Twila eet niet voldoende sinds ze buiten zit!

Gestart door Mariska, 12 juni 2006, 12:25:21

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi Allemaal,

Sinds 10 dagen hebben wij een groep valkjes van binnen naar buiten verhuisd.
1 daarvan is er afgelopen vrijdag pas in gegaan omdat ik eerst zeker wilde weten dat ze genoeg at.
Ze is namelijk nog jong.

Toen ik net buiten was om de valkjes eten te geven viel me op dat ze er mager uitzag.
Ik heb haar gepakt en voelde dat haar borstbeen puntig aanvoelt.
Het is duidelijk dat ze niet genoeg eet.
Ik baal daar ontzettend van omdat ik de hele dag zorg voor vers voer en fruit en water en alles wat ze nodig heeft en lekker vind, maar kennelijk vind ze het nog steeds niet nodig om goed te gaan eten.

Ze weet waar het voer staat dus waarom eet ze dan niet genoeg.
Binnen at ze volop de hele dag door.

Ik zit nu in tweestrijd wat ik zal doen.
De kans is groot dat het gewoon een kwestie van wennen is en dat ze daardoor heen moet.
Als ik haar nu naar binnen haal terwijl ze misschien net goed gaat wennen moet ze straks weer opnieuw beginnen.
Aan de andere kant moet ze niet meer gaan afvallen nu.

Verder is ze nog steeds heel actief en vrolijk.
Ze zit er absoluut niet ziek bij.

Wat zouden jullie doen?

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hoy Mariska
Zou de overgang naar buiten, ivm het warme weer ook niet mee kunnen spelen?
Verder heb ik niets toe te voegen aan de goede raadgevingen die je van Kirsten en Bonnie al gekregen hebt.
Als jij je zelf beter voelt, door haar naar binnen te halen, zou ik dat doen.
Jonge valkjes wennen snel aan een nieuwe situatie, en het welzijn van het vrouwtje telt ook mee.
Groetjes Riny :D

Mariska

Hoi Riny,

Ik ga nu sterk aan mezelf twijfelen.
Ze ziet er magerder uit en voelt ook niet echt stevig.
Ik kon het borstbeen zo voelen.
Nu heb ik net gewogen en weegt ze 92 gram.
Ze is dus maar 5 afgevallen sinds ze buiten zit.
Ik snap er niks van.
Ik verwachtte het veel lager.

Het is natuurlijk goed nieuws, maar iedereen zal me nu wel voor gek verklaren ::)
Heb ik gelijk paniek en is er niks aan de hand.

Dat warme weer zou inderdaad mee kunnen spelen.
Mijn honden eten minder, de katten van de buren hebben geen honger en zelfs het vrouwtje heeft geen honger.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Citaat van: Mariska op 12 juni 2006, 13:22:07

Het is natuurlijk goed nieuws, maar iedereen zal me nu wel voor gek verklaren ::)

Hoy Mariska
Ik heb liever dat iemand te vlug aan de bel trekt, als te laat.
En zolang jij nog zonder taalfouten typt ,weet ik zeker dat jij niet gek bent ;D

Mariska

Citaat van: Riny op 12 juni 2006, 13:29:28
Citaat van: Mariska op 12 juni 2006, 13:22:07

Hoy Mariska
Ik heb liever dat iemand te vlug aan de bel trekt, als te laat.
En zolang jij nog zonder taalfouten typt ,weet ik zeker dat jij niet gek bent ;D

;D ;D ;D
En dat zonder spellingscontrole ;)

Maar je hebt wel gelijk, liever te vroeg als te laat!

Liefs
Maris!!