16 juni 2024, 13:50:18

mannetje???

Gestart door miranda8482, 14 juni 2006, 18:31:18

« vorige - volgende »

miranda8482


Hallo allemaal,

Ik h eb een vraag over mijn valkje:

Ik heb een tijdje geleden een valkje gekocht bij de kweker. Het is een Lutino mannetje dacht ik tot net.
Hij heeft een gele kop en hele oranje wangen. Z'n vleugels zijn meer wat wit en aan de onderkant is hij weer meer geel.
Ik dacht ook echt dat dit een mannetje was; maar net kijk in de voliere en zit hij zeg maar te 'kraaien' bij een vrouwtje lutino. Ook zit hij (zij?) wat met zn staart omhoog als hij dit doet.

Nu ging ik dus erg twijfelen of het wel een man is???

Kan iemand mijn helpen: kunnen mannen ook dit gedrag (='kraaien' en met staart omhoog) hebben bij een vrouwtje?
Of is dit nu dan een vrouw?
Ik hoop het niet!

Graag hoor ik van iemand!

Groetjes Miranda :D

Roosje

Hihi het is een vrouwtje hoor, en ze wil graag wippen met je andere valkje ;D

miranda8482

Ja dat dacht ik dus ook al!!!
Maar aan gezien ik nog niet super veel over ze weet wilde ik toch ff navraag doen.
Ik wist namelijk niet of mannen dit ook doen.
Maar dat is erg jammer. Ze is me als een man verkocht!!

Maar ze is bij een ander lutino vrouwtje gaan zitten 'kraaien'.
Tenminste ik denk dat dit een vrouw is. (zo is ze verkocht)
Ik zal haar omschrijven:

Ze is geel veel geler als de andere. Ook haar kopje is geel en haar wangen oranje maar ook minder als bij die andere.
Op haar vleugels heeft ze hier en daar wat wit zitten, maar is meer geel.
Is dit een vrouwtje dan.

Ik ga nu twijfelen omdat dat andere vrouwtje bij haar gaat zitten 'kraaien'. Dus zal het dan geen man zijn, of doen ze dit ook bij andere vrouwtjes?

IK heb jammer genoeg geen foto's. Ik weet namelijk niet hoe ik die op internet moet zetten (blond he!).
Ik kan het aan mijn broer vragen.

Ik hoop dat je wat de omschrijving kan!!

Hopenlijk krijg ik reactie!!

Groetjes van Miranda

vickie

Aan die omschrijving kunnen wij dat niet zien hoor, het is de onderzijde van de vleugels die je moet bekijken. Bij popjes zou deze geelachtig moeten zijn, bij mannen wit. Dit paargedrag doen popjes gewoon wanneer ze er zin in hebben, dus wanneer ze broeds zijn. Ook al is de andere valk een popje  ;D
Hopelijk heb je iets aan mijn uitleg Miranda, als je nog vragen hebt stel je ze maar  ;)
Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

miranda8482

Oke bedankt voor de reactie:

Ik ga morgen de vogels aan de onderzijde van de vleugels bekijken.
Dit zal nog wel een gedoe worden want ze zijn niet zo tam, maar ga zeker mijn best doen.

Is het geslacht dan deginitief aan de kleur onder de vleugels vast te stellen of kan dat ook nog wel eens anders zijn?

Weet je wat ik nu eigenlijk zo jammer vind: dit is nu al de 2e keer dat een kweker mijn een mannetje zegt te verkopen en dan blijkt het later een popje te zijn. Ik ga er van uit dat de kweker er wel verstand van heeft. Of zijn dit nu steeds pech gevallen van me?
Maar wel met gevolg dat ik dadelijk 1 man en 5 popjes is mijn voliere heb zitten wat niet de bedoeling is.

Maar goed ik ga echt mijn broer vragen of hij van mn valken een foto hier kan zetten zodat ik goed kan navragen wat nu mannen en of poppen zijn.

Bedankt he!

Groetjes Miranda