18 mei 2025, 17:21:01

Al drie dagen aan het uitkomen!!!

Gestart door Lucky Charlie, 12 juni 2006, 15:19:24

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Hallo,

Mijn eerste eitje is zaterdag uitgekomen, maar het kuikentje is doodgegaan. Nu is de tweede aan het uitkomen, maar hier doet ie al bijna 3 dagen over :o!!! Is dit niet te lang. Wat kan ik hier aan doen. Met deze warmte spuit ik de broedblokken vaak nat aan de buitenkant, zodat het wat vochtiger is, de ouders maken de eieren namelijk zelf niet vochtig. Help alsjeblieft, ik wil niet dat dit kuikentje ook dood gaat!!!
Alvast bedankt.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Mariska

Zit er al een beschadiging in het eitje?
Zo ja, bevochtig dit dan met een wattenstaafje.

Zo niet, spuit dan het eitje een beetje nat met de plantenspuit ;)

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Lucky Charlie

Heey Mariska,

Er zitten al heel veel deukjes in het ei, het kuikentje piept heel erg, en tikt heel veel tegen het ei aan. Ik heb het net al een klein beetje nat gemaakt, gistermiddag en vanochtend ook al. Ik wil echt niet dat hij doodgaat. Ik had uitgerekend wanneer hij uit zou moeten komen, en dat was gister. Zaterdag zat er al een eerste deukje in, zondag 3 en nu een stuk of zes.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Mariska

Hoi Lutske,

Het probleem is dat als je te vroeg bent hij ook dood gaat.
Het blijft altijd een gok natuurlijk wat je doet.

Zelf zou ik in jou geval zelf een klein scheurtje maken en hem de rest zelf laten doen.

Het klinkt alsof het niet lukt en nu met deze hitte is dat niet zo raar.
Alles droogt uit en ook de eitjes waarschijnlijk.
Hierdoor komen ze er moeilijker uit.

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hoy Lutske
Bij mij komen de eitjes ook niet altijd op de uitgerekende datum uit.
Laat het jong zijn gang maar gaan.
Het enigste wat je kunt doen is de raad van Mariska opvolgen.
Ook kun je misschien een parasol vlak bij de voliere plaatsen ,of een wit laken aan de voliere vast maken, zodat het broedblok niet in de zon hangt.
Veel succes Riny :D

Lucky Charlie

Heey Mariska,

Ik heb een beslissing genomen. Ik heb het hem in huis gehaald, en mijn moeder heeft hem gedopt. Het hele vliesje was opgedroogt, en heel taai. Vandaar dat ie niet uitkwam. Hij wilde er graag uit, want toen we een gat hadden gemaakt, wriemelde hij zelf het kopje er uit. De hele dooier was al op, en hij zal alleen nog met een klein dun draadje aan het ei vast. Hij duwde heel erg tegen het ei aan omdat hij de iedop kwijt wilde. Ik ben blij dat ik deze beslissing genomen heb, want het vliesje was te taai voor hem om zelf uit te komen.
Bedankt voor je snelle reacties en advies.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Riny

Hot Lutske
Als je het jong nu terug brengt naar het ouderkoppel, zou ik de lege eierdop er ook bij leggen.
Groetjes Riny :D

Lucky Charlie

Heey Riny,

Dat heb ik gedaan, want daar zat hij nog een beetje met een heel dun taai snoertje aan vast. Hij probeert zich wel telkens van het ei los te duwen.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Riny

Dan ga ik nu voor jou duimen dat het jonkie vanavond door de ouders wat gevoerd wordt.
Groetjes Riny :D

Mariska

Hoi Lutske,

Zoals ik al zei, het is altijd een gok.
In dit geval heb je goed gegokt :D
Ik ben blij dat alles goed is en hoop dat ze hem vanavond wat gaan voeren, maar dat zal best wel ;)

Het warme weer zorgt voor aardig wat ongemak bij een hoop jongen :(

Ik zou zowiezo de blokken ook lekker nat houden als het zo warm blijft ;)

Groetjes
Maris!!

Lucky Charlie

Heey iedereen,

Bedankt voor jullie reacties, advies en hulp. Het jong leeft nog steeds, al heeft het wel wat bloed op z'n vleugeltje. Er zit ook bloed hiervan op het andere eitje. Volgens mij is hij nog niet gevoerd, want de krop was geloof ik leeg. In mijn dagboek kun je er over lezen hoe het verder gaat, hier komne ook foto's te staan.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora