19 april 2024, 15:08:38

Knaagdier Drinkflesjes

Gestart door ZIGG0, 8 juni 2006, 23:06:00

« vorige - volgende »

ZIGG0

Zijn der hier nog meer mensen die hier op briliante idee 8)  zijn gekomem om.................Zijn/Haar Vogels uit deze flesjes teleren drinken ???


::) stuit nl overal op ongeloof waneer ik zeg dat Me Valken en Agas dit doen
??? snap niet waarom men verbaasd =   koud kunstje toch  ::)

maargoed  is nog meer volk die gebruikt maakt van deze flesjes ???

JUST CURIOUS

Karin

Ja hoor, wordt veel vaker gedaan. Zelf doe ik het niet. Ik heb liever een bakje, ook makkelijker in de vaatwasser  ;D Wat wel vaak gedaan wordt is het flesje dagen niet schoon te maken / te verversen  "omdat het er nog schoon uit ziet ", en da's toch een minpuntje ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Inger m

Hoi,
Ik gebruikte hamsterflesjes voor mijn duiven, ging prima!
Wel gebruik ik inmiddels liever open waterbakken, omdat ik dit een meer natuurlijke drinkmethode vind en deze vogels ook badwater nodig hebben.

Maar het werkt idd ook goed voor vogels.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

ZIGG0

13 juni 2006, 11:36:35 #3 Last Edit: 13 juni 2006, 12:52:15 by Lique
Citaat van: Inger m op  9 juni 2006, 23:22:40
Hoi,
Ik gebruikte hamsterflesjes voor mijn duiven, ging prima!
Wel gebruik ik inmiddels liever open waterbakken, omdat ik dit een meer natuurlijke drinkmethode vind en deze vogels ook badwater nodig hebben.

Maar het werkt idd ook goed voor vogels.

gr Inger


dus bij jou drinken hun badwater en baderen ze in hun drinkwater ::)

hoor wel vaker dat mensen omdeze reden hun vogels GEEN knaagdier drinkflesjes geven ::)

MARE IS DIT NIET HARSTIKELIJK RANZING 
::)  ze krijgen toch allemaal  troep binnen inclusief poep bij het drinken van hun badwater ::)
plus de hele kooi   wordt een grote  :censuur door al het water ::)


de mijne baderen onder de stromende kraan
in de wasbak .........de boel blijft schoon en mochten ze toch drinken dan krijgen ze slechts het minimale aan vuil binnen

Ivy

Hoi!
Ik heb ook open waterbakjes en daar badderen ze niet in.
Ze hebben wel een badje en ik moet zeggen dat ze tijdens het badderen nog nooit in gepoept hebben, dus zo ranzig is het ook niet... en de kooi wordt echt geen zooi!
Ik vind het juist viezer om soms die hamsterflesjes te zien met groen aanslag omdat men dan vaak de neiging heb om ze wat langer te laten staan omdat ze nog niet leeg zijn...

Het hoort hier misschien niet thuis, maar mijn konijnen hebben een bakje en ook zo'n fles. Meestal drinken ze uit het bakje, alleen als ze het omgooien, dan hebben ze nog voor de zekerheid ook zo'n flesje hangen. Ik vraag me af, als jij aan je vogels een gewone waterbakje aanbied en zo'n fles - waar gaan ze liever uit drinken...

Groetjes, Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

ZIGG0

13 juni 2006, 11:47:42 #5 Last Edit: 13 juni 2006, 12:52:53 by Lique
Citaat van: ZIGG0 op 13 juni 2006, 11:44:28
Citaat van: Ivy op 13 juni 2006, 11:41:47
Hoi!
Ik heb ook open waterbakjes en daar badderen ze niet in.
Ze hebben wel een badje en ik moet zeggen dat ze tijdens het badderen nog nooit in gepoept hebben, dus zo ranzig is het ook niet...
Ik vind het juist viezer om soms die hamsterflesjes te zien met groen aanslag omdat men dan vaak de neiging heb om ze wat langer te laten staan omdat ze nog niet leeg zijn...

Het hoort hier misschien niet thuis, maar mijn konijnen hebben een bakje en ook zo'n fles. Meestal drinken ze uit het bakje, alleen als ze het omgooien, dan hebben ze nog voor de zekerheid ook zo'n flesje hangen. Ik vraag me af, als jij aan je vogels een gewone waterbakje aanbied en zo'n fles - waar gaan ze liever uit drinken...

Groetjes, Ivy





ik ververs het dagelijks
dus die punt is al uit het raam

..............ook al doen hun behoefte niet in de waterbakje dan toch......ze staan met hun poten in het bakje dass bijna net zo ranzing plus ze verliezen  vet en troep van lichaam ook in het water ::)




konijnen cavias hamster ratten muizen  heb ik ook gehad   
en ze poepten en urineerden gewoon in die open waterbakje bij plus
het zaagsel viel er steeds in

bij hun heb ik ook vrij snel  van die dichte flesjes gebruikt

Ivy

13 juni 2006, 11:52:33 #6 Last Edit: 13 juni 2006, 11:54:10 by Ivy
Heb je een buitenvoliere dat je valkjes zo vies zijn dan? en sorry hoor, maar als ze zich poetsen, dan krijgen ze toch ook alles binnen? Sommige valkjes eten hun eigen poepjes, dus zo vies vinden ze het niet...

Ga JIJ nooit naar een zwembad omdat andere mensen zich daar ook badderen en hun zweet in verliezen? En ik weet wel dat kindjes ook wel eens plassen in het water :o is dat niet eng?
Ik vind het zielig voor je valkjes dat ze nooit van een badje mogen genieten. De mijne vinden het heerlijk!

Maar goed, het is je eigen keuze hoe je water aan je valkjes aanbied, maar het is ook de keuze van andere mensen hoe hun het doen, dus misschien kan jij ook wat meer open staan voor andere meningen en misschien wat minder fel reageren.

Groetjes, Ivy





Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

ZIGG0

13 juni 2006, 12:06:01 #7 Last Edit: 13 juni 2006, 12:09:19 by ZIGG0
Citaat van: Ivy op 13 juni 2006, 11:52:33
Heb je een buitenvoliere dat je valkjes zo vies zijn dan? en sorry hoor, maar als ze zich poetsen, dan krijgen ze toch ook alles binnen? Sommige valkjes eten hun eigen poepjes, dus zo vies vinden ze het niet...

Ga JIJ nooit naar een zwembad omdat andere mensen zich daar ook badderen en hun zweet in verliezen? En ik weet wel dat kindjes ook wel eens plassen in het water :o is dat niet eng?
Ik vind het zielig voor je valkjes dat ze nooit van een badje mogen genieten. De mijne vinden het heerlijk!

Maar goed, het is je eigen keuze hoe je water aan je valkjes aanbied, maar het is ook de keuze van andere mensen hoe hun het doen, dus misschien kan jij ook wat meer open staan voor andere meningen en misschien wat minder fel reageren.

Groetjes, Ivy






nee maar ze rennen wel vaak over de vloer de vloer is nou niet echt het schoonste van het schoonste asl iedereen met schoenen aan binnen komt
vliegen op kasten waardoor ze dus ook stof opzich krijgen

er zit wel degelijk verschil
tussen gewoon poetsen en echt wassen in water hoor

en wij mensen hebben toch wel een flink sterkere inmuun systeem dan Valken die geboren en getogen zijn in kooien  don't you think you
zwembad .............zwembadwater heeft doorstroom en bovendien ook van dat reineging spul


en de mijne baderen wel degelijk sterker ze baderen dagelijks maar dan wel in de wasbak is dat zielig ::)


sorry hoor maar ik bedoel dit niet fel
;) als het zo over komt SORRY dan :)

Roosje

Ik ben het helemaal eens met Ivy. Ook al ben je een hardcore freak (birdplanet ::)) Dit is een vrij rustig en gezellig forum en dat willen we gráág zo houden.

Over dat zwembad denk ik dan weer anders. Ik ga in nederland dus echt nóóit zwemmen omdat het gewoon te vies is altijd. In duitsland zijn de mensen een stuk netter, daar ga ik wel af en toe :)

Dat jij het anders doet is geen probleem, maar het is niet zo dat jouw manier de enige is. Ik gebruik die flesjes alleen voor de konijnen omdat de bakjes gewoon te vies worden. Maar heb je wel eens in het buisje van zo'n flesje gekeken? Dat wordt ook goed vies hoor, en dat kan je niet schoonmaken. Lekkere aanslag komt daar te zitten die er niet uit gaat.

Daarbij is het voor vogels veel fijner om een bakje te hebben, dit drinkt makkelijker en als ze willen kunnen ze ook lekker badderen, dat is iets wat ze hard nodig hebben. Ze worden er echt niet viezer van dan ze al zijn hoor, zonder water zitten ze ook aan hun pootjes en vleugels te poetsen en dan komt er net zoveel in hun snaveltje als wanneer ze badderen. Bovendien als ze net gebadderd hebben in jouw schone wasbak gaan ze ook poetsen en krijgen ze net zoveel binnen. Of je wast ze zó goed dat ze helemaal schoon zijn, maar dan zijn ze hun hele vetlaag kwijt waardoor ze dus ook weer sneller vies worden. En ik zie jouw graag een keer 20 niet tamme vogels uit een voliere braaf in de wasbak badderen ::)

ZIGG0

Citaat van: Roosje op 13 juni 2006, 12:10:23
Ik ben het helemaal eens met Ivy. Ook al ben je een hardcore freak (birdplanet ::)) Dit is een vrij rustig en gezellig forum en dat willen we gráág zo houden.

Over dat zwembad denk ik dan weer anders. Ik ga in nederland dus echt nóóit zwemmen omdat het gewoon te vies is altijd. In duitsland zijn de mensen een stuk netter, daar ga ik wel af en toe :)

Dat jij het anders doet is geen probleem, maar het is niet zo dat jouw manier de enige is. Ik gebruik die flesjes alleen voor de konijnen omdat de bakjes gewoon te vies worden. Maar heb je wel eens in het buisje van zo'n flesje gekeken? Dat wordt ook goed vies hoor, en dat kan je niet schoonmaken. Lekkere aanslag komt daar te zitten die er niet uit gaat.

Daarbij is het voor vogels veel fijner om een bakje te hebben, dit drinkt makkelijker en als ze willen kunnen ze ook lekker badderen, dat is iets wat ze hard nodig hebben. Ze worden er echt niet viezer van dan ze al zijn hoor, zonder water zitten ze ook aan hun pootjes en vleugels te poetsen en dan komt er net zoveel in hun snaveltje als wanneer ze badderen. Bovendien als ze net gebadderd hebben in jouw schone wasbak gaan ze ook poetsen en krijgen ze net zoveel binnen. Of je wast ze zó goed dat ze helemaal schoon zijn, maar dan zijn ze hun hele vetlaag kwijt waardoor ze dus ook weer sneller vies worden. En ik zie jouw graag een keer 20 niet tamme vogels uit een voliere braaf in de wasbak badderen ::)





zoals ik net al zei ik kom meschien FEL over maar zo bedoel ik het NIET


@ voliere vogels zijn anders veeel sterker over het algemeen @

Roosje

Probeer het dan in het vervolg anders te formuleren ;)

Ineke

Ik snap t probleem niet  ??? Je gebruikt n drinkfles omdat je t vies vindt als ze in hun open bakje badderen en drinken. Je laat ze onder de kraan badderen. Allemaal okay toch?
Wel denk ik dat Karin gelijk heeft als ze zegt dat mensen die n drinkfles gebruiken minder snel t water verversen. En da's pas echt goor.

ZIGG0

Citaat van: Ineke op 13 juni 2006, 12:18:57
Ik snap t probleem niet  ??? Je gebruikt n drinkfles omdat je t vies vindt als ze in hun open bakje badderen en drinken. Je laat ze onder de kraan badderen. Allemaal okay toch?
Wel denk ik dat Karin gelijk heeft als ze zegt dat mensen die n drinkfles gebruiken minder snel t water verversen. En da's pas echt goor.




onder de kraan stroomt het gelijk weg heeeh ;)
ene ik ververs dagelijks  en de flesjes worden ook zo nu dan vervangen

Ineke

Nou, dan is t toch goed!

Inger m

Hoi Ziggo,
Als antwoord op jouw reactie:

- Ten eerste zitten mijn vogels in een ruime voliere, dus de 'kooi' wordt niet snel een zooi. Ik kan niet-tamme valkparkieten niet meenemen onder een stromende kraan

- Ten tweede staat mijn drinkbak op een verhoging en bovendien op een rooster

- Ten derde staat mijn drinkbak niet onder zitstokken en blijft schoon. Ik geef tweemaal daags schoon water, maar er zitten vrijwel geen uitwerpselen in

- Ten vierde maken vogels geen onderscheid tussen badwater (als het schoon is) of een drinkflesje. Als ze de voorkeur hebben om uit een schone bak te drinken of een drinkflesje, kiezen ze het eerste wat voor handen is

- Mijn konijnen hebben ook een waterbakje, eveneens op een verhoging, deze wordt tweemaal daags met heet water schoongemaakt en ik heb er nog nooit ontlasting of ander vuil in gevonden

Dus, Ziggo, het is maar net hoe je met een situatie omgaat. Ik ben ervan overtuigd dat mijn vogels altijd de beschikking hebben over schoon drinkwater en kunnen badderen als ze daar zin in hebben. Mijn voliere is heel schoon en mijn vogels gezond!

Als je de volgende keer reageert, zorg dan dat je eerst wat meer achtergrondinfo hebt over een situatie, dat komt wat intelligenter over.

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.