28 maart 2024, 20:13:23

Teuntje, Tony & Bibi

Gestart door Ineke, 17 juni 2006, 20:16:18

« vorige - volgende »

Ineke

17 juni 2006, 20:16:18 Last Edit: 12 december 2006, 15:00:12 by Ineke
Tijd voor n vervolg op Teun's eerste voorstelronde
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,15327.0.html
De angsthaas is uitgegroeid tot n leuk en ondernemend speelkameraadje.
Hij eet intussen van alles en weegt nu 89 gr (was 74, dus we gaan vooruit). Het is n zeer actief menneke, vooral wat vliegen betreft. Zodra t poortje open gaat vliegt ie minuten lang achter elkaar alsof zijn staart in de fik staat. Nog steeds denken Lars en ik: "Als dat maar goed gaat..." Hij suist rakelings overal langs.
Fluiten vindt ie gewelding, net als knuffelen. We hebben gemerkt dat ie Lars als fluitmeester ziet en mij als kroelkip.
Net zoals veel (solo) valkjes krijst ook Teun als ie aandacht wilt. Gelukkig is dat niet meer zo vaak, na weken negeren neemt dat af. Door het forum weet ik, dat valkjes geen solo dieren zijn, dus krijgt Teun een vriend/ vriendinnetje!
Samen met Teun wil ik dan ook Tony voorstellen:


Ik vind t net n goeroe, hij kijkt zo rustig en bedachtzaam!

Toen we bij Riny naar Tony gingen kijken haalde Riny Tony uit de voliere en zat ie rustig bij ons. Hij was toen n week of vier. Een ieder die Riny's verhaal volgt, weet dat zij dit jaar onverwachts geen jongen binnen tam kan maken.
Dat stelde ons voor de keuze: Tony, wild uit de voliere of n andere (hand)tamme vogel. We wilden namelijk niet dat Teuntje wild gedrag zou nadoen, juist nu ie zo tam is.
Riny zei nadrukkelijk dat we voor ogen moesten houden niet dezelfde Tony op te halen als die we toen hadden gezien, want ze kon hem immers niet meer tam maken. 
We besloten op zoek te gaan naar n ander maatje voor Teun. Heimelijk dacht ik bij elke mogelijk nieuwe aanwinst aan de blik vanTony. Juist toen we op t punt stonden n valkje te reserveren belde ik Riny (ook nog per ongeluk, verkeerd getoetst), die vertelde dat Tony zo rustig in de voliere is. Helemaal niet bang. Tja, en toen ik dat tegen Lars zei en die zei: "We nemen Tony" was t beslist. Lars vond Tony gelijk Als Tony ook zo bang en onrustig zou zijn als Teun zou de keuze moeilijker zijn geweest. Dit kalme valkje (zoals t nu uitziet) past perfect bij ons en samen met Teun maken we Tony tam. Over ongeveer 1,5 week mogen we m halen
Hier nog foto's van ons prinsje Teun, in n filmpje gebundeld
http://s83.photobucket.com/albums/j312/Teuny/?action=view&current=Teuntjewmv.flv
Volgende x meer lifjes en lafjes + n kroelfilmpje.
Groetjes, Ineke









Marjans

Hey hallo Teun ik ga jou zeker volgen en je nieuwe maatje Tony ook zelf heet ik Coco en heb nog 3 andere valkjes en dat zijn Pippi Boefie en Binky dus hier is het ook een gezellige boel nou ik hou je in de gaten en wel lief zijn voor Tony tot ziens groetjes van Coco Pippi Boefie en Binky.

Riny












Hey Teuntje
Heb jij ook takjes van knotwilgen ?
Anders blijf ik hier hoor.
Dat is spannend speelgoed.
Groetjes Tony ;D

Ivy

Hoi Ineke.
Ik zie jouw dagboekje nu pas!
Tony is een ontzettend mooi vogeltje geworden. Hebben jullie al een datum geprikt om hem op te halen? Ik ben benieuwd hoe Teuntje gaat reageren op zijn nieuwe speelkamaraadje en of het nog lukt om ze straks in 1 kooi te laten wonen. :)

Alvast heel veel succes met het tammaken!
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

Hoy Ivy
Dat weet ik heel zeker dat dit gaat lukken.
Tony is het rustigste valkje uit de hele voliere.
Groetjes Riny :D

Ivy

Citaat van: Riny op 19 juni 2006, 16:11:08
Hoy Ivy
Dat weet ik heel zeker dat dit gaat lukken.
Tony is het rustigste valkje uit de hele voliere.
Groetjes Riny :D



Net als mijn Sammy :P :P :P ;D ;D haahaaahaa




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

Daag me niet uit!!
Want ik maak er een pitbull van.
Groetjes Riny :D

Ivy





Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

Citaat van: Ivy op 19 juni 2006, 16:41:19
Van Tony? Arme Ineke! :P


Nee niet van Ineke.
Daar is ook geen reden voor, die lacht me niet uit.
Groetjes Riny :o :o

Ivy

Citaat van: Riny op 19 juni 2006, 17:12:51
Citaat van: Ivy op 19 juni 2006, 16:41:19
Van Tony? Arme Ineke! :P


Nee niet van Ineke.
Daar is ook geen reden voor, die lacht me niet uit.
Groetjes Riny :o :o



Van Sammy? Dat lukt vast niet met een valkje die van de natuur al zo rustig, lief en knuffelig is :P ;D




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Gerda

Hoi Ineke,

Ik heb jouw Tony in het echt gezien en heb zelfs met mijn neus tegen hem aangezeten!! Hij bleef gewoon zitten!!!
Het is echt een lievertje!! Terwijl het een voliere vogeltje is!
Dus die krijg je echt wel goed tam, met de nodige structuur en geduld!!
Maar hij is prachtig en lief!!

Sorry Ivy, Sammy is ook mooi hoor, maar heeft straks echt een strenge hand nodig, Wat een dondersteen!!

Ineke, het wachten wordt straks beloond!!

Liefs, Gerda

Ineke

19 juni 2006, 21:21:37 #12 Last Edit: 19 juni 2006, 21:23:45 by Ineke
Hoi Marjans, heb jij ook n dagboek of foto's van jouw boefjes? Zijn t twee mannetjes en twee vrouwtjes?

Dank je wel, Riny:-* :-* :-* :-
 
Lars vond t leuk dat t kuifje begint te groeien. Gelukkig dat Tony geen pitbull is als we m komen halen. Ik verheug mij er zo erg op
Knotwilg heeft Teun nog nooit gehad, ik zou niet weten waar ik dat kan vinden ??? Vandaag heb ik wel pepermuntblaadjes gehaald, dat vindt Teuntje lekker.

Ivy, Sammy's kuifje begint ook al te groeien ;D

Wat n lief toetje!
De datum wanneer we Tony mogen halen weet ik nog niet, maar binnen nu en 1,5 - 2 weken schat ik. Riny zei afgelopen woensdag dat t n week of 2, misschien langer, duurt. Want hij moest nog n week bij de ouders zitten en dan kijken of ie zelfstandig eet.

Ha die Gerda, leukt dat je komt buurten. Dat Tony zo rustig is vind ik fijn. Teuntje is erg druk de laatste maand. Hij wil alleen geknuffeld en gekroeld worden. Hij vliegt als n bezetene om aandacht te krijgen. Als ik niet in de kamer ben is t goed. Dan blijft hij zitten waar ie zit, ook al duurt t n uur.
Soms moet ik m in de kooi zetten om dingen gedaan te krijgen, hij vliegt constant om me heen. Elke avond wordt ie n uurtje of twee gekroeld, maar ik kan niet de hele dag kroelen, ik heb geen tweelingzus die stiekum naar mijn werk kan gaan ;D
Dank je wel voor je positieve expertise over Tony :-*

Teun durfde vandaag pas (na n half jaar!) op de andere bank te landen



Hij is gisteren door de takken op de achtergrond gecrashed tijdens zijn duikvluchten, want er lagen veertjes bij de takken en hij had n snee boven zijn oog. Ik heb dus maar gelijk kralen over det takken gedaan en t ziet nog leuk uit ook!

Gisteren waren we laat thuis en vandaag overdag was ie ook alleen, ik ga dus nu even met m spelen
Groetjes, Ineke






Bogucci

Hoi Ineke,

Leuk dat je toch hebt besloten om een dagboek te beginnen.
Trouwens wat kan Teuntje goed fluiten.
Hoe is het nu met het wondje?
Ben benieuwd hoe T en T op elkaar reageren.

Groetjes,

Ineke

Hoi Miriam,
Grappig, jij TT en ik T en T :D
Wondje heeft niet gebloed ofzo, t is n snee waar nieuwe veertjes moeten komen. Net boven zijn oogje, dus wel geluk gehad dat t niet erin is geweest.
Teuntje is toe aan n nieuw deuntje, dat van t oefenfilmpje heeft ie nu goed onder de knie. Hij doet zijn best om zo mooi mogelijk te fluiten en als je m dan beloont begint ie weer. Hij weet van geen ophouden :D

Zojuist heb ik de nieuwe kooi gekocht! Ik weet nog niet wanneer ze m leveren, maar ze zeiden binnen n week

Als iemand deze kooi kan gebruiken, mag ie m voor15 euro komen ophalen. Hij is in prima staat. Die 15 euro gaan dan naar valkparkiet.com

Tja, en als Teuntje in de nieuwe kooi bij Tony zou kruipen (andersom dus :D) dan komt de kooi van Teuntje ook te koop.


Vandaag kreeg ik dit met de post

Omdat Tony in de voliere zo graag op n schommelring zit heb ik n hele grote gekocht.

In de kooi van Teun hangen ook natuurlijke schroeftakken, maar die ik vandaag gekregen heb zijn nog groter en goedkoper dan de vorige.


Het is wel veel geld zo ineens, zonder dat t hoeft. De kooi met bezorgen kost 314,- en de stokken e.d. 50,-. De rest, laddertjes en katoenen zitstokken, heb ik nog. Nu is t afgelopen en wordt geen onzin meer gekocht (ahum).
Ik verheug mij er op om de kooi net zo leuk in te richten als die van Ivy :)

Een kroelfilmpje kon ik niet alleen maken, dat moet Lars doen. Ik heb beide handen nodig om Teun te kroelen

En dat ga ik nu doen, dahaaaag!