pippa punkie & parel 5 jongen 18 eitjes

Gestart door leoni, 20 februari 2006, 20:27:55

« vorige - volgende »

patty_dordtse valkjes

je wist het dus al leoni wat ik je dus net vertel op msn haha lekker is dat zeg !!!! :P :P :P

maar uhm ben blij dat ik strx oma word hoor ben benieuwd.
geef ze een dikke knuffie
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

leoni

hoii,

christine, er ziijn nu nog 2 blokkenn over en die blijven dnek ook nog leeg of de geelwang moet een ei gaan leggen want die paart met alles en iederreen  ::) en ze heeft geen vaste man. maar die krijgt ze wel over een tijdje :D

patrichia, hihi ja maar ik dacht dat je wat anders aan het uitleggen was hihih het was gewoon een beetje onduidelijk in het begin :P ja en ik hoop ook dat het eitje bevrucht is, net ging ik even in het blok kijken en dan komt pippa gelijk bij je zitten en fluiten echt lief ;D

parel heeft er nu een ei bij en bij roos en koos is er nog een jong geboeren, ook een witmaskertje :D
vammidag komen de foto's ik moet nu 2 uurtjes naar school er vervalt heel veel maar dat vind ik niet erg  :P want het waren van die vakken zoals gym beeldende vorormoing enzo

groetjes leoni


leoni

hoii,

er is jong dood :(  ik weet niet hoe het komt, hij lijkt wel een soort gezwel op z'n kop de hebben ofzo en bloed in de snaffel het is een geel donsje was een geparelde dus. hier een foto van hem:


gisteren ook al ik ging kijken en toen lag een witmaskertje helemaal alleen in een hoekje en ijskoud dus even opgewarmt met me handen en toen bij de rest gelegt en het gaat nu goed het hem/haar.

met de rest gaat het heel goed
punkie & pippa 3 eitjes
parel 2 eitjes
albino 2 eitjes
koos en roos 2 jongen 2 eitjes
okki en doki 3 jongen

hier zijn de foto's :


alle 3


jong 1


jon1 de veertjes :P


jong 1


jong 2






en jong 3 maar die foto's mislukken bijna allemaal hij beweegt zo veel en draait :P


groetjes leoni


Christine

Ik heb je net op msn gezien en vind jammer van het jonkie! Hou het ander jonkie goed in het oog! Aangezien je het hebt overgezet zal dit wel geen probleem meer zijn!
Veel sterkte!

de andere jonkie's zien er super uit! Vooral heerlijk bont! ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

♪ Marlies

Hoi Leonie, ;D

Jouw mannetje is uit gevlogen. ;D
Ze zitten nu met z'n allen te oefenen in de voerbakjes, maar als er een volwassen valk in de buurt komt gaan ze toch weer maar zitten bedelen. Niet alleen bij hun eigen ouders, maar ook bij de anderen. :-\

Jij wilde hem toch helemaal zelfstandig ?


Groetjes Marlies ;)

leoni

hoii marlies,

ja als dat kan wel :P
hij hoeft ook niet tam want hij gaat  toch de voliere in en bij mij zijn alle valkjes niet echt bang voor je ze komen op je hand zitten als je trosgiers heb dus hij went vanzelf wel en anders maakt het ook niet uit ;D
albino en parel hebben weer een ei gelegt.

en hoe kan je eigelijk zien dat een jong zelfstandig is ????

groetjes leoni

♪ Marlies

hoe kan je eigelijk zien dat een jong zelfstandig is ?

-------------------------------------------------------------------------------

Dan gaat hij zelf eten :P

Groetjes Marlies ;)

leoni

hoii,

whah ja maar ik bedoel ik lees wel eens dat ze die valkjes elke dag wegen en als ze het zelfde gewicht blijven dan pas weg mogen, of is dat allleen met handopvok?

het gaat hiet weer goed denk ik
de albino legde haar eitjes bij de 3 jongen en na een tijdje mocht er niemand meer in behalfe zij en een mannetje dus  de jongen werden niet meer gevoert, toen heb ik de eitjes in een andere blok gelegt en de albino er op gezet, ze borede eerst wel maar toen ging ze er uit en gelijk weer naar het blok van de 3 jongen.
vandaag was de geelwang aan het broeden op de eitejs van de albino. ze had zelf ook een ei gelegt en daar werd dus niet op gebroed dus die heb ik bij punkie en pippa gelegt en in het blok waar dat ene ei la een perrerd neer gelegt, nu worden er op alle eitjes gebroed alleen die van parel niet  maar ze zal er wel weer op gaan denk ik. ik laat ze maar 1 ronde doen want het is ook de 1ste keer voor hun dat ze jongen hebben.

groetjes leoni

leoni

hoii,

ja al weer 14 eitjes waarvan 12 bevrucht weet neit precies waneer ze gelegt zijn :-[ punkie haar eitjes izjn bevrucht, parel haar eitejs op 1 na, en de geelwang haar ei. die van de albino niet
dus:
- punkie&pippa 5 eitjes (allemaal bevrucht)
-parel&?? 6 eitjes (5 bevrucht)
-geelwang&??? 1 ei ( 1 ei bevrucht)
-oki&doki 3 jongen (1 uitgevlogen)
-roos&koos 2 jongen
-albino&??? 4 eitjes ( geen bevrucht)

nou de valkjes met ??? hebben geen vaste man maar wel elke keer een man die komt helpen broeden is best raar maar de albino heeft wel een vaste man maar daar heeft ze niet echt vaak mee gepaart misschien 2 keer en de rest met de geelwang pop ::), parel heeft ook wel een man die helpt en ge geelwang niet maar die legt haar eieren bij de albino en die broed op haar eitjes.

en maandag ga ik mijn mannetje halen bij marlies ;D echt veel zin in en dan daarna als iedereen uit gekweekt is en alles of geen nest hebben ga ik echte koppels maken gewoon een man en pop een tijdje bij elkaar zetten en hopen dat ze elkaar mogen maar ik weet niet welke splitsen mijn 2 mannen hebben van de rest weet ik het wel(nouja ben ik achter gekomen :P)

en,.. punkie heeft me gebeten  :-[ ik ga elke dag na het eten even naar haar toe want dan is ze aan het broeden en ik ga haar altijd even aaien dan gaat ze helemaal met haar kopje omlaag enzo tot gistere dus,.. ik pak haar blok praat tegen haar en doe me hand ik het blok en toen inneens hap, en niet zachtejes ook ik bloede maar het was niet zo erg en ik vond het ook niet erg en toen naarna mog ik haar weer aaien dus ik dacht vandaag nou weer proberen en weer had maar nu zachtjes dus ze wil het niet meer dus doe ik het ook niet meer :P

ik was vandaag naar de efteling was heel leuk. ging met de bowling vereniging, me vader moeder en zus bleven thuis maar net vandaag vloog me ouodste jong uit. dus me zus zag hem daar zitten op het blok en ze wist niet wat ze moes doen en me moeder ook niet dus toen vonden ze het zielig en hebben hem terug in het blok gedaan en daarna was hij er weer uit en hebben ze hem er weer uit gehaalt ihihih. maar nu is hij er niet meer uit denk dat hij morgen er weer uit komt :P

owja dus tussen 1,5 tot 3 weken zijn alle bevruhte eitjes uit denk ik

morgen zet ik er wel even foto's op ben nu moe en ga naar bed.

2 jongen zijn er al gereseveert dus nog voor 1 cinnamon bonte pop en 2 witmasker geparelde valkjes nog een huisje zoeken maa rgaat vast lukken :D

groetjes leoni

♪ Marlies

Hoi Leonie, ;D

Volgens mij heb jij een drukke dag achter de rug. :P
Jammer dat je er niet bij was toen je eerste jong uit vloog. Ik vind dat toch altijd wel leuk, als je dan ziet hoe stuntelig ze doen. :P

Misschien kan je geelwang popje het volgend jaar eens proberen met je split mannetje wat je maandag komt halen. ::)

Weet je al hoe laat je ongeveer komt maandag ?

Heb je m'n mailtje met m'n adres nog ontvangen, want volgens mij had je er een niet gekregen. Jij trouwens niet alleen hoor. Terwijl ze toch bij verzonden items stonden.Ik snap er niks van.

Tot maandag

Groetjes Marlies ;)

leoni

18 juni 2006, 11:54:04 #190 Last Edit: 3 oktober 2007, 17:22:58 by Marianne
hoii,

vanochtend kwam ik in de voliere dan komen altijd de konijnen gelijk naar me toe want die weten dat ze dan brood en voer krijgen en toen zag ik een vogel op de grond zitten en alle konijnen er om heen dus ik kijken was het me oudste jonkie :P  hij kwam zo naar me toe lopen en op me vinger echt schatiig nou toen heb ik hem maar op een stokje gezet en zijn moeder kwam gelijk naar hem toe om te voeren. nu zit hij op een soort schommel lader :D

marlies,
ja ik had hem ook gekocht voor mijn geelwang popje maar als ze elkaar neit leuk vinden dan doe ik gewoon een ander popje vind ik ook niet zo erg ;) maar kan ik ze nu nog niet samen zetten want me geelwang is aan het eitjes leggen en ze zijn bevrucht.
en ik had een mailtje ontvangen :D
en heb er weer 1 terug gestuurd ;)
ik vond het ook wel jammer maar er komen er nog meer ;D

me witmaskertjes krijgen al stekels en ik twijfel nog aan 1 want hij is best licht en ook rode lensje in de ogen zeg maar, maar ik had gelezen dat dat niet altijd cinnamon hoef te betekenen :) maar ik zie wel als hij/zij veertjes krijgt.

groetjes leoni

Dagboek / verhaal is gesloten.
Er is 1 jaar niet meer in geschreven.
Weer open? Neem dan contact op.

Groetjes Marianne, moderator dagboek/verhalen