9 mei 2025, 13:43:19

voeren

Gestart door leoni, 10 juni 2006, 15:26:32

« vorige - volgende »

leoni

hallo,

ik heb nu 1 kopppel met 3 jongen ( allemaal 3 weken oud maar 1tje heeft een achterstand)
en een tijdje geleden heeft me albino pop en een eitje in gelecht, nu heeft ze er 3. maar haar man is sinds vandaag heel erg het blok aan het beschremen, de ouders van de 3 jongen mogen er niet meer in of bij komen want dan valt de man van de albino ze aan en ze vechten ook dan.
maar wat moet ik nu doen want de 3 jongen zitten met legen kroppen en zijn aan het roepen om eten.
ik  heb nog een nest van 2 jongen 1 is 6 dagen en de andere is 5 dagen oud.
en nog 2 nesten die alleen eitjes hebben die pas over 2 a3 weken uitkomen.
ik heb zelf de 3 jongen een klein beetje eten gegeven zodat ze wel weer wat in de krop hebben.
wat moet ik nu doenn????

groetjes leoni

Riny

Hoy Leoni
Kun je de boosdoener niet uit de voliere halen ?
Dat is eigenlijk het enigste wat in mij op komt en wat ik zou doen.
Groetjes Riny :D

leoni

hoii,

ja dat kan wel, maar mag hij dan bij een koppel grasparkieten in een kamer voliere? want dat is het enige waar ik hem kan laten.

groetjes leoni

Riny

Hallo Leoni
Dat zou ik alleen doen als die grasjes geen jonkie's hebben.
Anders krijg je daar weer problemen mee.

leoni

hoii,

nee de grasjes hebben geen jongen wel een blok maar ze gebben er nog nooit in gezetten of gepaart.

maar dan zit ik nog wel met de albino want ze want de moeder jaagt haar ook van de eitejs van en de albino soms de moeder van de jongen, of maakt dat neit zo veel uit want de ouders kunnen dan wel voeren.

groetjes leoni

leoni

hoi,

nu was de moeder net even de jongen aan het voeren en toen kwam de albino en die jaagden eerst de vader oor het blok weg en daarna ging ze het blok in en jaagden de moeder weg :-\ het is best vervelent.
wat ik wel zou kunnen doen is de grasperkieten in een grote kooi zetten en de ouders met de 3 jongen in de kamer voliere, maar ik denk dat de ouders dan te gesresst raken.

groetjes leoni

Karin

Ik zou ook de boosdoeners weghalen. De kans is wel groot dat ze niet meer verder broeder, maar dan "het zij zo"  ::) Je kunt zelfs proberen deze eitjes te bewaren in een schaaltje met zaad op een plaats wat niet warmer dan 20 graden wordt en wat niet onder de 45 % luchtvochtigheid komt. 2 x per dag even de eitjes om hun as draaien. Zo kun je ze 2 weken bewaren. Omdat ze al bebroed zijn kan het zijn dat het niet lukt, maar ik heb ooit 2 bebroede eitjes zo bewaard en na 2 weken bij een ander koppel gelegd en die zijn gewoon uitgekomen. Wel het beste niet bij de grasjes zetten, want als die toch ineens de kolder in hun kop krijgen en de eitjes, of nog erger, de jongen kapot maken.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

leoni

hoii,

oke bedankt voor het reageren, ik heb nu de 3 eitejs van de albino in een leeg blok gelecht en de albino uit het blok gepakt en in het andere blok gezet waar ik haar 3 eitjes gelegt had en ze broed weer veder allen nu zit de geelwang heel de tijd bij de 3 jongen en de heeft ook aal bobbel van een eitje zitten en heeft ook al een kuiltje gemaakt in het blok bij de 3 jongen maar het gaat nu goed iedereen broed of zijn eigen eitjes en al het weer fout gaat en de man weer hebnes bewaakt van de 3 jongen en dat de eigen ouders er niet in mogen doe ik het mannetje ergens anders in een kooi ofzo.

groetjes leoni

leoni

hoii,

ja hoor er ligt weer een ei in me broedblok van me 3  jongen, het kan niet van me albino of parel zin dus hij moet wel van me geelwang zijn :-\ ik ga over een tijdje een grote kooi kopen en daarin ga ik allemaal koppels maken en daar in kan dan ook 1 koppel kweken.

groetjes leoni

leoni

hoi,

ik dacht dat het weer gewoon goed ging.
maar dus niet :-\ :(
de albino+man willen allebij in het blok met de 3 jongen en de ouders mogen er dus niet in maar als ik de albino en de man weg haal dan gaat de geelwang met man er in en dan mogen alnog de ouders er niet in >:(. wat kan ik nou doen ??? het meest ben ik bang dat de andere vogels die in dat blok willen met de 3 jongen de 3 jongen dood maakt of uit het blok gooid.
alleen als ik er bij sta kunnen de echte ouders er nog in anders echt niet meer :-\

groetjes leoni

Riny

Hoy Leoni
Hoeveel nestblokken heb je opgehangen.
En hoeveel koppels valkjes heb je.
Ook komen er soms gevechten omdat ze allemaal in het hoogste blok willen zitten.

leoni

hoii,

alle blokken hangen op de zelfde hoogte.
ik heb 7 blokken en heb 11 valkjes.

groetjes leoni

Riny

Hoy leoni
Dan kan het daar in geen geval aan liggen.

leoni

hoii,

nee maar vind het wel raar :-[
maar wat ik er nu aan doen :-\
kan niet alle 2 koppels in een ander kooi doen, de ouders kan ik ook niet in een aan der kooi doen want dat is te veel stress als ik ze moet gaan vangen denk en veder weer ik niet wat ik kan doen.

groetjes leoni