23 april 2024, 19:32:53

Lockie

Gestart door JERONIMO, 6 juli 2003, 20:16:36

« vorige - volgende »

Timmety

Hoi
Mooie vogels.
Echt ben er maar zuinig op!
Hij heeft het wel getroffen bi jjullie, een mooi grote kooi en goede baas!
Succes
Tim

Mandy

Hoi Jeroen,

Lockie is een mooi valkje hoor! Zelfs als tie nat is! :D
En ik zie eigenlijk al best veel geel in z'n koppie, dus misschien blijkt het straks wel een mannetje te zijn?

En zeker een mooi paleisje, wat een kasteel zeg, lekker ruim.

Maar je hebt zelf ook geen klagen denk, met dat lekkere zwembad op de achtergrond! Lekker hoor! :P

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

JERONIMO

Te klagen heb ik niet en hij ook niet.

Ik heb dus ontdekt dat mijn valkje iets kan na fluiten.

Hier lockie

Goededag heb eventjes mee televisie gekeken met mijn baasie en op de coputer gezeten en zodra gaan we douchen!!!!!!!!En daarna in mijn vogelboom

Thnx Mandy en Tim

JERONIMO

Ik ben weer met mijn baasie in de douche geweest en het is heerlijk.Ik was lekker nat.
Toen ik uit de douch kwam heeft mijn baasie mij in een handoek gewikkeld en nu zit ik mij te wassen op zijn schouder.
Straks nog in de vogelboom spelen eten en computeren.

Barbara

9 juli 2003, 05:27:08 #34 Last Edit: 9 juli 2003, 05:32:13 by Barbara
hoi Lockie,

graag gedaan hoor van die foto's, kleine moeite!

Jouw valkje lijkt volgens mij wel op de mijne. Je zegt dat ie cinnamon heeft, maar weet je dat zeker? Als Lockie echt bruine veren heeft in plaats van grijze, (vooral goed te zien aan de zijkant van zijn kontje/staart) is tie in elk geval (ook) cinnamon. Gepareld is tie sowieso!

Elk valkje heeft witte randen langs de onderkant van de vleugels in rust, dus dat wijst niet op bont. Je valkje is bont als tie op 'gekke' plaatsen (grote) gele (of bij witmaskers witte) plekken heeft, zoals op zijn borst, buik, kopje, vleugels. Vaak hebben bonte vogels ook gele veren (die lange) aan de zijkant van de kontje/staart ipv grijze of cinnamon, maar volgens mij heeft Locky dat niet. Ik denk dat jouw valkje gewoon of cinnamon gepareld is, ik kan niet zo goed zien of tie geel met grijs of geel met bruin is. Verder heb je nog witmasker gepareld, die zijn grijs met wit ipv grijs met geel. Ook heb je dan weer witmasker cinnamon gepareld, dat is dan weer bruin met wit.... ik zal s kijken of ik binnekort wat dudielijke foto's hier voor je kan plaatsen!

Ik heb in elk geval een plaatje van mijn gewoon geparelde valkje toegevoegd. Je ziet daarop duidelijk donkergrijze veren naast haar kontje/staart, als die bruin zijn heb je een valkje met cinnamon.

Je hebt ook nog 2 patronen parels (gewoon en 'laced'),en de mijne en ik denk ok de jouwe hebben 'laced' en dat komt iets minder vaak voor geloof ik. Als ik hier binnenkort (of iemand anders, mag ook natuurlijk) een foto zet van een geparelde met gewoon patroon, zie je wel dat het anders is. Btje lang om uit te leggen wat de precieze verschillen ziijn...

Groetjes,

Barbara

Groetjes,

Barbara

JERONIMO

Bedant maar als ik de foto zie gewoon geparelde ja

JERONIMO

Vandaag heeft mijjn baasie mij trosgierst in stukkies geknipt omdat dielatijd op de bodem van de kooi viel en als  ik pikte kan ik er niet meerbij.

Ik ben voor de eerste keer door heel het huis gedragen geweest.
meer is er niet gebeurd