28 maart 2024, 13:35:07

Zwart snaveltje

Gestart door Rianne, 8 juni 2006, 11:47:51

« vorige - volgende »

Rianne

Hallo,

mijn geparelde jong heeft een extreem zwart snaveltje, zie foto:



Ze is de dochter van een cinnamon pop en een bont geparelde man. Heeft de kleur van de snavel nog iets te betekenen? Haar wildkleur broertje heeft het namelijk niet.

Christine

Ik ben benieuwd achter een antwoord!
één van mijn geparelde jongen heeft dit ook maar niet zo veel als bij die van Rianne

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Karin

8 juni 2006, 14:42:26 #2 Last Edit: 9 juni 2006, 12:49:38 by Karin
Ik zie het zowel bij sommige pareltjes, wildkleurtjes  en bontjes. Maar alleen bij wildkleur-gepareld enz, niet de cinnamon. Het trekt wel vaak grotendeels weg. Geen idee wat het betekend  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♪ Marlies

Hoi Rianne, ;D

Mijn gepareld witmasker mannetje heeft dit ook.
Ben eigenlijk ook benieuwd wat dit is.

Groetjes Marlies ;)

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op  8 juni 2006, 11:47:51
Hallo,

mijn geparelde jong heeft een extreem zwart snaveltje, zie foto:



Ze is de dochter van een cinnamon pop en een bont geparelde man. Heeft de kleur van de snavel nog iets te betekenen? Haar wildkleur broertje heeft het namelijk niet.


Is ze misschien ergens tegenaan gevlogen?

ZIGG0

hoe jonger hoe zwarter toch of space Ik  um een beetje ::)

Inger m

Hoi,
Dit zie je veel bij jonge valkparkieten. Bij jonge grasparkieten valt het nog meer op. Hoe jonger, hoe zwarter inderdaad. Hoewel er grote individuele verschillen bestaan.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Rianne

Nee hoor Bonnie, want ze kan nog niet vliegen. Als je op de foto's in mijn dagboek kijkt zie je het langzaam zwart worden.
Dus jullie denken dat het nog wegtrekt? Het zal mij benieuwen! :)

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op  9 juni 2006, 15:40:05
Nee hoor Bonnie, want ze kan nog niet vliegen. Als je op de foto's in mijn dagboek kijkt zie je het langzaam zwart worden.
Dus jullie denken dat het nog wegtrekt? Het zal mij benieuwen! :)


Niet een van mijn jongen heeft dit ooit gehad, behalve 1 die tegen het gaas knalde. Dus ik zou het niet weten.

Inger m

14 juni 2006, 07:51:43 #9 Last Edit: 14 juni 2006, 07:55:36 by Inger m
Hoi,
Hierbij een foto van twee jongen met een zwarte plek op de snavel. Tot nu toe hadden alle zes de uitgevlogen jongen dit (witmasker en wildkleur).

Ik denk niet dat de vogel ergens tegenaan gevlogen is. Zoals gezegd zie ik dit bij veel jongen, maar kent het ook individuele verschillen. Dit valkje bevat gewoon wat meer zwart. Bij grasparkieten zag ik soms jongen met een vrijwel zwart snaveltje tegenover jongen met nauwelijks zwart.



gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Ineke

De snavel van mijn vogel leek toen wij m kregen op die van de vogel links van Inger. Inmiddels is de donkere plek verdwenen. Wel is het roze van de rest van de snavel bruinachtiger, maar dus niet zo donker als de plek net onder de neusgaten toen we m kregen. Omdat ook jonge grasparkieten n donkere snavel hebben die bijtrekt, denk ik dat dit ook normaal is bij jonge valkparkieten, alleen heeft de een t sterker dan de ander.

Robbe

De mijne heeft hier echt een goed voorbeeld
groetjes Robbe

Bianca

Ik had dit bericht al gezien toen het net geplaatst was, en dacht toen bijna hardop.
"zal ik zeggen dat ie dan liever is, als ie een donker snaveltje heeft"

Het is gewoon pigment, net zoals bijv bij een bont valkje het ene nageltje wel zwart kan zijn en de ander blank.
Of bijv bij hoeven vaan een paard daar kun je dat soms ook goed zien dat het hoorn verschillende kleuren en strepen heeft.


let even niet op de kwaliteit van de hoef, maar hier zie je goed wat ik bedoel.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Robbe

Ik vind dat mijn valkje juist ermee staat.
groetjes Robbe

Bianca

Citaat van: Robbe op 14 juni 2006, 14:04:29
Ik vind dat mijn valkje juist ermee staat.

sorry maar wat betekend dit?
Ik ben nogal blond en rotterdams................woahahahahaha
met andere woorden ik spreek slecht belgisch

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.