6 mei 2025, 17:14:34

ontwerp voliere

Gestart door inka, 7 juni 2006, 20:54:27

« vorige - volgende »

inka

Wie helpt mij met de beste oplossing, ik wil namelijk een voliere maken binnen, ik heb 2 opties.

1. voliere van 3 meter lang en 2,5 meter hoog, breedte heb ik nog geen idee van, ik weet niet wat de minimale breedte moet zijn.

2. lengte 7 meter lang en 1 meter hoog, breedte ???, deze zou over de hele lengte van de muur komen tegen het plafond.

wat is de handigste oplossing en welke breedte moet ik aanhouden.

Roosje

Een hoogte van 1 meter lijkt me wat weinig, dus dan zou ik voor de eerste optie gaan. Je kan denken aan een minimale breedte van 1,5 meter.

inka

Dank je, maar wat zou een minimale hoogte moeten zijn en waarom zou 1 meter niet hoog genoeg zijn??

Rianne

Valkparkieten hebben bewegingsruimte nodig. Ze scharrelen graag over de bodem, en als ze schrikken, willen ze gauw opvliegen om hoog te zitten. Ten tweede kun je er dan zelf slecht bij met schoonmaken, of als er een ziek valkje in de voliere zit.
Ik zou ook voor optie 1 gaan. Dat is veel ruimer en comfortabeler opgesteld. Meestal is een vlucht 1,50 breed. :)

inka

Oke ik snap het gaan we voor optie 1 denk ik, ik ben nogal een twijfelaar en voorlopig kunnen we er nog niet aan beginnen.

Rianne

Als je vragen hebt, stel ze gerust hoor. :) Vooral als je niet echt goed weet wat je wilt, zijn de ervaringen van andere mensen net even nodig om je te helpen beslissen. :)

inka

ja het probleem is dat wij niet al te groot wonen en de tuin ook niet veel soeps is.