11 mei 2025, 10:11:35

wat moet ik doen?

Gestart door patty_dordtse valkjes, 11 juni 2006, 12:04:40

« vorige - volgende »

patty_dordtse valkjes

sorry dat sommige het niet begrepen  ;D ;D ;D

de naald die ze hadden was zonder dat bolletje aan de bovenkant.
dus gewoon een rechte en voelde best scherp aan.

de albino die leeft nog steeds maar vraag me af hoe die dat doet zeg wat een volhouder.
hij gaat zijn oogjes nu open doen en hapt al wel zelf de lekkere trek zit er weer in.

ik hoop zo dat die het gaat redden :-\

met het witje gaat het nog steeds goed die roept om het uur hihi lekker rechtop staan en roepen.

vandaag komt er als het goed is de goede kropnaald binnen.

jullie horen het nog.
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

b

Gizmo, wat ga je nu in hemelsnaam met die kropnaald doen en waarom.
Heb je hier uberhaupt ervaring mee, want dit moet je echt aan mensen overlaten die er ervaring mee hebben.

Maar ik snap het hele verhaal dus niet meer

Ik al toch je dagboek eens gaan lezen, misschien dat het dan duidelijk wordt voor mij.
Maar zolang de vogels zoals jij schrijft fit eruitzien, heb je geen kropnaald nodig.

Groetjes Bianca

M.

Ik zou ook zelf niet gaan beginnen te klooien, tenzij je ervaring hebt, maar volgens mij niet...

Ik zou het lekker laten gaan, als de ouders goed voeren, zal het ook vast en zeker gewoon goed komen.

patty_dordtse valkjes

15 juni 2006, 15:30:48 #33 Last Edit: 15 juni 2006, 15:36:26 by gizmo_spikey
 ??? ??? ???

okej,

laten we het nog is vertellen.

ons koppel 1:
hadden 4 babies 2 witmasker en 2 albino's

overgebleven is een albino die ik met de hand voer!!!!was zwak en wilde niet eten maar nu beetje bij beetje.
inhoud leegde haast niet vandaar de kropnaald okej!!!!

het andere baby valkje is op het laatste verlaten en heb het geholpen na 3 dagen piepend (nog in het blok zelf terwijl de ouders eraf waren)ze keken er dus niet meer naar om .
dag 3 met gepiep stukje geholpen en zelf uitgekomen.
de ouders hebben wel iets gevoerd maar hebben het weer verlaten

hoop dat ik nu duidelijk ben geweest dat dit niet voor mezelf doe alleen het beste voor de vogels

en wat de kropnaald betreft is voor nood zoals dag 1 met de albino maar hij leeft nog steeds Zonder de kropnaald dus.

de groeten
jonge valkjes te koop

b

Hoi Gizmo,

Ik begrijp het nu wat beter, maar voorzover ik weet kun je beter met een gewoon spuitje voeren.

Ik hoop dat er nog meer mensen reageren die ervaring hebben, want de kropnaald is volgens mij een allerlaatste optie.

Groetjes Bianca

Quendi

hoi,

Een kropnaald is voor dwangvoeding, als het beestje echt neit uit de spuit wilt eten. Het gevaar van de kropnaald is dat je verkeerd kan gaan in de keel, en dus de luchtpijn in kan gaan. Zolang het beestje uit een gewoon spuitje eet zou ik die kropnaald niet gebruiken, veelste risico vol. Als het beestje niet eet, dan kan het natuurlijk wel. Maar wel een groot risico dus.

Succes ermee

Sanna

Voor wat betreft de kropnaald: als je in de luchtpijp zit is het ook meteen over voor het kleintje - geen weg meer terug, hij kan het niet meer uitspugen, finito. Als dat echt de enige oplossing voor de hummel is, vraag dan alsjeblieft je dierenarts eerst of hij het jou goed wil leren. Het risico is te groot wanneer je er niet gewend bent mee om te gaan (en daar bedoel ik mee dagelijks kleine valkjes voeren, het hele jaar door).

Succes met deze twee.

Groetjes, Sanna

patty_dordtse valkjes

Goeie morgen,

Ik heb natuurlijk de da eerst voor laten doen hoe alles werkt.
en verder als ik het niet aan durf dat er wel hulp onderweg is als het echt moed.

tuurlijk doe ik met een spuitje als eerste.

ik heb hier vaker mee gewerkt ook vanaf dag 1 dat ze uit het ei zijn gekomen en ik weet de risico's natuurlijk ook.
maar probeer er alles aan om ze te redden.
vorig jaar ook een keer gehad da's geweest en al medicijnen etc.

maar denk dat iedereen hun best zal doen om hun eigen babies te redden.

en dit was natuurlijk de laatste redmiddel door ze met de hand te voeren.

-------------------------------------------------------------------

albino:

het gaat weer niet lekker hij is niet fit en doet niet zijn mondje meer open en slikt haast niet .

hij was wel keurig leeg vanmorgen en heeft wel weer wat binnen gekregen.

witje:

die doet het nog steeds hartstikke goed en leegt perfect dus daar is niks mis mee.

Soms lijkt het dat het negatief word neergezet hier maar dat is niet zo bedoelt ik voel me dan machteloos en ik kijk toe.
je zit soms te w8te op een antwood en dat kan soms lang duren maar goed.

angelique heb je een im teruggetsuurd
jonge valkjes te koop

patty_dordtse valkjes

jonge valkjes te koop

Bianca

jammer dat het niet gelukt is allemaal.
Begrijp ik goed dat dit een koppel is wat de vorige keer ook niet goed voor hun jongen zorgde?

Als dit idd zo is zou ik even heel diep nadenken of je ze uberhaupt nog weer eens de kans geeft om een nest te beginnen, want iedere keer deze ellende breekt je.

Heel veel succes.

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

patty_dordtse valkjes

de jongen waren van meldoy en bayley en was hun 1ste nestje  :'(
jonge valkjes te koop

Sanna

Ach wat jammer nou toch :'(. Je hebt er echt alles aan gedaan, heel sneu dat het niet mocht baten...

Citaat van: gizmo_spikey op 16 juni 2006, 07:04:02
... Soms lijkt het dat het negatief word neergezet hier maar dat is niet zo bedoelt ik voel me dan machteloos en ik kijk toe.
je zit soms te w8te op een antwood en dat kan soms lang duren maar goed ...

Van onze kant is het ook niet rot bedoeld. Als iemand wat op het forum neerzet en er verder weinig informatie bij geeft lijkt het voor ons soms dat die persoon er geen ervaring mee heeft en maar wat doet. Wij, als bezorgde mede-valkliefhebbers, kunnen dan soms een beetje ongenuanceerd reageren als we het gevoel hebben dat iemand er niet goed mee omgaat en de valkjes daar dan de dupe van zijn. Maar ik ben blij te lezen dat jij je wel degelijk goed hebt geïnformeerd en laten voorlichten.

Gaat het met witje nog wel goed? Want dat kan ik er even niet uit opmaken.

Heel veel sterkte, put een beetje troost uit het feit dat je echt alles voor ze gedaan hebt. Het heeft gewoon niet zo mogen zijn.

Sanna

carco

Klik op het plaatje voor onze site!