15 mei 2025, 14:54:00

lege krop

Gestart door leoni, 16 juni 2006, 13:54:15

« vorige - volgende »

leoni

16 juni 2006, 13:54:15 Last Edit: 16 juni 2006, 18:12:59 by leoni
hallo,

mijn 3 jongen worden nu helemaal niet meer gevoert :(
ik voer ze 1 keer per dag omdat ik dagt dat de ouders nog gingn voeren maar die voeren dus nooit meer ze zitten al lang met lege krop en krijgen bliijkabaar alleen eten als ik het ze geef. het komt omdat ik in de voleire 1 blok heb waar nu 3 eitjes liggen 1 van de geelwang en 2 van de albino ik had ze elke keer weggehaalt maar ze bleef leggen in het blok van de 3 jonkies, en de ouders beschremen het nest heel goed zodat nu allleen de albino en in mag en 2 mannetjes maar de jongen worden nu dus niet meer gevoert want de ouders mogen er niet bij. wat kan hier nu aan doen??
ze zijn nu 4,5 week oud, nog niet uitgevlogen er 1 die ook 4,5 week is heeft nog een stekel rug en borst en heeft wel een paar veren met stekels op de vleugels, dus best een grote groei achterstand denk ik.

groetjes leoni

Lin

hey,

Ik zou zeker dan gaan bijvoeren. Ik heb hier een koppel en standaard rond de drie weken leggen ze weer eitjes. In het begin vervang ik dan om het uit te stellen. Blijven ze doorleggen dan vervang ik, haal blok weg of laat het uitkomen. De jongen zet ik op de bodem van de kooi. Bij mij schreeuwen ze dan hard genoeg om nog door een van de ouders gevoerd te worden. Je kan natuurlijk ook het blok helemaal weghalen. Hier stoppen ze dan met eitjes leggen.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

leoni

hoii,

ja maar het zijn niet de eigen ouders die leggen.
de eigen ouders zijn allebij bont.
en nu zijn er 2 andere poppen (albino en geelwang) die er eitjes in leggen en ze blijvne leggen als ik het weghaal. en als ze weer een eitje heeft gelegt mag niemand anders er in behalve de albino en 2 mannen.
en bij voeren hoe vaak moet ik het dan gaan doen?
en in het blok laten liggen of naar binnen en dan gewoon in een kooi of met een warmtelamp er in. en bedankt voor het snelle andwoord

groetjes leoni

Lin

Hey Leonie,

Ik zou even kijken bij handopfok daar staat een duidelijk schema. Ik heb ook nog iets geschreven wat ik naar je toe zal imen. Als ze nog niet in de veren zijn dan met een warmtelamp anders hoeft dat niet meer hoor.

Groeten, Lin

leoni

hoii,

zo zien ze er nu uit en de kleinste heeft dan ook nog een stekelrug maar de vleugels hebben al wel veren met ook nog een beetje stekels.
en bedankt voor de info en voor de IM :)

groetjes leoni

Lin

Ach wat een lieverds  ;D Die hoeven niet meer onder de lamp. Kan je ze niet apart zetten met de ouders? Ik hoop dat je genoeg hebt aan mijn im.

Groeten, Lin

leoni

hoii,

nou ik heb 1 koppel grasparkieten in een kamervoliere en die kunnen niet de voleire in want ik he nog eitejs en een koppel met kleine jongen.
maar hebben ze geen groeiachterstand? want het is de 1ste keer dat ik een eigen nest heb.

groetjes leoni

Lin

16 juni 2006, 14:55:11 #7 Last Edit: 16 juni 2006, 14:57:09 by Rianne
Ja de kleinste loopt achter. Maar niet heel erg dat het bedreigend is. als je bijvoert komt dit zeker goed. Met 7 weken dan zijn ze wel zelfstandig. Met totale handopfok kan het wel wat langer duren.

Groeten, Lin

leoni

hoii

ben er nog niet over uit wat ik nou moet doen.
de ouders voeren niet meer maar proberen en wle bij te komen maar worden weg gejaagt en ze voerden al niet echt goed zaten ook al vaak met klein beetje in de krop.
maar gana ze niet zoeken als iik ze weg haal.
en ik heb ze nog wel eten gegeven.

groetjes leoni

Riny

Citaat van: Lin op 16 juni 2006, 14:55:11
Ja de kleinste loopt achter. Maar niet heel erg dat het bedreigend is. als je bijvoert komt dit zeker goed. Met 7 weken dan zijn ze wel zelfstandig. Met totale handopfok kan het wel wat langer duren.

Hoy Lin
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens.
Als Leoni nu bij gaat voeren, duurt het al een paar dagen eer de valkjes gewend zijn om het eten van haar te krijgen.
Valkjes die uitgevlogen zijn, bijvoeren in een buitenvoliere, is niet zo handig.
Dan kun je ze beter in een kooi plaatsen.
Als je ze iedere keer in de voliere moet gaan vangen levert dat ook alleen maar stress op.
Ik zou er niet op rekenen dat ze zelfstandig eten met 7 weken.
Groetjes Riny :D

leoni

hoii riny,

dus ik kan ze beter naar binnen halen?
ze kregen al wel elke dat 1 voeding van me omdat ze al minder gevoert werden maar nu helemaal niet meer.

groetjes leoni

Riny

Hoy Leoni
Ik weet niet hoe groot jou voliere is ,maar bij mij zou het ondoenlijk zijn om ze allemaal iedere keer te vangen.
Daarbij komt ook nog dat je de broedende koppels ook nog erg stoort,met alle gevolgen van dien.
Dat is mijn reden dat ik ze dan liever naar binnen zou halen.
Groetjes Riny :D

leoni

hoii,

ja ik bedoel de jongen alleen naar binnen halen :P nee de ouders vangen gaat niet echt lukken ik moest vorige keer al 1 man vangne en dat lukt ook al niet  :-[

groetjes leoni

Valerie

Hoi Leoni,

Heb je geen kleiner kooitje voor je grasjes(tijdelijk)? Dan kan je de ouders + jongen naar binnen halen.  ;)

leoni

hoii,

ja dat zou wel kunnen.
maar alles is een beetje raar  :-\ het is het 1ste jaar voor mij en de valkjes, iedereen paart met iedeereen, de vader van de 3 jongen heeft dus 2 poppen :-X dus hij broed nu samen met een lutino pop op eitjes.
kan ik hem dan gewoon appart zetten met de andere pop en 3 jongen? (denk het wel toch??)

groetjes leoni