7 mei 2025, 19:13:26

Wie herkent dit gedrag

Gestart door Riny, 12 juni 2006, 22:34:45

« vorige - volgende »

Riny

Hallo allemaal
Van een goede kennis kreeg ik deze vraag gesteld.
Weten jullie misschien het antwoord?

Met Sky en Tweety gaat het goed, in de herfst heeft Sky twee keer achter elkaar een nestje gelegd. Maar dit jaar heeft mevrouw het over geslagen. Sky heeft een beetje apart gedrag. Zij wil namelijk dat Tweety aan haar achterwerk zit. Ik heb het idee dat zij ergens last van heeft. Ze duwt de hele tijd met haar achterwerk tegen Tweety aan, om hem te activeren. Maar de man heeft geen zin. Sky is verder een gewone actieve vogel en even lief zoals altijd. Weet jij misschien wat er aan de hand is en waarom er geen nestje is gekomen.

Groetjes Riny :D

Mariska

Hoi Riny,

Ik heb hier iets soortgelijks met Ricky en Ozzy.
Ozzy (de man) zit ook bij Ricky aan haar achterwerk.
Ik maakte hier grapjes over en zie er geen kwaad in, maar ik weet niet of het bij jou kennis hetzelfde is natuurlijk.
Ik had bij mij ook het idee dat het initiatief van de man kwam, maar de pop had er zeker geen moeite mee ;D

Is het niet gewoon zo dat ze hem uitnodigd tot paren en het blijft proberen omdat hij niet mee werkt?

Bij mij hebben ze overigens daarna wel eitjes gelegd.

Misschien is het gewoon toeval dat het nu samenhangt met dat ze geen nestje legt.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)