29 maart 2024, 08:01:46

Knaagdier Drinkflesjes

Gestart door ZIGG0, 8 juni 2006, 23:06:00

« vorige - volgende »

Roosje

13 juni 2006, 18:41:07 #15 Last Edit: 13 juni 2006, 21:59:50 by Gerda
Kijk even in de shoutbox van birdplanetl

Die staat vol intelligentie


Bericht aangepast door moderator

angelina

Whuahahaha

Nou zeg echt intiligent. ::)
Eerder plat.

Love birdies

Gerda

13 juni 2006, 21:41:39 #17 Last Edit: 13 juni 2006, 21:45:57 by Gerda
Hallo allemaal,

Toch maar even een mod-break!!
Laten we het vriendelijlk houden en niet op de man spelen!!
Zo'n forum zijn we toch niet??!!!

Groetjes, Gerda

angelina

Je hebt gelijk. :)
Mijn excusses voor mijn uitschietertje. :-\

Greetz, Angelique

Love birdies

Inger m

Citaat van: ZIGG0

@ voliere vogels zijn anders veeel sterker over het algemeen @
quote]


Waarom zijn volierevogels sterker? Mijn ervaring is wel dat deze meer te verduren hebben en met meer ziekteverwekkers in aanraking komen. Daartegenover leveren ze ook weer in op leeftijd, want mijn idee en ervaring is dat huiskamervogels hogere leeftijden behalen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Ineke

He Inger, dat wist ik niet! Ik dacht ook altijd dat voliere vogels ''harder'' zijn en ouder worden. Maar inderdaad, de oude vogels hebben buiten meer te verduren dan de troetelvogels binnen.

ZIGG0

14 juni 2006, 08:36:42 #21 Last Edit: 14 juni 2006, 08:43:46 by ZIGG0
Citaat van: Roosje op 13 juni 2006, 18:41:07
Kijk even in de shoutbox van birdplanetl

Die staat vol intelligentie


Bericht aangepast door moderator




het  GOED met je roosje

1 een shoutbox ...................is er nou eenmaal om SHOUTEN!!!
2 ben ik de einigste die dat doet ???
3 jij bent de einigste die klaagt........................

volgens mij heb je gewoon iets persoonelijks tegen mij
::)

kijk als ik nou zou slowchatten of spammen in topics
zou je gelijk hebben
maar dat ik dus NIET....................

snap je probleem dus niet..............................

ZIGG0

Citaat van: Inger m op 13 juni 2006, 18:21:46
Hoi Ziggo,
Als antwoord op jouw reactie:

- Ten eerste zitten mijn vogels in een ruime voliere, dus de 'kooi' wordt niet snel een zooi. Ik kan niet-tamme valkparkieten niet meenemen onder een stromende kraan

- Ten tweede staat mijn drinkbak op een verhoging en bovendien op een rooster

- Ten derde staat mijn drinkbak niet onder zitstokken en blijft schoon. Ik geef tweemaal daags schoon water, maar er zitten vrijwel geen uitwerpselen in

- Ten vierde maken vogels geen onderscheid tussen badwater (als het schoon is) of een drinkflesje. Als ze de voorkeur hebben om uit een schone bak te drinken of een drinkflesje, kiezen ze het eerste wat voor handen is

- Mijn konijnen hebben ook een waterbakje, eveneens op een verhoging, deze wordt tweemaal daags met heet water schoongemaakt en ik heb er nog nooit ontlasting of ander vuil in gevonden

Dus, Ziggo, het is maar net hoe je met een situatie omgaat. Ik ben ervan overtuigd dat mijn vogels altijd de beschikking hebben over schoon drinkwater en kunnen badderen als ze daar zin in hebben. Mijn voliere is heel schoon en mijn vogels gezond!

Als je de volgende keer reageert, zorg dan dat je eerst wat meer achtergrondinfo hebt over een situatie, dat komt wat intelligenter over.

gr Inger






yup geef toe  dat ik FOUT zat ;)
keek teveel naar mijn eigen situatie

Riny

Hoy Ziggo
Het bovenstaande berichtje is door Gerda aangepast.
Dat is ook met de bedoeling gebeurd,  om even rust in dit onderwerp te brengen.
Willen jullie daar rekening mee houden?
Groetjes Riny

ZIGG0

Citaat van: Inger m op 14 juni 2006, 07:43:57
Citaat van: ZIGG0

@ voliere vogels zijn anders veeel sterker over het algemeen @
quote]


Waarom zijn volierevogels sterker? Mijn ervaring is wel dat deze meer te verduren hebben en met meer ziekteverwekkers in aanraking komen. Daartegenover leveren ze ook weer in op leeftijd, want mijn idee en ervaring is dat huiskamervogels hogere leeftijden behalen.

gr Inger




voliere leven toch min of meer als wilde dieren
::)
wilde dieren hebben over het algemeen toch een strekere innuum syteem enz dan huisdieren ::) juist omdat ze  overal aan bloot gesteldt worden

Inger m

Hoi,
Ja, dat zeg ik ook min of meer. Maar je kunt ze niet vergelijken met wilde dieren. Ze hebben immers maar een beperkte ruimte en hoeven vrijwel niets te doen voor hun voedsel en hoeven niet te vrezen van vijanden.

Echter in de natuur sneuvelen ook veel dieren door ziektes en vijanden, daar ligt de gemiddelde leeftijd vrij laag. Hun immuunsysteem wordt aan veel meer invloeden blootgesteld, dus dat zal beter bestand zijn tegen allerlei omstandigheden dan huiskamervogels.

Echter huiskamervogels hebben veel minder te verduren (weersinvloeden, ziektedruk) en leven daarom in het algemeen langer.

Ik vind een voliere niet echt (lees: echt niet) vergelijkbaar met het wild overigens.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Roosje

Citaat van: ZIGG0 op 14 juni 2006, 08:36:42
het  GOED met je roosje

1 een shoutbox ...................is er nou eenmaal om SHOUTEN!!!
2 ben ik de einigste die dat doet ???
3 jij bent de einigste die klaagt........................

volgens mij heb je gewoon iets persoonelijks tegen mij
::)

kijk als ik nou zou slowchatten of spammen in topics
zou je gelijk hebben
maar dat ik dus NIET....................

snap je probleem dus niet..............................



Het is inderdaad GOED met me, gelukkig maar :)

En het spijt me zeer maar ja, ik erger me aan je. Jou als persoon ken ik niet, dus ik heb ook zeker niets tegen jou. Maar wel tegen je manier van reageren op verschillende fora. Zo fel, je denkt alles beter te weten en je kan ook een hoop onzin uitkramen (HARDCOOOORE). Het spijt me voor mijn uitlating, maar ik ben gewoon eerlijk. Je bent in het echt vast een aardige jongen, maar op fora erger ik me aan je manier van typen. En ook al ben ik de enige die het zegt, ik ben vast niet de enige die het vindt.... :-X

ZIGG0

Citaat van: Roosje op 14 juni 2006, 19:07:22
Citaat van: ZIGG0 op 14 juni 2006, 08:36:42
het  GOED met je roosje

1 een shoutbox ...................is er nou eenmaal om SHOUTEN!!!
2 ben ik de einigste die dat doet ???
3 jij bent de einigste die klaagt........................

volgens mij heb je gewoon iets persoonelijks tegen mij
::)

kijk als ik nou zou slowchatten of spammen in topics
zou je gelijk hebben
maar dat ik dus NIET....................

snap je probleem dus niet..............................



Het is inderdaad GOED met me, gelukkig maar :)

En het spijt me zeer maar ja, ik erger me aan je. Jou als persoon ken ik niet, dus ik heb ook zeker niets tegen jou. Maar wel tegen je manier van reageren op verschillende fora. Zo fel, je denkt alles beter te weten en je kan ook een hoop onzin uitkramen (HARDCOOOORE). Het spijt me voor mijn uitlating, maar ik ben gewoon eerlijk. Je bent in het echt vast een aardige jongen, maar op fora erger ik me aan je manier van typen. En ook al ben ik de enige die het zegt, ik ben vast niet de enige die het vindt.... :-X

OK you made your piont
nee hoor het hoeft je niet te spijten  zoal jezelf al zei je bent teminste eerlijk
ene   van mij zul je in het vervolg geen last meer hebben bijdeze    zal me in het vervolg gedragen...........geen geklier in het shoutbox    ;)
en me berichten zal ik ook anders gaan formuleren
ik weet dat ik af en toe arogant en fel overkom maar zo ben ik  dus niet

Roosje

Hihihi laat jij je maar lekker gaan hoor in de shoutbox, dan kan je je hier een beetje gedeist houden ;D

Rianne

Goed, waar waren we gebleven? Knaagdierflesjes... Nee die gebruik ik zelf niet. :) Ik gebruik in de buitenvoliere een RVS bakje, in de ene kamervoliere binnen een watersilo'tje met een platte bodem, omdat die met snavelbakje er niet op past. Laatst genoemde gebruik ik wel in een andere kooi. De catharina's hebben weer een plastic bakje.
Als je het water dagelijks 1 of 2 keer ververst is er niks aan de hand. Ik gebruik gewoon kraanwater. Ik vergeet het ook wel eens, dan doen ze wat langer met hetzelfde water. Dit moet een keer kunnen, het zijn geen porseleinen vogeltjes. ;)
Op zich kan een knaagdierflesje makkelijk, omdat ze deze op dezelfde manier moeten gebruiken als een knaagdier: aan het balletje likken. Alleen mijn ervaring met die flesjes (ik heb hamsters gehad, en later een rat), is dat er na een hele tijd alg in gaat groeien, en dat in het tuitje kalkaanslag komt. Dat lijkt me niet zo goed voor valkjes. Voor knaagdieren trouwens ook niet hoor. Bij sporen van alg ging ie ook direct de vuilnisbak in.