23 april 2024, 20:35:31

kaal plukken

Gestart door Benri_Na, 23 juni 2006, 10:03:51

« vorige - volgende »

Benri_Na

Onze valkparkiet pop is onlangs overleden. De man heeft zich nu, in een paar dagen tijd, compleet kaal geplukt. Heft het zin om een andere valk bij hem in te zetten. Ze zaten namelijk met een ander koppel en toch heeft hij zich geplukt. Wat is wijsheid?

b

O wat zielig, ik denk echt dat hij zijn popje mist.

Ik durf je niet te vertellen of het plukken over gaat door een nieuwe pop, wel denk ik dat het missen van een partner iets minder kan worden (tenminste als het klikt)

Het kan nooit geen kwaad om het te proberen in ieder geval.

Groetje en succes

Bianca

Raymond

inderdaad, plukken is meestal uit verveling. Nu hij zijn popjes mist kan hij zich vervelend ondanks er nog een koppeltje aanwezig is. Je kan inderdaad proberen of een nieuw popje het plukken laat doen stoppen. Zoniet dan weet ik het ook even niet.


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Ineke

Ah, wat sneu voor m. Hij ziet natuurlijk ook dat koppeltje en was zelf tot voor kort n koppeltje. Ik zou ook nog n popje erbij kopen en kijken of die dan gelukkiger wordt.

Robbe

Je moet ze vitamine a geven dat is te koop in dierenwinkels voor parkieten en papegaaien voor in hun water.Dat is een middel maar of het werkt?
groetjes Robbe

Inger m

Citaat van: Robbe op 23 juni 2006, 16:06:27
Je moet ze vitamine a geven dat is te koop in dierenwinkels voor parkieten en papegaaien voor in hun water.Dat is een middel maar of het werkt?


Hoi,
Vit. A is belangrijk voor de huid en slijmvliezen. Bij een te kort kunnen problemen ontstaan, zoals huidirritaties en problemen met de ogen. Het wil niet zeggen dat vit. A het plukgedrag oplost, zolang de oorzaak niet bekend is.

Het wegvallen van de pop is een grote verandering in de sociale omgeving. Dit kans soms een reden tot plukken zijn, maar vaak zijn er meerdere oorzaken en is dit de druppel die de emmer doet overlopen. Plukken kan een medische oorzaak hebben, voedingsgebreken of stress. Het laatste is mogelijk het geval, aangezien een verandering in de omgeving (wegvallen van de pop) een stressfactor is. Het 'missen van de pop' is een heel menselijke benadering.

Zelf zou ik eerst kijken of er nog meerdere oorzaken aanwezig zijn en kijken naar de mogelijkheid van een andere pop.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

b

Ja ik ben het met Inger eens.
Plukgedrag is echt niet zomaar weg te krijgen door het geven van druppels.
Vooral niet nu we weten dat dit gedrag naar buiten is gekomen na het overlijden van de pop.

Ik zou ook eerst wat redenen proberen weg te strepen en als dan uiteindelijk overblijft dat hij waarschijnlijk toch is gaan plukken van de stress, kun je op zoek gaan naar een nieuwe pop.

Groetjes en succes
Bianca