gaat tussen die twee.
Alleen sta ik er van versteld ,dat die rustige Tony van hier,Teun de baas speelt.
Groetjes Riny :D

Ineke

Tony heeft de kolder in de kop, hij is gisteren en eergisteren tegen t raam gevlogen, door de panelen en lamellen heen! Nooit eerder gebeurd, alles dicht zoals altijd...We moeten zelfs snel bukken, op de hurken zitten, Tony vliegt gewoon rakelings langs. Hij vliegt als n dolleman. Nadat ie tegen t raam gevlogen was spurte ie gelijk weer verder :o Het duurt niet meer lang, dan is ie sterker dan Teun. Teun zal dat ook wel doorhebben, hij lokt niets meer uit en Tony wordt steeds meer de baas.
Gisteren zat Tony weer te broeden in n bakje, we konden m zo kussen! Naderhand dachten we dat ie vast zat. Paniekpaniek, maar mijnheer hield ons voor de gek, want hij kwam er wel zelf uit en ging er daarna weer in.
We vragen ons af waarom ie dit doet:

http://s83.photobucket.com/albums/j312/Teuny/?action=view&current=000_0027.flv

Is ze broeds? Is hij aan t puberen? Is t bakje lekker koel met dit warme weer? Wil ie zwemmen?

Dit is t geluidje dat ie maakt, waarvan we dachten dat ie oefent om te fluiten:

http://s83.photobucket.com/albums/j312/Teuny/?action=view&current=000_002.flv

Het duurt niet meer lang of de jongens gaan n middagdutje doen

Ivy

27 juli 2006, 16:03:51 #131 Last Edit: 27 juli 2006, 16:07:30 by Ivy
Hoi Ineke.
Ik ben geen expert maar ik zou zeggen dat Tony en meisje is... want wat ze in dat tweede filmpje deed lijkt echt precies op wat Joepie en Nicky altijd deden als ze kippetje zaten...
Misschien hebben anderen andere mening maar... dat denk ik in ieder geval.
Ze/hij is nog wel jong dus wie weet is het gekkengedrag.
En dat eerste filmpje, zit ze in een waterbakje? Het lijkt wel op badderen namelijk. Misschien kan je een grotere schaaltje met water neerzetten? Of ze zit weer kippetje... moeilijk om te zeggen.

Groetjes! Ivana

hippysuus

Ik ben wel handig in meisjes.....lieve Ineke....

TONY IS EEN MEISJE  ;D ;D ;D ;D

Ivy

Misschien moet je de naam van je dagboek veranderen in... Teuntje en Tony zitting in a tree... k i s s i n g haha
Groetjes!

hippysuus

Haha Teuntje en Tanja...nu weet je ook waarom Tony de bazin kan spelen en Teuntje zich zo voor haar uitslooft.

Nee echt, als ik zie hoe Tony doet....dan zie ik echt mijn meisjes hier hoor!