28 april 2024, 08:13:37

Lola!

Gestart door southdakota, 6 maart 2006, 21:18:42

« vorige - volgende »

southdakota

Sinds een weekje of drie heb ik een nieuw valkje: Lola.
Ik heb haar gekocht in Ridderkerk, bij Henk van Os (die onwijs veel vogels heeft). Er werd me verteld dat ze al een maandje of 5 oud was.

het is niet zo goed te zien omdat het licht op deze foto een beetje verkeerd is (donker+telefoonfoto=slecht beeld), maar volgens mij is ze cinnamon (ze is heel lichtbruin). Ze heeft een enorme kuif, van voren gezien issie echt heel breed.

Toen ik thuiskwam kwam ik erachter dat ik vergeten was te vragen of hij haar kon kortwieken, en ze was nog veel te wild om het zelf te doen. Ze beet als een gek om zich heen (ik had nu al een heleboel piercings in mijn handen kunnen hebben :P). Maargoed, uiteindelijk heeft een vriendin die zelf ook een valkje heeft haar gekortwiekt.
Ze vliegt nu nog wel kleine stukjes, maar heel ver komt ze niet. Ik vind het wel prettig zo want zo word haar natuur niet te erg verstoord maar is het ook niet lastig.

Lola is heel moeilijk uit haar kooi te krijgen, dus ik haal haar eruit als ze op de grond zit zodat ik de kooi van de bakl af kan tillen. niet ideaal, maar beter dan haar er niet uitkrijgen en dus niet tam kunnen maken.
Ik had vorge week beide deurtjes opengezet. Degene aan de zijkant gaat ook naar opzij open. Ze vond het niks: ze trok hem zelf weer dicht! te grappig..

Lola bij nog steeds heel erg en is heel schuw, maar sinds ik haar af en toe lekker aai met een veertje wordt ze al wat liever. Zo heeft ze gisteren de hele avond op mijn schouder gezeten toen ik bij de onderburen op bezoek was.
helaas vloog ze ook op de kooi van de rat, die meteen zijn kans greep en haar in dr pootje beet. Ik zag er niets aan, maar ze heeft wel een beetje gebloed zag ik op mijn trui. Maargoed, ze heeft gelukkig nergens meer last van ( al na 30 seconden gillen niet meer) dus dat is gelukkig goed afgelopen.

En net als elk valkje is lola gek op glimmende dingetjes, hier bijt ze in het vlindertje van mijn oorbel:

op deze foto is haar kleur ook wat beter te zien.

Gisteren zat ze weer eens op mijn schouder, maar ik had mijn haar los. en toen deed ze zoiets schattigs: ze pakte mijn haren in haar snavel en begon ze te poetsen zoals ze normaal met haar veren doet.

Lola is vergeleken bij mijn vorige valkje een schat: ze maakt bijna geen geluid als er niemand thuis is. De vorige gilde het hele huis bij elkaar. Vond haar ook een lieverdje maar dit is toch wel fijn, nu hoef ik me niet schuldig te voelen tegenover de buren.

Ik hoop dat ik met veel geduld Lola een stuk tammer kan krijgen, want ik heb ondertussen door dat het een hele pittige tante is! Maar het gaat langzaam vooruit en het feit dat ze mijn haar zat te poetsen is al best een goed teken denk ik :)

Roosje

En best goed teken? Je doet het super!

Niet iedereen heeft het geduld om met zo'n valkje aan de gang te gaan. En zo te zien zit ze best op haar gemak op je schouder.

Leuk dat je een dagboekje bent begonnen. Het is hier heel gezellig hoor ;D

southdakota

Mijn vorige valkje was heel snel tam, maar ze was ook pas 8 weken oud toen ik haar kocht. Ik denk dat het gewoon even gaat duren met Lola omdat ze een aantal maanden in een voliere met zeker 20 andere valken heeft gezeten. Daar wordt je niet bepaald tam van natuurlijk! Maar ik geniet er heel erg veel van om een beetje met haar te spelen.
Ze staat helaas niet thuis, want van mijn ouders mag ik geen dieren.
Ze staat nu bij mijn vriend. Ik ben daar zaterdags, zondags, maandagochtend voordat ik ga werken, woensdag en donderdagochtend voor ik ga werken. Dus in principe de helft van de week. Mijn vriend zorgt voor haar als ik er niet ben. Hij heeft het eigenlijk voor mij gedaan, hij had niks met dieren. Maar nu merk ik dat hij heel lief voor haar is. Laatst lag ik uit te slapen en werd ik wakker omdat hij tegen haar stond te praten: Lola, hoi meisje, wakker worden hoe is het?
dat soort dingetjes. Dat verwacht je toch niet van een jongen van 23 die zat andere dingen aan zn hoofd heeft?zo lief, daar heb ik het dus wel mee getroffen :D

Anyway, in dit dagboekje schrijf ik gewoon elke keer een beetje op hoe het met haar gaat, als ik de boel dan teruglees zie ik ook of ik vooruit ben gegaan. en ik kan natuurlijk altijd handige tips op doen :) Ik ga proberen lekker veel foto's te maken

Roosje

Oooh wat lief. Zo is die van mij ook. Héél stoer en doet alles voor zijn meisje. Maar ondertussen... ::)

Quinten

het is inderdaad een cinnamon maar op e ovenste foto leukt het een mannetje maar de andere foto lijk hte terug een popetje maar het is precies een lief beestje!

       veel succes!!

southdakota

Ze is nu door dr eerste rui heen, en ze doet het best goed. Ik dacht dat ze heel kribbig zou worden, maar het tegendeel is waar. Ik mocht haar nooit aaien omdat ik anders knoerdhard gebeten werd, maar ik ben het stug blijven proberen en het helpt. Ik kan haar nu gewoon op haar buik aaien en soms zelfs in haar nekkie.
Ze heeft alleen nog heel erg moeite met de kooi uitkomen. Ze wil gewoon niet door het deurtje (maar wel als ze erin moet). Maar ik zorg altijd dat ze op de grond zit en dan til ik de kooi van haar af. Maar ik blijf oefenen want dit is niet ideaal omdat we een kooi van een meter hoog gaan kopen.

nog wat fotootjes:




op de knie van mijn vriend, samen met de valkparkiet van zijn onderbuurmeisje (volgens mij is het een witmasker pop)








hier is ze een stuk lichter dan op de vorige foto's. maar dit is echt de kleur die ze nu is.

Ineke

Nou, ik vind t snel hoor, drie weken en dan al zo gewend! Ook omdat ze al ouder was toen jullie haar kregen. En je ziet t , zelfs je vriend is gezwicht voor deze kroelvogels - wie niet?!
Leuk dat je onderbuurmeisje ook n valkje heeft, leuk voor vogels en handig als jij of zij iemand zoekt om tijdens de vakantie voor de vogel te zorgen. Dan hebben de vogels ook vakantie, zo samen. Lola is trouwens mooi, zo licht!

southdakota

13 juni 2006, 15:51:41 #7 Last Edit: 15 juni 2007, 21:51:18 by Marianne
Citaat van: Ineke op 13 juni 2006, 11:43:15
Nou, ik vind t snel hoor, drie weken en dan al zo gewend! Ook omdat ze al ouder was toen jullie haar kregen. En je ziet t , zelfs je vriend is gezwicht voor deze kroelvogels - wie niet?!
Leuk dat je onderbuurmeisje ook n valkje heeft, leuk voor vogels en handig als jij of zij iemand zoekt om tijdens de vakantie voor de vogel te zorgen. Dan hebben de vogels ook vakantie, zo samen. Lola is trouwens mooi, zo licht!


ze is bizar licht van kleur inderdaad. En dat vind ik ok erg mooi:) Alleen haar langste veren (die je kan kortwieken bedoel ik) zijn veel donkerder (ze komen nu weer door).

het is inderdaad wel handig dat het onderbuurmeisje een valkparkiet heeft ook. We hebben onlangs nog voor de hare gezorgd toen ze op vakantie was. De mijne gaat in de vakantie naar mijn ouders en zusje. Die hebben zelf geen huisdieren dus dan is het wel leuk om even een leendiertje te krijgen voor een weekje. Met dikke gebruiksaanwijzing erbij ;)


Dagboek is gesloten.
Er is een jaar niet meer in geschreven.
Weer open, neem dan even contact op.

Groetjes Marianne